Hoi, ik heb een doorverwijzing van mijn huisarts met mijn zoontje van 2 maanden oud naar de kinderarts te gaan. dit zijn de problemen: - moeilijk in slaap komen ondanks inbakeren - hazeslaapjes ondanks inbakeren, snel wakker worden - onrustig de fles drinken, ene keer wel, andere keer niet - moeizame ontlasting sinds 3 wkn leeftijd /sinds flesvoeding - ook moeizame ontlasting met Omneo (nu 4 weken) - met "hulp van thermometer" wel paar x per dag een sliert brijige gele ontlasting - horen terugslikken / verborgen reflux / spuugt niet - sinds 1,5 week Losec 1d5mg, sindsdien geen natte plekken (speeksel/zuur) in zijn bed - sinds 1,5 week voeding indikken met jbp, sindsdien brijige ontlasting. Eerst 2 schepjes / toen 1 schepje geprobeerd, vandaag 3 schepjes geprobeerd om te kijken of dat gaat helpen. - schrale wangetjes, maar niet elke dag. gevoelig huidje dus. - in kraamweek 2 pusoogjes, nu weer 1 pusoogje. - heeft vaak de hik (ook na 1,5 u voeding), niest ook soms hij huilt niet ontroostbaar. de problemen die ik ervaar liggen rondom: - het slapen (in slaap komen / hazeslaapjes / slaapjes van 1 cyclus maken en dan met moeite weer verder slapen / lukt soms wel en soms niet) - het soms onrustig de fles drinken - moeizame ontlasting vaak slaapt hij na de fles van 19:00 u wel tot aan de fles van 23:00u, de nacht slaapt hij ook met nog wel een nachtvoeding om 03:00 u. ben al naar een osteopaat geweest, die zag geen hele grote problemen maar heeft wel behandeling in gezet. Moet a.s vrijdag terug. haalt waarschijnlijk tijdelijk spanning uit zijn lijfje. ben ook naar een bioresonatietherapeut geweest, die zag dat hij reageerde op suiker (ook lactose) en op melk. ze zag dat hij goed reageerde op Nutramigen. Maar ik had Omneo meegenomen, en daar reageerde hij ook niet geheel slecht op moest ze toegeven. Ze dacht ook dat hij een parasiet had. Ik heb hier verder even niets mee gedaan....vond het te zweverig, maar t spookt nog wel in mijn hoofd hoor! voorbeeld vandaag: op bed gelegd om 08:15 (fles 07:15), duurde 30 min voordat hij stil was (geen krijssen hoor, hij jengelt met af en toe een uithaal inhuilen). geslapen van 08:45 tot 09:30. Vanaf 09:30 hazeslaapjes, om 10:20 huilen stopt niet meer, speen wil hij niet meer. 10:30 u in kinderwagenbak gelegd, met speen...redelijk stil te houden, dut even weg en om 11:15 u de fles. 12:00 u naar bed (was duidelijk aan het gapen) en valt snel in slaap. 12:45 u wakker na 1 slaapcyclus, kijkt om zich heen, jengelt wat en slaapt verder (dit keer dus wel gelukt, soms lukt het ook niet). dus ja...hoe ernstig is het allemaal...?? ik heb er dagen bij zitten dat ik er moedeloos van wordt, zeker als hij zo onrustig drinkt en van oververmoeidheid gaat krijssen omdat het slapen weer niet is gelukt. Maar er zijn ook dagen bij dat ik denk: nou ja ach...het went, hij slaapt wel niet perfect maar ligt wel gewoon in zijn bedje tot aande volgende voeding / met speentje aardig zoet te houden. nu denk ik: moet ik naar de kinderarts?? Ene kant wil ik heel graag want soms denk ik dat hij iets mankeert, ergens last van heeft..niet in ernstige vormen maar toch....maar wat mankeert hij dan? andere kant denk ik: wat gaat de kinderarts allemaal "uitproberen"? Medicijnen voor de verborgen reflux uittesten? misschien andere voeding uittesten omdat hij wellicht toch reageert op iets uit de voeding? (lichte kma bijv?) ik heb nu al het gevoel dat dat allemaal misschien voor een paar dagen zal helpen, maar niet voor langere termijn...(maar misschein bekijk ik het te negatief). ben bang dat hij er nog onrustiger op gaat worden... Ik ben dus bang dat ze dingen gaan uitproberen....en dat terwijl alle symptomen in mijn ogen niet echt specifiek zijn voor 1 duidelijk probleem...maar wel zo dusdanig dat ik me er al dagen suf over pieker.....dat moederinstinct zegt de ene keer: er is iets en de andere keer zegt mijn moederinstinct: ach, t valt misschein wel mee...Hangt er maar net vanaf hoe hij het doet. het cb vind dat we naar de kinderarts moeten gaan, huisarts vindt dat ook prima. CB vind het ook niet normaal dat hij ondanks inbakeren niet goed slaapt, wat uitslag op zijn wangen heeft, moeizame ontlasting en die verborgen reflux moest volgens cb anders aangepakt worden ipv alleen maar 1d5mg Losec. wat denken jullie? naar de kinderarts gaan of hopen dat hij naar mate hij ouder wordt het "beter" gaat doen?? ik heb pas eind oktober een afspraak, die ik dus wellicht wel ga afzeggen, afhankelijk van hoe het gaat deze 2,5 week. ben benieuwd... gr.Petra
Als ik zo kijk naar je verhaal denk ik "waarom moet hij de hele tijd slapen?" Mijn zoon slaapt ook vaak korte periodes overdag, maar daarnaast wordt er ook gespeeld in de box, op schoot etc. Meestal slaapt hij 1 x wat langer achter elkaar, voor de rest zijn het ook hazenslaapjes. Je bent er zo veel mee bezig, ik zou dus zeker naar de kinderarts gaan. Hij/zij zal echt niet vanalles uitproberen, juist bij babies zijn ze erg voorzichtig met veranderen van voeding, medicijnen etc. Wellicht is er niets aan de hand, en kan de kinderarts je juist geruststellen. Hij/zij zal in elk geval wel iets verder kijken dan de huisarts.
naar de kinder arts gaan kan geen kwaad. esmee sliep ook maar kleine slaapjes rond die leeftijd. de hik: Esmee had het om de haver klap de hik en dat heeft ze soms nog wel geregeld als je bijv: gek met haar doet en druk doet. mijn dochter dronk geregeld heel snel dr fles leeg als gevolg dat als ze net iets te snel over eind kwam een hele golf melk over je heen kwam. een kinder arts kijkt heel nauwkeurig naar je kind en neemt de tijd voor je. je kan al je vragen bij de kinder arts neer leggen en wie weet is er helemaal niks aan de hand, dat het gewoon bij je kind hoort. succes
Dit is, zeker met flesvoeding, wel de tijd van de krampjes en verstoppingen. Met bv ook wel kramp maar geen verstopping. Mijn zoontje had behoorlijke reflux en mijn dochtertje gooide er alleen zuur uit als ze weer eens verstopt zat. Als je echt twijfelt of het bij de leeftijd hoort of dat er meer aan de hand is zou ik vragen om een opname ter observatie. Leg uit bij de kinderarts dat je hier onzeker van wordt en de draad een beetje kwijt bent wat normaal is en wat niet. Dat is niet raar! Kunnen ze je gelijk begeleiden met de juiste hoeveelheid voeding (dat was jij toch, met de overvoeding? Wat ik me best voor kan stellen trouwens wanneer je het gewoon niet meer weet). Mijn zoontje is met vijf weken opgenomen en ze schrokken daar best van de mate van de reflux. En bij mijn vriendin's zoontje kwam eruit dat het eigenlijk gewoon leeftijdsadequaat gedrag was. Ze weten in het ziekenhuis gewoon beter wat wel en wat niet hoort. Als ze het je zelf niet aanbieden zou ik erom vragen. Ik denk aan je postjes te zien dat je er steeds wanhopiger van wordt. Ik denk dat je daar wat mee moet doen. Ofwel ter geruststelling dat er niets 'ergs' aan de hand is, of juist ter bevestiging dat er misschien toch iets is. Dat kunnen hun misschien het beste beoordelen voor je.
Ik zou wel naar de kinderarts gaan , zeker om echte KMA uit te sluiten bijvoorbeeld. Geef aan dat je onzeker bent en bang bent om dingen uit te proberen/ dat hij daar onrustiger van zal worden. Misschien kan hij er rekening mee houden door extra uitleg te geven, dingen langzaam te proberen met pauzes ertussen, ik noem maar wat? Je houdt nu toch het gevoel dat het niet helemaal lekker zit en ik denk ook gezien wat ik lees dat jouw kindje misschien toch overgevoelig is voor het een of ander. Mijn zoontje was ook vanaf een week of 4 onrustig, huilerig, hazeslaapjes. Inbakeren had hier wel een goed effect, maar ik bleef het gevoel houden dat het niet helemaal lekker zat. Hij overstrekte ook, lag in een hoepeltje, was snel geprikkeld... en er zaten dagen bij dat het allemaal wel ging en dacht ik: het valt wel mee, alle kindjes huilen, hoort erbij. Maar heb toch mn gevoel gevolgd onder het mom: baat het niet dan schaadt t niet en heb een afspraak gemaakt met een osteopaat. Ik kreeg er echt een rustiger kind voor terug! Als jouw gevoel niet lekker zit (en dat is zo anders zou je hier niet posten!) dan moet je er iets mee. Al is het alleen maar om gerustgesteld te worden dat er niks is! Je kindje wordt er nooit slechter van als ze m is goed nakijken!
je kunt altijd heen gaan. Ook voor je eigen gemoedsrust. Kan me voorstellen dat je je zorgen kan maken. Ook emma drinkt af en toe onrsutig de fles. Volgens mij hoort dat er wel bij. Ook niezen doet ze al vanaf de geboorte. Dat komt omdat er stof enzo in de neus komt en ze zijn dat natuurlijk niet gewend. We hebben en stoffig huis. Zolang ze niet heel vaak niezen is dat normaal (is me verteld door ha en kraamverzorgster) Ook slaapt emma nu kortere slaapjes overdag. Ze hoeft niet meer zolang achter elkaar te slapen heeft ze geen behoefte aan. Alleen s avonds en s nachts maakt ze achtereen veel uren. En ook het huidje kan geen kwaad. Wij houden rekening met Emma met wat we gebruiken in het badje. Geen zwitsal voor ons is te agressief voor haar huid omdat zij ook zo'n gevoelige huid heeft. We gebruiken etos eigen merk. We zorgen dat er geen zeep op haar hoofdhuid en gezicht komt. Ook gebruiken we sebamed voor haar gezichtje. Ze heeft ook schrale wangen en dit helpt het minder droog te krijgen.
Ik zou toch ook even langs de kinderarts gaan, bovendien je kunt dan toch in overleg een volgend traject ingaan en alsnog zeggen dat je je niet wilt lenen voor allerlei experimenten. Wat me trouwens wel opvalt aan jouw berichtje is dat je niet echt een regelmaat in de dag lijkt te hebben. Aangezien je ook met inbakeren bent begonnen zou je iets kunnen hebben aan het boek regelmaat en inbakeren van Rita Blom. Dan krijg je misschien wat meer ritme in het slapen en eten. Ik heb daar wel veel baat bij gehad. Succes in elk geval!
ik weet het niezen! baby's hebben geen neushaar!! ze moeten wel niezen om de viezigheid uit hun neus te krijgen.. hihi.. heb ik ook maar gehoord hoor!
Hoeveel verwacht je eigenlijk dat je baby slaapt? Hier werd en wordt nooit meer dan 45 minuten geslapen tot een half jaar ongeveer.... nooit een probleem mee gehad. Klaar is klaar toch?! Dan na een poosje weer slapen. Soms of eigenlijk altijd 2 slaapjes tussen de voeding. Ik heb het idee dat jij verwacht dat je baby slaapt van voeding tot voeding, maar het zijn er maar een paar die dat doen hoor!! Naar de kinderarts kan natuurlijk nooit kwaad, dus dat zou ik gewoon doen. Maar ik heb het idee dat jou "moederinstinct" meer (over)bezorgdheid is in combinatie met hormonen. Maar goed, dat is mijn mening......