Ook ik herken heel veel van je dochter TS en van kinderen van andere mama's. Ons zoontje van 4,5 zit momenteel ook in zo'n fase van dwars en niet luisteren. Helaas hoort hij daarbij ook echt niet zo goed. Laatste tijd veel oorontstekingen gehad en nu nog veel oorsmeer in zijn oren. Wordt volgende week uitgespoten door de huisarts, dus hopelijk gaat het daarna beter. Maar momenteel dus lastig om onderscheid te maken tussen wanneer hij ons echt niet hoort en wanneer hij gewoon geen zin heeft om te horen. Ik heb het de laatste tijd erg druk op werk en ben daardoor veel moe. Moet echt op mezelf letten dat ik niet door mijn moeheid extra kortaf op hem reageer. Zoals ik het lees ben je nu erg goed bezig en ik hoop dat de positiviteit doorzet! Voor haren kammen kan ik ook de tangle teezer en antiklittenspray aanraden. Ons zoontje heeft een enorme krullenbos en deze kan ik niet borstelen zonder dat het nat is. Elke dag spray ik het helemaal nat met een mengel van water en antiklittenspray (gewoon zelf 1/4 antiklittenspray en 3/4 water mixen in een leeg flesje) en dan borstel ik uit het met de tangle teezer. Met 5 tot 10 minuten is het daarmee klaar. Doen we het niet elke dag dan ben ik er door de klitten zo een kwartier mee bezig. Dus ook al vindt hij het sprayen totaal niet leuk, hij weet wel dat we veel sneller klaar zijn als we het vaker doen. En wat ook werkt is borstelen terwijl de conditioner er nog in zit, dat borstelt echt een stuk makkelijker. Beetje glibberig, maar de klitten gaan er veel makkelijker uit. Oh ja, babystemmetje doet ons zoontje ook regelmatig. Geen idee waarom en hoe we er vanaf komen, maar vreselijk irritant