Ben ik weer... hoe erg is het onderzoek met een 'eendenbek'?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prima, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi,
    Ik had ook al een soort gelijk topic geopend en ik heb gisteren een baarmoederfoto gehad. Het viel gelukkig hardstikke mee . Even tanden op elkaar, maar het deed niet echt pijn en het was binnen 10 minuten klaar.
    De dokter vertelde dat alles er goed uit zag, de eileiders waren goed doorgankelijk dus dat is erg fijn om te horen !

Op 17 okotber hebben we weer een afspraak met de fertiliteitsarts en horen we welke behandeling nu wordt voorgesteld. Daar kan ik me nog weinig bij voorstellen. Uit de onderzoeken is geen aantoonbare reden gekomen waarom de zwangerschap nu al een jaar uitblijft na mijn 2e miskraam. Wat voor een behandeling zullen ze dan voorstellen? Of zeggen ze wellicht 'alles ziet er goed uit dus probeer het eerst nog maar en tijdje op de natuurlijke manier'?
    Afwachten... in ieder geval weten we nu dat er niets mis lijkt te zijn en het voor hetzelfde geld binnenkort wel een keertje raak is. We weten wat ons te doen staat dus !
    groetjes, Pooltjes

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Nou, ik heb het onderzoek gehad! Ik was loeizenuwachtig vantevoren maar kon me redelijk ontspannen. Het deed idd niet heel erg zeer maar ik vond het wel naar. Het deed alleen bij het inbrengen eventjes zeer. Daarna voelde ik even een kleine kram toen ze wat baarmoederslijmvlies opzoog maar we hebben het overleefd gelukkig. ;)
    Daarna ging de stagiaire een echo doen voor de fm. Dit was voor haar vast de eerste keer want ze kreeg dat echoapparaat er niet in ( :oops: ) en wist nog niet goed hoever hij erin moest. De ene keer te ver, daarna viel hij er bijna uit ( :) ), ze 'roerde' wat in het rond want wist nog niet goed hoe ze alles moest vinden...etc. Ach, het lijkt mij ook niet makkelijk om te doen bij een ander maar ik heb daarna in de auto wel even flink zitten huilen hoor! Voelde me ff zo rot door die ochtend. Alle spanning kwam eruit.
    Ik moet over een week bloedprikken voor de hormoonmeting en over zo'n 3 weken de HSG laten maken. Dat is het volgende waar ik tegenop zie... hahaha
    De uitslag van de samenlevingstest was trouwens oké en mijn fm was dit keer 16mm.

Deel Deze Pagina