ben ik terecht boos?

Discussion in 'De lounge' started by emje, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. bedankt voor jullie reacties! ik heb vanmiddag uitgebreid met mijn moeder gepraat en ook het echo bureau gebeld. het echo bureau weigert geen kinderen maar ze heeft wel uitgelegd dat het lastig is met 2 kleine kinderen erbij omdat je dan toch niet geheel je hoofd bij de echo kan houden.

met mijn moeder heb ik afgesproken dat ze mijn zus nogmaals opbeld. ze gaat vragen of ze de kinderen toch niet later kan brengen als we van de echo terug komen. mocht dat niet gaan dan vraagt ze aan me zus of het mag dat er nog een persoon meegaat die dan tijdens de echo op de gang op de kinderen let. echter kent mijn moeder weinig mensen hier, ikzelf trouwens ook niet dus of dat echt een oplossing is weet ik niet. mocht dat ook niet gaan dan vind mijn moeder dat mijn zus een andere oppas moet zoeken.

ik zag in haar ogen hoe moeilijk ze het vond, ik had het daar ook moeilijk mee maar heb toch doorgezet. er moet namelijk ook een keer tegen me zus in worden gegaan want dit gaat al jaren zo.

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Heel flauw, als ik zo'n titel zie heb ik bij voorbaat gewoon de neiging te zeggen "nee, dat ben je niet".

3. Noi

Noi Actief lid

Jan 2, 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Ben het met een aantal meiden hier eens dat je je zus hier eens mee moet confronteren. Als jij én je moeder het pikken zal ze jullie blijven manipuleren, kom op.. Dat pik je toch niet! Ze gebruikt haar kinderen gewoon als chantagemiddel, belachelijk.

Jullie kunnen wel op jullie tenen blijven lopen, maar als dat zo doorgaat barst die bom toch wel een keer.. Laat je geluk toch niet door haar verpesten maar zet haar eens op haar plaats. Onbegrijpelijk dit, heel triest.

Hoop dat jullie er alsnog uitkomen, succes!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Precies! Good for you!

5. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    jullie gaan vragen of er een 3de persoon mee mag zijn jullie gek geworden ik zou dat gewoon doen !!!!!

Voor je moeder is dit echt een nare situatie en daar maakt je zus misbruik van dus niks niet vragen hoor
    Ik denk als mijn zusje of ik me moeder zo zou manipuleren dat het snel over zou zijn.

Mijn zusje heeft ook een betere band met me moeder en nee ik ben niet jaloers daarop
    Me nichtje komt daar bijna elke dag en mijn kleine 1 keer per week en me moeder is gek op allebei

Maar jullie doen alles om het je zus naar de zin te maken en dat kan echt niet .

6. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Vind het een egoistische rotstreek van je zus! Ze speelt het wel heel slim trouwens, je moeder voor het blok zetten. Laf hoor.
    Je hebt gelijk als je zegt dat je het niet fijn c.q. handig vindt dat er kids bij de echo zijn. Concentratie zal toch minder zijn, omdat je moeder op ze moet letten. Lastig meis, knuffel!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    1- confronteer je zus hiermee dat dit zo niet langer door kan gaan
    2- zeg tegen je ma dat zij meot doen wat zij zelf het beste vind. wilt ze mee naar echo? dan gaat ze mee. wilt ze oppassen? dan gaat ze ook oppassen.
    3- heel smerig van je zus om alles zo te dwarsbomen maar zie het niet als een slechte situatie.
    4- 3de persoon mee om op te passen? gewoon doen als jullie dat willen. niet vragen aan je zus, had ze maar beter moet handelen
    5- kids kunnen best mee naar echo, maar denk dat het voor je moeder wat minder leuk is. zij gaat mee om naar haar nieuwe kleinkind te kijken maar moet tegelijk ook op 2 andere kinderen letten. kan opzich wel, maar zo'n echo blijft speciaal en wil je toch zonder gestoort te worden, naar kijken
    6- je zus denkt waarschijnlijk nu dat ze het erg moeilijk heeft gemaakt voor jou en je moeder. zolang jullie niet weten wat je nu moet doen met deze situatie, 'wint' zij. maak er het beste van. zorg zelf voor de goeie oplossing. neem 3de persoon mee, of hoop gewoon op het beste tijdens te echo. Het is een lastige situatie, meer geen onmogelijke.

Maar vooral voor jou: Geniet ervan. Het is je eerste kindje, laat je niet op de kast jagen. tijdens de echo is het gewoon even jouw momentje, laat je dit niet afpakken door je jaloerse zus.

Succes

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    En? Hoe ging het?

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Beetje nare opmerking dit ;)
    Wat zou jij doen als je zo voor het blok word gezet?
    Als je moest kiezen tussen je kleinkinderen waar je dol op bent,waar je eindelijk een keertje op mag passen en mee te mogen gaan met je dochter om je aanstaande kleinkind te mogen zien?

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    wat een zus zeg , ik zou boos zijn op haar dat ze je moeder zo kwets wat ondankbare kinderachtige zus zeg!... ik heb juist medelijden met je moeder ... ik weet niet maar ik zal echt je best doen om te kijken of er wel speelgoed en alles daar is of gewoon puur meenemen .. als je haar laat kiezen dat is ook lullig! ...

11. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wat een klote streek van je zus zeg:(
    en wat ontzettend sneu dat je moeder zo voor het blok wordt gezet.

12. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. het is opgelost. mijn zus brengt de kinderen na de echo naar me moeder omdat ze nu ineens wel later kunnen gaan darten. ze speelt nu weer de 'held' omdat ze het probleem heeft opgelost. mja ben wel blij dat het nu opgelost is. :)

13. Kwekijzer

Nog even serieus.

Liefde en respect kun je niet kopen. Je moeders houding is zo "als ik dat dan maar doe voor mijn dochter, dan zal ze wel lief voor me zijn". Zolang je moeder al het gedrag van je zus gewoon toe laat, zal ze zo blijven doen. Dat is iets wat je moeder zelf doet!

Ik vind sowieso dat dit evengoed je moeders probleem is als dat van je zus. Je zus is niet vanzelf zo geworden, ze is opgevoed door haar moeder. Als ik die grenzeloosheid lees van je moeder, doet me dat denken aan mijn eigen moeder. Die manipuleerd er ook nog heel erg bij. "kijk hoe zielig ik ben, want....". Geen idee of jou moeder dat ook doet, maar als ik je berichtjes zo lees, komt ze op mij heel slachtofferig over. Dus neig ik ernaar om tegen jou te zeggen, zie het wel in de juiste realiteit, vooral om jezelf te beschermen. Anders ben jij de bal van ieder die ze alle kanten op kunnen rollen.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    als je hiermee wilt zeggen dat de moeder haar dochter zo heeft gemaakt om dit soort smerige spelletjes te spelen... dan ben ik het hier niet mee eens

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    De moeder bepaalt de grenzen. Ze heeft dus toegelaten dat haar dochter met haar speelt.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Gelukkig is het opgelost! En wat kan jou het schelen dat zij de held wil spelen joh;) Lekker gaan genieten van je echo zaterdag.

Verder is het idd wel zo dat je moeder dit gedrag constant goed keurt en toe laat dus je zo ook mede door haar zo geworden is.
    Ik herken het want mijn zus is net zo. Die kan mn moeder de ene week de hel wensen en de andere week is ze weer aardig omdat ze mn moeder nodig heeft.
    Gelukkig kan mijn moeder (en ook mn vader) nu wat makkelijker nee zeggen maar dat heeft wel jaren geduurd.
    Klein voorbeeld mijn moeder kwam net uit het zh en mn zus vroeg gelijk al of ze op kon passen, vroeger had ze ja gezegd nu zei ze nee.

Verder je zus lekker negeren (hoe moeilijk dat ook is) en genieten van je zwangerschap!

17. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    he wat fijn meid!
    hoop dat je het nu van je af kunt zetten... en heerlijk kunt toeleven naar de pretecho!
    alvast heel veel plezier jullie samen en lekker genieten!

En laat die zus maar denken..... als dat haar goed doet....
    ach jullie weten wel beter, toch?

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

Fijn dat het nu is opgelost, hou voor nu de eer aan jezelf en laat je zus nu nog maar even in die waan als superheldin tot de echo geweest is, maar ik zou toch op korte termijn eens heel flink de waarheid vertellen en dan nog het liefst waar je ouders bij zijn. die kunnen je mss dan bijstaan.

19. Kwekijzer

Als je bedoeld dat het daarom maar 'ok' is dat een dochter zich als een onbeschoft mens gedraagd, nee.

Wat ik bv merk als ik bij mijn moeder kom is dat ik in bepaalde patronen (gedragingen) verval van vroeger uit. Het helpt als ik me anders op stel, dan reageerd zij er ook weer anders op, maar het is wel heel erg moeilijk.

Mijn moeder is zelf verantwoordelijk voor haar stuk, haar eigen gedrag. Het is ook weer logisch dat bepaald gedrag, ander gedrag weer oproept. Zolang niemand zich daarvan bewust is, blijven patronen dus bestaan.

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Wat hebben we ineens een hoop therapeuten en psychologen op het forum zeg :cool:

Fijn dat het probleem is opgelost meid. Nu aftellen en lekker genieten sámen met je ouders.

Share This Page