Ben ik weer... hoe erg is het onderzoek met een 'eendenbek'?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prima, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Zo, ik ben weer een stapje verder in de mmm en het volgende onderzoek staat weer te wachten, namelijk de samenlevingstest. Ze gaan dan een eendenbek gebruiken en wat baarmoederslijm weghalen om te kijken of er bewegende spermacellen in terug te vinden zijn. Ach....., jullie weten vast hoe en wat. ;)

Hoe is zo'n onderzoek? Gaat zo'n eendenbek je ver uitelkaar trekken :( of valt dit mee? Gaat de fert.arts + assistent dan voor je doos hangen om naar binnen te kijken ( :confused: )of gaat dit anders? Doet het zeer.... etc.

:) Ik wil altijd een beetje voorbereid zijn op dat wat er komen gaat dus vandaar mijn vragen iedere keer. :D

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep het zet je vagina open. fijn is anders, maar ik heb nooit echt pijn ervaren.
    En ja.. de gyn gaat dan voor je doos hangen hihihi hij moet per slot van rekening binnen aan de slag.

Succes

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vind het ook niet fijn, maar ook niet naar...
    Het moet gewoon gebeuren, en dan block ik altijd alles.

Succes weer.

4. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    ooohhh nee! Dat vind ik echt gênant.... hahaha

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja....het beste advies is om toch zoveel mogelijk te ontspannen, maar ik weet zelf ook wel dat het niet altijd zo makkelijk is in deze situatie (vooral niet als het eerste keer is). Ze doen het eigenlijk altijd wel rustig aan, verwarmen de eendebek een beetje voor en het weghalen van wat slijm is eigenlijk ook zo gebeurd, voor je gevoel duurt het langer dan het in werkelijkheid is, maar binnen minuutje of wat is het gebeurd hoor.
    Veel succes.

Eva.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij mij gelukkig nooit pijn gedaan maar een erg naar gevoel.
    Bij de punctie en terugplaatsing gebruiken ze dat kreng ook!
    Tjah, tis dat het moet.....
    Elmo

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vond hem niet prettig. vooral omdat ik erg gespannen was. Hoe moeilijk het ook is. Probeer zo veel mogelijk te ontspannen,en hoop voor je dat ze de kleine eendenbek gebruiken. Ik had namelijk de grote.

8. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Ik vond de eendenbek absoluut niet prettig maar pijnlijk vond ik het niet. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, makkelijk gezegd, ik weet het maar dat helpt echt. 1 van de artsen vroeg mij steeds om even te hoesten en dan bracht hij de eendenbek in.
    De samenlevingstest moest bij mij 2x (eerste keer was te vroeg gedaan) en dat vond ik zelf erg meevallen! Maar ik vond het ook erg ongemakkelijk hoor, al die onderzoeken :oops:

Heel veel succes!

9. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Whaaa.....er zijn dus zelfs 2 maten! hahahaha (ik wil die kleine.)

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Bij mij deed het de laatste keer helaas behoorlijk zeer
    Mijn baarmoeder ligt erg hoog en ze konden er dus niet goed bij
    Maar bij de eerste keer voelde het wat vervelend, maar niet pijnlijk
    Dus het verschilt ook wel hoor...
    In ieder geval succes en misschien valt het bij jou wel heel erg mee
    Het is voor een goed doel ;)

11. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ja, dat is waar. Ik zou het er ook niet voor afzeggen hoor maar ik kan me er vantevoren altijd wel lekker druk om maken. ''Gelukkig" is het vrijdag al dus dat is snel.

12. ik voel er helemaal niks van. voel wel dat ie erin zit maar voel absoluut geen pijn!

13. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Prima,

Ik deel je gevoel. As dinsdag staat voor ons de samenlevingstest gepland...
    Vorige keer bij het inwenig onderzoek begon de gyn met een grotere eendebek, maar zoals de andere dames al zeggen: je moet je wel ontspannen :) Daar was bij mij dus geen beginnen aan, dus heeft de gyn de kleinere gebruikt.

Inderdaad een beetje genant is het wel, maar het advies is dus ontspannen :-s En een andere goede tip die ik hier van het forum heb gehaald: draag als het even kan een rok(je). Dat voelt een heel stuk minder bloot.

14. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik heb wel echte zomerrokjes waar je normaal met slippertjes onder loopt maar dat ziet er niet uit in de herfst! :D Ook heb ik een spijkerrok maar die zit zo strak dat ik dan nooit met mijn benen wijd in die beugels kan zitten. :) (of ik moet het rokje omhoog trekken maar dan is het effect weg) Ik heb nog wel van die jurkjes die je over een broek heen draagt. Zelfde effect dacht ik zo. Bedankt voor de tip!

Welterusten iedereen. Ik ga maar eens naar bed want de wekker gaat weer vroeg en morgen is het klusdag op doktersrecept dus dan moet ik goed uitgerust zijn! ;) (ivm de samenlevingstest) hihihihi

Iedereen bedankt voor alle antwoorden!

15. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb altijd een lang jurkje aan ;)

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    auwauwauw. Bij mij deed het bij het uitstrijkje en bij de samenlevingstest erg zeer. Dat komt omdat mijn baarmoeder gekantelt ligt. Bij het uitstrijkje heb ik hem 4x afgeschoten. Ik moest me ontspannen. uhuh. Dat lukt niet goed. Succes het is zo over.

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik heb het ook zeker niet als pijnlijk ervaren hoor. Je voelt wel dat ze daar beneden iets aan het doen zijn maar je moet je gewoon ontspannen en naar het plafond of zo kijken ;)
    Ik weet dat het behoorlijk genant is als je daar zo ligt en ze zitten in je doos te gluren... maar bekijk het even zo...die mensen zien de hele dag niets anders! Voor hun is het echt niets nieuws meer hoor. Die zien het niet als 'jouw doos' maar als hun dagdagelijkse job ;)

18. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik zoek altijd een punt op het plafond waar ik naar blijf kijken en daar hou ik me dan mee bezig, ik vind niet dat het pijn doet. Je voelt wel even iets maar voor je 't weet is dat voorbij!

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik kan echt zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb... het zijn doktoren... ze zien de hele dag niets anders. Ik ben dan ook nooit echt gespannen geweest. Misschien bij de mannelijke dokter iets meer dan bij mijn eigen dokter, maar ja... pijnlijk heb ik het nooit ervaren.

Groetjes,
    Josien

20. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Succes vandaag! Vandaag is toch het onderzoek?
    Ik vind het ook nooit iets voorstellen. Denk hetzelfde als Josien, die doktoren zien heel de dag hetzelfde. Bij mij heeft het tot nu toe ook absoluut geen pijn gedaan. Het is ook niet mijn hobby hoor, om met mijn benen in die beugels te hangen, maar ik vind het geen probleem. Ben ook altijd heel ontspannen.
    Nogmaals SUCCES!

Deel Deze Pagina