Ben ik terecht boos/gepikeerd, of stel ik me aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder1987, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm ja, als dit soort reacties vaker gebeuren is het natuurlijk een ander verhaal... dat wist ik nog niet.. kan wel merken aan je dat het je heel hoog zit.. heb je wel eens op een normaal niveau met haar kunnen praten ? Ik bedoel dat ze ook eens normaal reageert in plaats van 'nou dat is dan maar zo"?

Is ze überhaupt in staat om naar zichzelf te kijken etc. ? Want ze klinkt best opstandig, en als ze vaker zo doet, ook respectloos.

Denk dat je het beste eens goed kan praten met haar, of nadenken wat jij hierin wilt. Het is ook zo dat mensen soms uit elkaar groeien, en jij geeft al aan dat je veranderd bent in positieve zin. Als zij niet met je 'meegroeit' en het fijne contact minder is dan irritaties.. dan passen jullie gewoon niet meer bij elkaar als vrienden.

Ze heeft denk ik veel issues.. blijkbaar wil het haar allemaal nog niet lukken met haar leven, ziet ze jou groeien (ook qua relatie, wonen, financiën etc) en is ze in feite jaloers en onzeker over zichzelf daarbij ook nog. Het zou wel fijn voor jou zijn als ze eens laten merken dat ze het jou echt gunt,..en dat haal ik niet uit je verhalen..

En dat ze best wat problemen heeft, zoals je ook omschreven hebt, geeft je ook te denken. Past dat in jouw leven op dit moment ? Wil je haar steun geven, geeft ze dat ook terug, of is dat niet meer in balans? Ik snap heel goed dat als iemand zo met je omgaat, dat je je ook afsluit, je hebt immers zelf je energie nodig voor jezelf en de mensen die wel respect voor je hebben, en dan heb je niet zoveel aan iemand die jou voortdurend kwetst of leegzuigt. Vriendschap hoort juist fijn te zijn en een wisselwerking van leuke dingen doen, goed contact, er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden, elkaar kunnen begrijpen, elkaar iets gunnen en vooral vertrouwen en respect.. toch?

Wat vind/vond je nou het fijnste aan jullie contact/vriendschap?

2. danip

danip Niet meer actief

Nou dan was ik er gelijk klaar mee geweest! En dat na 3 maanden! Ik zeg (en denk) zulke dingen zelfs niet nu na 43 maanden! Ook als ik in ronde 1 zwanger was geworden was ons kindje net zo welkom geweest, en had ik er net zo goed voor gezorgd als nu. Daar zit echt geen verschil in. Belachelijke opmerkingen zeg!

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat is toch geen vriendin. iemand die zo vernederend en bot tegen je doet. (zeker na die miskraam).
    en zulke achterlijke dingen roept.zo iemand kost alleen maar veel energie en maakt je verdrietig. die voegt niks positiefs toen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik word er echt verdrietig van als ik dit zo lees!

Mijn eerste dochter is in 'ronde 1' verwekt, en te vroeg geboren en dus overleden.

Mijn tweede dochter zelfde verhaal, behalve dan dat ze na een heel moeilijke zwangerschap nét niet prematuur is geboren, na heel veel ziekenhuisopnames e.d.

Echt alsof ik mijn eerste dochter dan niet verdien omdat het ronde 1 was. Je vriendin zal zich wel rot voelen e.d, maar zo doe je mensen natuurlijk onnodig veel pijn. Ik hoop maar voor haar dat ze zoiets nooit zal meemaken, of het nou in ronde 4 of in ronde 1000 is.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

heel mooi gezegd, ben ik het helemaal mee eens!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jeetje dat mens spoort niet, echt! Ze kan denk ik maar beter stoppen met zwanger worden... spijt me zeer. Als ze al zo flipt na 3 maanden proberen.... Hier heeft het 3 jaar en 9 maanden geduurt, volgens mij zou ze helemaal gek worden.
    HEEL TRIEST zoiets.

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ik zou haar lekker links laten liggen, een vriendin die je dit gunt, is geen vriendin. Jij hebt andere dingen aan je hoofd, en inderdaad je bent haar misschien ontgroeid. Zoek lekker een andere, leuke vriendin, die wel bij je past in deze fase van je leven.... heel jammer van het gedeelde verleden, maar neem jezelf in bescherming, want ik begrijp dat dit niet het enige is.... soms moet je gewoon voor jezelf kiezen.

8. Paddington

Paddington Niet meer actief

vind het geen vriendin ik ben zelf 3.5 jaar bezig geweest en heb nooit zo gereageerd me vriendin was ook gelijk in 1x zwanger en was alleen maar blij voor hij dat het vlot ging

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het zelf niet persoonlijk opvatten, maar het wel in de context van haar teleurstelling zetten. Denk niet dat haar opmerkingen over jou gingen.
    Ik vind het echter wel getuigen van iemand die haar emoties op geen enkele manier onder controle heeft, en dat soort mensen wens ik persoonlijk liever toe dat ze eerst nog wat tijd krijgen om volwassen te worden, dan gelijk maar snel zwanger...
    Als je toch zo met een teleurstelling omgaat, hoe moet dat dan als je moeilijke tijden met je kind krijgt?
    Dat zou ik haar dus wel laten weten, als je haar weer spreekt: Prima dat je teleurgesteld bent, boos, verdrietig, enz enz, maar dit was buiten alle proportie en ga je niet lopen roepen tegen iemand die een miskraam gehad heeft. Ook niet tegen anderen trouwens....

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Een ''echte'' vriendin zou het jou juist gunnen dat het jullie zonder problemen zo snel is gelukt. Dit is haar eigen liefste wens toch ook dus gun je dat je vriendinnen ook als je een ''echte'' vriendin bent.

Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent als het ''weer'' niet raak is. Elke ronde duurt in jou ogen dan ook echt te lang, maar om dan zulke kwetsende opmerkingen te maken.... dan ben je in mijn ogen de naam ''vriendin'' niet waard!

Of je nou 3 maanden of 3 jaar bezig bent of als je in ronde 1 het geluk hebt... Dat maakt geen verschil aan het feit ''hoe graag je een kindje wil''

11. Onlyforum

Onlyforum Niet meer actief

Sorry dat ik het zeg hoor maar het eerste wat er in me op komt is dat ze niet goed bij haar hoofd is. :S

Ik ben ook al zoveeeel maanden bezig voor onze eerste beeb,en moet elke keer tot nu toe de teleurstelling doorstaan (meerdere op het forum hier) maar zulke dingen heb ik nog nooit gedacht of gezegt tegen iemand :O

Ik zou haar niet eens als vriendin willen hebben,sorry zou ik trouwens ook niet accepteren.
    Vooral ook omdat ze het over de mensen heeft waarbij het de eerste ronde al raak is... oa. over jou in dit geval.

12. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Het zijn niet de slimste uitspraken. En ik denk dat jij terecht boos / verdrietig bent. Mijn eerste gedachte is dat ze heel erg verdrietig is en zo onredelijk reageert. Waarschijnlijk meent ze het nog niet eens ook.

Ik zou haar even in haar sop gaar laten koken en over een weekje eens kijken of ze hierover wil praten. Dan kun jij ventileren dat je wel heel erg gekwetst bent en zij heeft er even over kunnen nadenken. Als ze al niet voor de tijd bij jou aankomt voor excuses.

Het is haar eerste kindje toch? Misschien gewoon een samenloop in haar emoties van onwetendheid (eerste keer zwanger worden), verdrietigheid en angst.

Ik weet wel dat ik soms heel onredelijk kan zijn als ik weer het stoplicht op rood heb. Alleen is het dan vooral mijn vent die het moet ontgelden :D.

13. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    :O ik had haar laatste opmerking niet eens gelezen. Zou haar eens flink met de mattenklopper er van langs geven :D

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mensen die op dit niveau praten
    zijn zelf mischien wel niet helemaal volwassen genoeg om een kind te opvoeden

15. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Pff wat een heftige uitspraken...
    Rondom die eerste ronde zware jaloezie nog als 'verklaring'

Maar hoe ze ook over kinderen/mensen met een beperking denkt???? Dat raakt me echt...
    Heeft ze ook uitgelegd waarom ze daar zo heftig over denkt??

Hier ook een ronde 1 kindje.. en ik ga voor haar door het vuur!

Ik werk op een mytylschool... Allemaal kinderen dus van gestrafte ouders? Pff.. Van mij mag ze een keer een dagje mee komen lopen.. Dan kan ze ervaren hoe ontzettend veel liefde je krijgt...

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Je bent terecht boos.. En ik ook !!
    Hier wordt ik zo woest om! Omdat ik in ronde 1 zwanger ben geraakt wil niet zeggen dat ik gestraft moet worden, mijn kind mishandel etc.

Ohh.. Ik wil wel even een thee'tje met d'r drinken hoor..........

17. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, snap best dat ze haar frustratie kwijt wilt, maar fit is toch wel extreem!!!! Als ik die "vriendin" dus zou geloven.......zou hier dus ook een mishandeld kind in huis lopen, die eigenlijk een beperking had moeten hebben of die niet eens geboren had mogen worden?!?!?!? Ja hoor!!!! Ik zie het gewoon zo.....ik behoor dus gewoon bij de gelukkige op deze wereld die idd zonder te veel moeite zwanger worden!!! En dat is niet iets vreselijks, maar juist iets waar je heel dankbaar en blij mee moet zijn!!!

18. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Jouw ,vriendin, is een pietsie gefrustreerd ....laat lekker ik de,r sop gaar koken met haar stomme k*t opmerkingen .
    Liefs Edith
    Mama van mees*

19. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Zijn mensen die zelf denken dat ze zoiets nooit zou kunnen overkomen. En dat is maar goed ook want om zo'n kindje met beperking bij iemand met zo'n beperkt fatsoensvermogen te laten opgroeien dat lijkt me niet chique.

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven

Juist!

Deel Deze Pagina