Wat nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loontjuh, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk nieuw hier, ooit in het verleden wel een account aangemaakt maar nooit wat mee gedaan.
    Ik had nu een vraagje.. nou ja eigenlijk vraag! :D

Mijn vriend en ik willen allebei heel graag een kindje en hebben dus besloten om te stoppen met de pil, maar wat nu? ;)
    Ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed hoe het nou eigenlijk zit met ontpillen, mn cyclus, eisprong en alles wat erbij komt kijken!
    Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven??? :(

Ik heb donderdag 1 maart mijn laatste pil ingenomen, omdat ik dus ongesteld moest worden, vrijdag 9 maart zou ik weer moeten beginnen, dit heb ik dus niet gedaan! Wat staat me nu te wachten?? :(

2. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Niemand??

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je krijgt nu eerst je menstruatie (als je die nog niet hebt gehad). Of eigenlijk is dat een ontrekkingsbloeding, namelijk geen echte menstruatie omdat je geen eisprong hebt als je de pil slikt.

Het ontpillen duurt bij de ene langer als bij de andere. Je lichaam moet weer in de gaten gaan krijgen dat ze eicellen moeten gaan klaarstomen. ;) Dat kan dus al meteen zijn, maar kan dus ook even duren.
    Je cyclus moet op gang komen. Sommigen hebben meteen nette regelmatige cyclussen van 27 - 32 dagen. Maar sommige hebben dus wat langere cyclussen.
    Als een cyclus extreem lang duurt kan je naar de huisarts gaan die je een middel kan geven om een menstruatie op te wekken.

Ook kan je de eerste maanden na het stoppen met de pil wat klachten krijgen die lijken op zwangerschaps symptomen. (bij mij duurde dit 2 maanden).

Ik zou als ik jou was beginnen met het bijhouden van je cyclus. Gemiddeld vind zo'n 14 dagen voor je menstruatie je eisprong plaats.
    Als je dan ongeveer het gemiddelde van je cyclus weet kun je bepalen wanneer je eisprong is en wanneer je dus vruchtbaar bent. Je vruchtbaarste dag is die voor de eisprong. Maar rondom die dagen kan je het beste zo veel mogelijk klussen.
    Om de kwaliteit van het zaad goed te houden is het het beste om om de dag te klussen.

Verder kan je nog ovulatie testen gebruiken of temperaturen, maar daar kan je allemaal info over vinden op de site, en misschien moet je eerst maar eens een aantal cyclussen aankijken van hoe die gaan.

Succes enne vergeet niet te genieten he! ;)

4. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Okee!! Dus zodra ik nu ongi wordt dan is dat dag 1 van mijn cyclus.. totdat ik weer ongi wordt, dan is dat natuurlijk weer dag 1 van mn volgende cyclus..
    En nee ovulatietesten en temperaturen zit ik nog niet op te wachten.. daar is het veel te vroeg voor ;)

Thnx, dat maakt een hoop duidelijk!

En genieten.. dat gaat helemaal goed komen!

5. Ior

Ior Niet meer actief

slik je al foliumzuur?

6. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Nee dat slik ik niet

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dan zou ik eens een potje foliumzuurtabletjes bij de kruidvat ofzo gaan halen... en elke dag 1 tabletje innemen.

Is erg belangrijk voor de ontwikkeling van je kindje en verkleint de kans op open ruggetje, schizis etc...

Zodra je zwanger wordt, heb je dan de juiste hoeveelheid in je bloed. Het heeft namelijk 4 weken nodig om op het juiste niveau in je lichaam te komen.

8. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Ow okee dan zal ik dat maar eens gaan halen!
    Wist niet dat je dat nu al kon gaan slikken!

Ik zit alleen nog even mn ongi af te wachten.. Al zat ik vorige week wel in mn stopweek van de pil! Zou het dan langer kunnen duren ofzo? Ik denk trouwens wel dat het eraan zit te komen, heb echt zo'n ongi gevoel!!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het ebste is 10 weken voordat je zwanger bent. Ben je zwanger in ronde 1 ga je dat niet meer halen, ook geen probleem hoor. Maar de kans dat je dat wel gaat halen is helaas vele malen groter.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Spannend hoor, ik hoop dat je gauw zwanger bent:)

Succes:D!!!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nu moet je even afwachten op je eerste bloeding....die kan heel kort zijn omdat je lichaam wat in de war is...
    Ik ben 2x gekijk na deze bloeding zwanger geraakt dus ontpillen heb ik geen last van.....weet niet eens of het wel bestaat ahahahaha...

Folium gewoon nu al mee beginnen....ik slikte altijd gravitamon...zit alles in + vitamines.

En dan veel sex hebben en hopen dat je snel zwanger raakt hahaha...en oh ja...wij deden het de hele cyclus om de dag want je weet nooit precies wanneer je eisprong is...bij mij was die altijd laat.

12. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Thnx voor de tips allemaal..

@ Cindy24
    Multivitamine zou niet zo'n gek idee zijn aangezien ik een slechte eter ben! Die gravitamon is dat speciaal voor zwangere vrouwen? Want heb gelezen dat als je multivitamine neemt en zwanger wilt worden.. Het beste multivitamine speciaal voor zwangere vrouwen kunt nemen!

13. Alita

Alita Niet meer actief

yep is speciaal voor zwangere vrouwen....daar zit folium en alles in:D ook super voor na de bevalling:D

Homepage - Gravitamon staat blijkbaar ook een kortingsbon op....;)

14. PaTjj

PaTjj Lid

13 mrt 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb even een vraagje.. ik en mijn vriend zijn al 3maanden bezig , vandaag 53 dagen zondag had ik opeens heeeel veel slijm rekbaar doorzichtig slijm sorry dat ik het zo zeg haha. (51 dagen) veel meer dan me andere dagen en vandaag had ik opeens heel veel dikke witte afscheiding. ik zou graag willen weten of iemand dat weet wat het kan zijn groetjess

15. Alita

Alita Niet meer actief

Misschien is het je ei....dat kan gepaard gaan met slijmverlies...maar ook kan het van een aankomende ongi zijn. Moeilijk te zeggen dus.....idg sex hebben voor de zekerheid..
    Is het voor jou niet handig als je cyclussen zo lang blijven om ovutesten te gebruiken?

16. PaTjj

PaTjj Lid

13 mrt 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja idd als het deze maand niet gelukt is doen we ook zn test.. het is 1e maand dat het zo lang duurd vandaar

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar ronde 3 is dit nu.......dan kan het nog ....in het begin kan het allemaal soms vreemd gaan.

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik weet niet of deze duur zijn, maar ik heb ze van de etos. Gewoon Etos zwanger worden heet het. Die zijn 7 euro geloof ik. De bekendere merken kosten vaak al iets van 15 euro.

19. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Nog even een vraagje:

Ik heb nu sinds 2/3 dagen een heel apart gevoel in mn onderbuik!
    Het ene moment in mn hele onderbuik en het andere moment aan de linker- of rechterkant! Doet geen pijn maar wel vervelend, als ik me bijv op de bank laat ploffen voel ik dat! Ook is mn (onder)buik opgezet! Is dat normaal???

20. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat kan idd gebeuren. je lichaam is weer zijn eigen ding aan het doen :) daardoor kan van alles in de war raken. denk dat het je darmen zijn.
    succes met zwanger worden!

mijn tips: ga niet gelijk met ovulatie testen en temperaturen enz in de weer. levert namelijk een hoop stress op en verplicht sexen als de ovulatietest positief is. dat is ook niet altijd geweldig :)
    daarnaast probeer te genieten en probeer geduld te hebben als het niet meteen lukt :)

Deel Deze Pagina