Als ik zwanger ben, geef ik mijn vent voetbalvader van Wilfred Genee, die heeft hij nog niet gelezen. Geen idee of die leuk is. En Veritas, vraag maar raak!
Ok ok ok Dank voor de grote hoeveelheid steun! 1. Mijn vriendin is vanaf vandaag niet meer ongesteld en slikt dus ook officieel de pil niet meer. Bestaat er de kans dat zij dus de aankomende weken gewoon een eisprong krijgt? 2. Wat is NOD? Begrijp me niet verkeerd, ik pin mij er echt niet op vast dat het ons meteen deze maand zal lukken. Maar ik geloof erg in positief denken en een positieve houding
Ik ben gek op enthousiastelingen ! Mijn man was tijdens het proberen niet zo enthousiast (nou ja...TIJDENS het proberen wel natuurlijk , maar ik bedoel dus de periode dat ik nog niet zwanger was, maar we wel probeerden zwanger te raken), maar toen ik eenmaal zwanger was, was hij van meer dingen op de hoogte dan ik. Hij wist bijvoorbeeld precies vanaf welke week de baby kon gaan horen enzo. Ik vond het erg fijn, leuk en lief dat hij zo betrokken was!
1. Mijn vriendin is vanaf vandaag niet meer ongesteld en slikt dus ook officieel de pil niet meer. Bestaat er de kans dat zij dus de aankomende weken gewoon een eisprong krijgt? Ja, na het stoppen met de pil krijgt ze haar onttrekkingsbloeding, zoals ze die ook krijgt in de stopweek toen ze de pil nog slikte. Daarna zal ze een gewone cyclus krijgen. Gemiddeld duurt een cyclus 28 dagen, waarbij je op gemiddeld de 14e dag een eisprong hebt. Maar dat zijn dus allemaal gemiddelden, het verschilt per persoon. 2. Wat is NOD? NietOngesteldDag. Dat is dus de dag dat je ongesteld moet worden, maar waarvan je natuurlijk hoopt dat het niet gaat gebeuren, want -> zwanger !
pin me er niet helemaal op vast maar dat is de dag dat de menstruatie hoort te worden maar je hoopt natuurlijk van niet..Die dag kun je ook testen. vandaarde niet ongesteldheidsdag
Mooi feitje is dat ja! Vanaf 20e week begint de ontwikkeling van het gehoor als het goed is en vanaf 6 maanden is het gehoor goed. Dit heb ik ergens gelezen, mocht het niet goed zijn wordt ik uiteraard graag gecorrigeerd!
Of ze een eisprong krijgt is afwachten. Als je hem niet wilt missen moet je eigenlijk om de dag klussen (veel gebruikt woord hier voor vrijen/sexen etc). Dan kun je hem niet missen. Er zijn vrouwen die niet gelijk een eisprong hebben en pas na bijvoorbeeld 70 tot 100 dagen ongesteld worden. Dat is lastig. Eigenlijk wet je het pas na 1x menstrueren. Dus ik zou zeggen om de dag klussen en als ze na 5 weken niet ongesteld is, eens een testje doen. En dan elke week dat het langer duurt ook een test en doorklussen natuurlijk. Wat testen betreft zijn veel vrouwen hier positief over de kruidvat of trekpleister eigen merk, 2 stuks voor 5,-.
Dat "Klussen" zal gelukkig het probleem niet worden hahaha Wat betreft de test is het wel goeie tip aangezien ik stiekem al 2 van die clear blues had gekocht (pittig prijsje).
ik ben best een beetje jaloers op jou partner... haha, ik zou wel willen dat mijn mannetje ook zo was... maar die is zo heeerlijk nuchter... (niet dat hij het niet graag wil hoor)
Dat is natuurlijk ook een wijze manier van werken. Zijn de Cb beter? Of is dat een extra controleslag?
De CB met conceptie-indicator is volgens mij even gevoelig als de KV test. De CB test zonder conceptie-indicator heeft veel meer Hcg nodig om zwanger aan te geven.
Nee volgens mij niet beter maar duurder en elke zwangere vrouw wil toch dat magische woord zien staan!
*zoekt even uit wat Hcg is* Bedankt voor de tip! En natuurlijk voor weer een reden om wat dingen uit te zoeken
Nou wil ik niet vervelend overkomen Weet namelijk ook niet 'alles' maar ik denk dat je deze lijst wel kan gebruiken. En voor de dames jullie mogen aanvullen of verbeteren. DPO= Days Past Ovulation oftewel het aantal dagen na je eisprong. Gyn= Gynaecoloog HA= Huisarts VK= verloskundige ZH= Ziekenhuis HCG= Zwangerschapshormoon NOD = Niet ongesteldheids Dag (de dag dat je je menstruatie verwacht maar waarvan je hoopt dat het niet komt) LF= de luteale fase is de fase tussen eisprong en nod KV 2v5= zwangerschapstest van de kruitvat 2 voor 5 euro CB= clearblue