Wanneer starten Progestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BabsieG, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ondanks dat hubbie en ik eerder besloten hadden na de 4e poging te stoppen met ICSI, hebben we er nu toch nog een 5e poging aan gewaagd. Vanochtend was de punctie en als het goed is zondag de TP. Zondag moet ik ook beginnen met inbrengen Progestan. Ik lees op internet echter vaak dat al op de dag van de punctie moet worden gestart (of de dag erna). Dit verschilt dus per ziekenhuis. Ik heb aan mijn IVF-verpleegkundige gevraagd waarom dit is en volgens haar is Progestan een direct werkend medicijn en heeft het geen zin eerder te beginnen dan bij de TP. Als dat zo is, vind ik het vreemd dat andere ziekenhuizen wel op de dag van de punctie beginnen. Omdat bij mij de innesteling een probleem is, zou ik dus liever iets eerder met de Progestan beginnen dan op de dag van de TP (baat het niet dan schaadt het niet), om zo mn baarmoeder beter op de innesteling voor te bereiden. Ik lees ook in patientenfolders op internet dat een aantal ziekenhuizen om deze reden ook al op de dag van de punctie beginnen met de Progestan, maar ik weet niet zeker of deze info inmiddels achterhaald is.

Mijn vraag is nu: wanneer moeten jullie beginnen met inbrengen van Progestan en hoe lang moeten jullie dit gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
    Barbara

2. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Hoi Barbara,

Ik moest op de avond van de punctie starten met Progestan en nu elke avond en elke ochtend twee bolletjes inbrengen.

Groetjes,
    Sandra

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij moesten ook op de avond van de punctie starten en dan 3x daags twee bolletjes inbrengen. En dan de Progestan in elk geval gebruiken tot de testdag (twee weken na de tp).

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

@ Sandra: zie dat je in de wachtweken zit. Veel sterkte ermee, ik hoop voor je dat het is gelukt!

@ Jippie: wat leuk dat je eindelijk zwanger bent. Van harte gefeliciteerd!

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik moest de avond na de punctie starten met de Progestan bolletjes. 3x200mg/d. Dit ook tot de wachtweken voorbij zijn. Bij eventuele zwangerschap moet ik die blijven nemen tot 3 maanden van de zwangerschap :(

Deel Deze Pagina