Hoi! Ik heb vandaag de puckababy piep gekregen. Wil deze gaan gebruiken, omdat ze zich wakker wappert met haar armpjes. Ik leg haar nu met romper korte mouw, truitje, broekje en sokken onder een wiegdeken en heel dun fleecedekentje. De muts blijft al een paar dagen af. 'S nachts leg ik een kruik in haar bedje. Wat trek ik haar aan/gebruik ik aan dekens als ze in de puckababy gaat liggen?
Hoi hoi, Ik zou één dekentje gebruiken in plaats van twee. En dan even kijken hoe ze voelt als ze geslapen heeft. Je voelt al snel of ze het warm genoeg heeft. Even temp in de gaten houden kan ook natuurlijk. Ze moet tussen de 36.8 en 37.2 zijn. Groetjes Adrienne
Dank je voor je antwoord. Ik weet niet hoe gord je bekend bent met de puckababy, maar mag ik haar daarin wel gewoon op haar zij leggen? Ze slaapt namelijk nog niet op haar rug, ik leg haar iedere slaapbeurt op een andere zijde.
Hoi hoi, Mag ik vragen waarom ze niet op haar rug slaapt? Het is wel het veiligste. Zeker met de puckababy is het echt het beste. Groetjes Adrienne
Op haar zij slapen is me geleerd door de kraamzorg... En het geeft me een prettig gevoel dat als ze moet spugen, ze het op deze manier gemakkelijk kwijt kan.
Hoi hoi, Tot voor kort was het zo, dat baby's tot twee weken op de zij mochten liggen, en daarna op de rug moesten. Omdat ouders dat vaak vergaten ( om op de rug te leggen na twee weken) wordt nu geadviseerd om vanaf de geboorte op de rug te slapen. Ze draaien zich makkelijker om naar de buik als ze op de zij liggen, met als gevolg dat ze met een arm klem komen te zitten. Dat is gevaarlijk ivm wiegendood. Ik begrijp ook echt niet, dat dit door de kraamzorg is geadviseerd. Volgens mij is het landelijk. Het is natuurlijk altijd eigen keuze wat je ermee doet. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Ik heb haar vandaag voor het eerst op haar rug laten slapen in de puckababy. Ze ging vrij snel slapen en heeft ook heerlijk doorgeslapen. M'n kraamverzorgster kwam vandaag nog op de koffie en ik ben helemaal vergeten te vragen waarom zij de zijligging adviseerde. Toch lees ik vrij veel dat mensen hun kindje in de zijligging leggen als ze zo jong zijn. Ik ga haar vanaf nu op haar rug laten slapen en zorg ervoor dat haar hoofdje iedere keer de andere kant op ligt. Bedankt voor je adviezen!