ik zou niet alleen een knoop in haar eierstokken leggen, maar ook 1 in haar tong, ik lees steeds meer walgelijke uitspraken van haar :x:x je mag het idd niet wensen maar in haar geval hoop ik echt dat ze onvruchtbaar is. Ik zou het niet aan kunnen zien als daar onschuldige kinderen uit komen, die overal de dupe van worden en niet gevraagd hebben om zo'n vreselijke moeder.
De manier waarop je vriendin haar gevoelens uit is natuurlijk wel 'over the top' .. maar blijkbaar kon ze dit niet op een andere manier doen.. Jij zou je niet 'aangevallen' of beledigd hoeven voelen over het feit dat zij sprak over vrouwen die in 1e rondes zwanger raakten, want als ik dit zo lees denk ik niet dat dat de intentie was van haar woorden... dit ging over haarzelf, en hoe rot zij zich voelde, en ze uitte erg nare gedachten, waarvan ik me niet kan voorstellen dat iemand met een kinderwens dit meent of zo bedoelt. Vergeet niet dat jaloezie ook irrationele of onredelijke uitingen kan hebben.. en weinig empathie vertonend op dat moment... Ik denk dat ze deels niet begrijpt waarom het haar nog niet gelukt is (ookal is ze pas 3 rondes bezig) en dat ze om haar heen bijvoorbeeld mensen ziet die eigenlijk niet eens een kind wilden, en toch zwanger raakten in één keer. Of mensen die in 1 ronde zwanger waren, en bijvoorbeeld hun kind mishandelen, waardoor je weer kan denken dat die mensen het niet verdienen etc etc....Die frustraties zijn nog wel te begrijpen dan... toch? Zeker als je het naast jezelf zet (zij dus), wetende dat zij wél haar best wilt doen.. De vervloekingen etc. zou ik zeker niet persoonlijk opvatten...denk echt dat ze daar niet bij stil heeft gestaan... spreek haar er anders eens op aan als ze weer kan relativeren, en vraag haar of ze erbij stil stond dat ze jou ook kwetste.. ik vermoed dat ze daar niet eens bij nagedacht heeft, omdat ze vooral met zichzelf bezig was op dat moment. Ik vind het persoonlijk nogal hard om iemand direct de laan uit te sturen omdat iemand over-emotioneel reageert op iets en daarbij geen rekening houdt met anderen. Het is een menselijke reactie, en als je zo emotioneel bent, zeg je weleens dingen die je niet meent. Als zij zelfs in rationele modus dit soort uitspraken heeft, vaker dan eens, dan is ze wellicht haatdragend en heeft ze problemen met haar jaloezie, en lijkt het me geen fijn persoon om mee om te gaan.... maar als dit een eenmalige emotionele uitbarsting was.. dan zou ik dat accepteren en begrip proberen op te brengen voor haar gevoelens, maar tóch haar even erop aanspreken nadien. Maar ja, dat ben ik (sorry lang verhaal, zat er gewoon even over na te denken enzo )
En wat gaat ze doen als ze na drie en half jaarnog niet zwanger is? Alle mensen die in ronde 1 zwanger zijn van de brug gooien? Klinkt als een heel dom meisje.... Of eentje die nog niet veel heeft meegemaakt. Ik weet het niet, maar wat een trieste reactie terwijl je met iemand spreekt die net een kindje heeft verloren. Maar mensen kunnen in een emotionele bui idd misschien dingen zeggen die ze niet menen, hopelijk bied ze een dezer dagen uit zichzelf haar excuses aan? Edit: zie nu dat dat niet alles was.. Het zou mijn vriendin niet kunnen zijn, maar laten we het er maar op houden dat dat een persoonlijke mening is
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar ik vind het belachelijk als iemand dit soort opmerkingen plaatst. Of dit nou is omdat ze in een emotionele bui zit of niet. Ik ben ook behoorlijk snel zwanger geworden maar als ik dit soort opmerkingen naar mijn hoofd zou krijgen zou ik klaar zijn met zo iemand! Vriendin of niet. Ik hoop dat ze snel doorheeft dat dit geen normale reactie is en dat ze daarmee een vriendin gekwetst heeft en haar excuses komt aanbieden!!
jeetje, wat een belachelijke vriendin, sorry hoor, maar dat doe je niet! ik ben zelf via de mmm na een jaar zwanger geworden, je wilt niet weten hoeveel vriendinnen/ bekenden om mij heen zwanger zijn geworden binnen dat jaar! maar dat wil dan toch niet zeggen dat ik dat hun ook maar moet misgunnen? ik vond het juist fijn voor hen dat ze niet via het ziekenhuis en veel ellende zwanger hoefde te worden, dat gun je helemaal niemand! en hoe durft ze zulke dingen te zeggen, ze is nog maar 3 maanden bezig!!!! ik zou met dit meisje geen contact meer willen, want zeg nou zelf, je weet wat hier dalijk van gaat komen, is ze dalijk zwanger en dan is alles weer koek en ei, ik zou daar geen trek meer in hebben, je mag best verdrietig zijn als het zwanger worden niet lukt, maar niet over de rug van anderen en al hélemaal niet van je vriendin! meid, heel veel sterkte en ik hoop maar dat ze niks meer van zich laat horen, dan ben je er gewoon lekker klaar mee, toch?! wat heb je aan zulke mensen om je heen? succes, liefs riniti
pffff wat een doos, ik zit nog ff verder terug te lezen, nou laat haar maar met een half jaar naar de huisarts gaan, dan word ze waarschijnlijk nog gefrustreerder, ik ging zelf na 3 maanden niet meer ongesteld worden naar de huisarts ( gewoon omdat mij dit niet normaal leek) maar hij nam niet eens de moeite om er serieus naar te kijken, hoop dat ze net zo'n huisarts heeft als ik, haha, dan kunnen we nog echt gaan lachen! ik denk dat ze dan zelfmoordneigingen gaat krijgen ofzo, sjonge jonge, en een kindje al je problemen oplossen?? ik begreep dat het ook een perfect kindje moet zijn wat niks mag mankeren, dus wie weet gaat haar kindje al haar problemen oplossen ( not) jeetje ik ken haar niet eens en zit me hier verschrikkelijk kwaad te maken, wat een lompe *** meisje, ik zou als ik jou was heel snel afscheid van haar gaan nemen, dit is alleen maar slecht voor je, hier raak je toch helemaal gefrustreerd van, jij hebt het goede met haar voor, maar zij is gewoon een egoïstisch monster! nogmaals succes liefs riniti
Ze heeft al vaker zulke opmerkingen geplaatst... En niet alleen over dit, ook over andere kleinere dingen... Maar al met al, wel een hele hoop pijn wat ze me heeft bezorgt! En elke keer maakt ze héél duidelijk dat het om ALLE vrouwen gaat die in ronde 1 zwanger zijn geworden.. En ja, tot 2x toe hoor ik daar toch echt bij... Ook heb ik al paar x duidelijk aan gegeven dat die opmerkingen mij kwetsen... "Nou dat is dan maar zo" was haar reactie... Wát?! En ik snap écht wel dat elke maand een maand teveel is, als je graag een kindje wilt...Maar ik kan er niks aan doen dat ik WEL in maand 1 zwanger ben geworden he? Ook alle frustraties snap ik, keer op keer laat ik haar uitrazen,laat ik háár verhaal doen!!! Na m'n miskraam vertelde ze me hoe erg het wel niet voor háár is, dat IK een miskraam heb gehad, daar heb ik sowieso niks van begrepen! Maar nadat ze me dat heeft verteld, ik eerlijk zei dat ik niet wist wat ik daar mee moest (pure emoties na een miskraam natuurlijk) heb ik een aantal weken niks van d'r gehoord... Sowieso denk ik ook dat er ook afgunst bij zit... Met meerdere dingen... Ze kan het niet hebben dat m'n vriend een goede baan heeft, dat we een mooi groot huis hebben... Ze noemt me altijd 'haar gelijke' en nu ben ik zoooo veranderd... Ja klopt, ik ben veranderd, in positieve zin... Ik heb geen zin meer om bij elk probleem(pje) uren op de bank te gaan zitten huilen en mezelf heeeeel zielig te vinden`! (ja die fase heb ik paar jaar geleden gehad haha) Maar ik heb haar al zo duidelijk aangegeven; We zijn géén gelijke in de vorm van dat jij, jij bent, en ik ben ik... Met onze eigen dingen... Maar nog steeds blijft ze alles vergelijken... Ik ben 'beter' volgens haar... Maar nu ben ik vreselijk omdat ik tot 2x toe in ronde 1 zwanger ben geworden... Erg vermoeiend kan ik je vertellen..
Pffff ... Was haar moeder toevallig de eerste ronde zwanger van haar? Want het klinkt toch dat ze een behoorlijk verstandelijke beperking heeft. Dit zou niet eens een vriendin van mij KUNNEN zijn, echt niet de moeite waard om ook maar 1 ademzucht aan 'zo'n kneus te verspillen Maar wel zielig voor het eventuele kindje dat ze straks op de wereld zet...
Hmm er zit wel wat in ja dat als je zo emotioneel bent je dan dingen zegt die je niet meent. Maar de opmerkingen die ze maakt vind ik wel echt rottig en bijzonder kwetsend. Ze is natuurlijk ook maar een mens met gevoel, maar goed. Misschien als je zelf wat rustiger bent haar er eens op aanspreken. Misschien beseft ze inmiddels zelf ook wel dat ze die dingen gewoon nooit had moeten roepen, dat het wel erg onredelijk en volslagen idioot was maar misschien ook niet. Is aan jou wat je doet. Als ik die andere dingen lees, zoals dat zij jou beter vind en het schijnbaar niet kan hebben dat je man een goede baan heeft en jullie een groot huis hebben, dan zou ik er even afstand van nemen. Ja ik weet het, ik reageerde eerder heel heftig en nu kom ik er een beetje op terug. Tja je wordt soms aan het denken gezet he.
Ze denkt dus echt dat een kindje al haar problemen op lost? Dan weet ze niet dat een kindje ook zorgen met zich mee brengt. Een kindje heeft alle aandacht nodig,zorg,eten,drinken,goede basis thuis. Die goede basis is nu al ver te zoeken en het kindje is er nog niet eens!!! Ik denk dat ze het even volhoudt en daarna volledig instort omdat ze niet eens eerst aan dr eigen problemen heeft gewerkt. En met die uitspraken van haar.... Een kindje NEEM je niet,een kindje krijg je ook niet zomaar. Het is een wonder,en dat zij nu na 3 maandjes(wat nog helemaal niet raar is dat ze nog niet zwanger is) al begint over andere moeders die wel sneller dan haar zwanger zijn geraakt. Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat mensen zoals zij geen eens geen eens voorlopig kinderen moeten krijgen. Het kindje zal het alleen maar moeilijk krijgen als de moeder zo labiel is
Zo dan, dan heb ik twee kinderen met allerlei beperkingen, ik houd niet van ze, we hebben al 26 keer jeugdzorg over de vloer gehad, we geven ze niet te eten en ze moeten altijd in hun ondergoed naar de opvang... Want van beide dochters was ik in ronde 1 zwanger! Kun je nagaan wat een rotleven ze hebben... Meid, ook al is ze heel erg teleurgesteld omdat het bij haar niet gelijk raak was, dit soort dingen zegt een ECHTE vriendin niet. Als mijn "vriendin" zulke dingen tegen me zou zeggen dan zou ik haar echt voorlopig (al dan niet nooit meer) niet te zien. Zeker als ze van mijn situatie af zou weten. Dit heeft niks meer met teleurstelling te maken, maar gewoon met jaloezie en egoïsme. (Sorry heb niet alle reacties meer gelezen dus weet niet of je inmiddels al weer contact hebt gehad hoor ). En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap! .... In ronde 1. Kunnen onze kinderen straks lekker met elkaar zeuren over hoe slecht ze het hebben omdat ze "ronde-1-kindjes" zijn.
Wil je haar ff bedanken dan, dus door haar heb ik mijn derde mk gehad nou leuk dat ze dat wenst. Ik ben nu wel een beetje van pad dat iemand dat kan zeggen.
Inderdaad. Dan wil ik haar ook nog wel bedanken :x Ben de eerste ronde meteen zwanger geraakt, maar dit eindigde ook in een miskraam.... Gelukkig 2 weken later meteen weer zwanger. Dat betekend dus dat ik voor dit wonder een betere moeder zal zijn, als ik voor m'n vlindertje geweest zou zijn... Ehhhh.... Ik geloof dat ze zich moet gaan concentreren op zichzelf, en niet op anderen. En al helemaal niet op een zwangerschap...
Wat vreselijk meiden, dat jullie ook hebben moeten ervaren hoe het is om een miskraam te krijgen! Nog even terug komend op het feit dat ze denkt (vind) dat een kindje al haar problemen oplost... Ik heb ook al tegen d'r gezegt dat het natuurlijk niet zo werkt! Een kindje is niet 'alleen maar leuk' ... Je krijgt een kindje om hem/haar aandacht te geven, om voor hem/haar te zorgen, en niet andersom!!! Een kindje huilt ook, soms wanneer het jou helemaaaaaaaal niet uitkomt, hoe wil je dat oplossen? Wat doe je dan? En wat te denken van de zorgen... Tijdens de zwangerschap kan je af en toe bang zijn of alles wel goed gaat... Dan de bevalling, is ook wel iets waar je af en toe tegen op kunt zien... Dan heb je het 'makkelijkste' gehad, want dan moet je voor de rest van je leven voor een kindje zorgen.... Ook dat kan stress en moeilijkheden met zich meebrengen... Je moet je kindje leren kennen, wanneer en hoe huilt ie voor eten, of voor een vieze luier... Als ze groter worden en puber zijn, gosh vele ouders hebben zich toen zorgen gemaakt om hun kind "gaat hij/zij niet met verkeerde mensen om, doet hij/zij het goed op school, zit hij/zij wel lekker in zijn/haar vel" En ga zo maar door... Maar nee, zij denkt écht dat als ze een kindje heeft,al dr problemen op zijn gelost en ze het perfecte kindje heeft... Lastig lastig...
pffff klinkt als een vermoeiende vriendin die je beter kwijt dan rijk bent als je het mij vraagt, op zich een eenmalige (of van mijn part tweemalige hihi) uitbarsting ja dat kan nog, kan je elkaar op aanspreken en dan weer "normaal" doen maar dit ziet eruit als een "chronisch probleem" (van wat ik dan hier allemaal lees) Je ontgroeit soms bepaalde vriendschappen omdat je als persoon groeit, soms naar elkaar toe en soms van elkaar af (wat in dit geval toch duidelijk is lijkt me) en dan kan je er soms beter voor kiezen om te kappen ermee, hoeft niet met flinke bombarie, maar waarom al die energie erin stoppen? je kan je richten op belangrijkere en leukere dingen en ook die kunnen juist weer nieuwe vriendschappen opbouwen. Ik vind haar een beetje raar en idd wat je zegt een kindje lost niets op ik denk vaak eerder andersom, het zorgt ervoor dat bestaande problemen vergroot kunnen worden (uit moeheid, frustratie, bezorgdheid e.d. word je vaak toch wat geïrriteerd, je gaat meer naar jezelf kijken vaak als persoon, naar je relatie) Ook je relatie krijgt flinke klappen als je net een kindje hebt dat kan soms best pittig zijn, ik ben benieuwd of zij die klappen van de zweep dan wel kan handelen, de enige hoop die een mens kan hebben is dat ze ineens beseft hoe dom ze bezig is en eindelijk volwassen word! (en vooral wat minder EGO!)
Ik ben ook in ronde 1 zwanger geraakt. Zal jeugdzorg maar vast gaan bellen dan, zijn ze voorbereid. Vind deze uitspraken dus echt niet kunnen!
Als mijn vriendin zo zou hebben gereageerd die zou dan echt knallende ruzie met mij krijgen =O echt dat mens spoort niet helemaal :/
vlinder....zo te lezen ben je zelf al he-le-maal klaar met haar en ik geef groot gelijk! ik ben van me 2 kids gelijk de eerste ronde zwanger geraakt...maar nu met ons derde kindje(nieuwe partner,dus officieel zijn eerste)duurde het langer... ben in ronde 7 zwanger geraakt wat uiteindelijk een miskraam werd en was (ben) gelijk erna (ronde 8...of is het dan de eerste?) weer zwanger(ben nu 14 weken) mij begon het ook wat te frustreren dat het bij me oudste 2 wel gelijk lukte en nu niet(wat ook wel logisch is want je wil gelijk zwanger zijn),maaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr....ik heb het een ander noooooit misgunt!! ik schrijf hier met een aantal meiden al een paar maanden in een forum en vond en vind het telkens weer superrrr als er iemand zwanger was/is!!en vreselijk voor degene waar het (nog) niet bij gelukt is!!! ook prive vond ik het evengoed geweldig als mensen om me heen eerder zwanger raakten.... waarom ook niet??? ik gun het iedereen evenveel en de 1 heeft gewoon wat meer geluk dat het gelijk lukt en de ander helaas niet.... bah dit soort mensen zijn echt egotrippers die in hun eigen coconnetje leven