Ons zoontje is nu 22 maanden en zijn fontanel is nog niet gesloten, weet iemand of dit kwaad kan? Ik wil niet te snel de huisarts gaan bellen, maar het is wel belangrijk. Groetjes lucky.
Het kan tot 24 maanden duren eer dat een fontanel is gesloten. Er het nog erg open of een klein stukje? Bij mij op het CB controleert de arts altijd hoe het met het fontanelletje is.
Ik heb altijd begrepen dat een fontanel pas met 3 jaar gesloten is, dus kan best kloppen dat het nog niet dicht is.
Kan idd nog geen kwaad, maar vraag het volgende keer eens bij het CB, die controleren dat als het goed is.
Bij Jelle was de fontanel dicht rond de 23 maanden. De ene keer was er nog een vingertopje open en de volgende keer was hij ineens dicht. Dat laatste stukje kan snel gaan, wil ik maar zeggen. Volgens het CB moet de fontanel met 24 maanden dicht zijn, dus als hij nu nog heel ver openstaat kun je misschien even het cb of de huisarts bellen.
nee hoor.met 2 jaar is die meestal dicht, omdat dan het schedeltje de meeste groei en vervorming mee heeft gemaakt. overigens was die van isa bij ruim 6 maanden dicht! (JEUEUEUEUH, nét voorbij de 6 maandengrens) Maar goed, dat is ook niet de bedoeling...
Het plekje is ongeveer zo groot als een bikkel, zo noemde wij altijd van die grote knikkers. Groetjes lucky.