Ben ik weer kapper vraag ivm luizen

Discussie in 'De lounge' gestart door rooswine, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dan moet je een andere kapper zoeken, want ik zelf knip gewoon als het luizen vrij is. Maar als ik er een vind, en klant wist dit dan stop ik. Als alles schoon is, is het echt geen probleem. Dat van twee weken, dat is echt onzin.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik ben naar een andere kapper gegaan en die heeft niks gezien... er waren natuurlijk geen levende luizen meer... maar de neetjes die er nog zaten is hun niet opgevallen.....ik denk dat levende luizen wel opvallen inderdaad, maar neten niet....

Neten kam je er niet zo makkelijk uit helaas.... er blijven er altijd wel wat zitten....

Nu we het toch over luizen hebben Heeft iemand ervaring met een electronische luizen kam? werkt dat beter als een gewone kam en is dat ook geschikt voor dik lang haar?

3. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    yep zo is het bij ons dus ook ! hier is het ook zo als het behandelt is en we zien geen levende luizen knippen wij ook gewoon dus idd tijd om een andere kapper te zoeken lijkt mij .
    ;)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nou precies;) brr ik heb overal jeuk nu haha

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja maar dat is bij onze kapper toch echt zo.... en dat is gewoon heel vervelend.... daarom durfde ik het bij een volgende kapper ook niet meer te zeggen.... ik wilde gewoon dat haar van mijn dochter geknipt hebben... en dat bedoel ik dan met in de hand werken... Ik dacht dat alle kappers die 2 weken regel hanteren.
    Ik kom er eigenlijk nu pas achter door dit topic dat dat dus niet standaard is.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Tsja..... Dat kan ook. Maar hoop dan dat wij niet dezelfde kapper hebben.... Wat een mentaliteit.

Ts ik zou gewoon even bellen. Ik neem nl aan dat wanneer ze haar spullen goed schoon maakt ze het niet aan andere klanten kan doorgeven.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ook... ben ook gewoon panisch geworden voor luizen... gisteren zijn ze weer bij mijn jongste in de klas geconstateerd.. gelukkig heeft zij ze niet..maar ik vind het echt verschrikkelijk....

op school moeten echt allen neten eruit zijn, dan pas krijg je een luisvrij verklaring.... en dat is ook al zo, n onzin... die neten zitten heel goed vast, maar je kunt zien aan de plek hoelang een neet zit.... dus als een neet 9mm van de haarwortel zit is het een dode neet, een neet wordt gelegd aan de haarwortel dus als hij 9mm hoger zit weet je dus dat hij al een tijdje is meegegroet en het dus een dode neet is....

dus ik hoop dat ze hier nu wegblijven.... heb tene dochter gezegrd dat ze niet te dicht met de hoofden bij elkaar moeten gaan......

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, en weet je als jij het zegt kijken hun het ook nog eens extra goed na. Als ze er ondertussen achter komen dat alles ontsmet moet worden, heb je zelfs nog kans dat ze dr half geknipt de deur uitsturen... Het is gewoon niet zo handig en vooral niet eerlijk. Als je het van te voren uitlegt, ook dat er niets meer zit dan is er echt geen probleem bij de meeste kappers ;)

9. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    nee die 2 weken regel geld zeker niet overal hoor . als ze een beetje van goede wil zijn en verstandig zijn weten ze ook dat als er niets meer te zien is er ook geen reden is om het niet te doen hoor . ikzelf zou de haren gerust willen knippen als ik het op voorhand weet dan neem ik mijn voorzorgen , maar als je voor een baas werkt zijn er soms regels en 1 daarvan is dus niet knippen als er levende luizen zijn.
    en dat van die electronische luizenkam.. hmm :s heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring mee . maar voor de neten weg te kammen gebruik ik wel eens heeeeel veel conditioner en een hele fijne kam daar blijven ze al eens inplakken en krijg je ze wat makkelijker weg .

10. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    ja idd als je eraan denkt krijg je jeuk he :) zit ook al een tijdje te krabben :)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook lekker aso!!
    Leuk als jouw kind de volgende knipbeurt krijgt en met luizen thuiskomt.
    Als je kind vrij van luizen is en vrij van neten dan zullen ze knippen.
    Mijn vriendin is kapster en heeft al heel wat kinderen met hoofdluis de kapsalon uitgezet en de ouders quasi verbaasd kijken.
    Een goede kapster houd je niet voor de gek want die ziet het direct want daar hebben ze een zesde zintuig voor,

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wie weet zijn die kinderen wel aangestoken bij jou kapper! Waar jij met je dochtertje bent geweest omdat je perse haar kort wilde hebben ivm luizen. Wek krom want je zegt dat shampoo voldoende is om luizen te bestrijden maar jij wilde het haar kort om het door te kunnen kammen

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik zeg juist dat je shampoo niet voldoende is... goed lezen....

Ik stuur ze alleen als ik weet dat ze goed behandeld zijn... vind dan nog 2 weken wachten te lang.

Ik stuur geen kinderen met levende luizen... kan me voorstellen dat mijn openingspost die indruk wekt.....

heb het wel wat genuanceerd dacht ik.

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik zou de kapper gewoon even bellen als ik jou was en vragen wat zij ervan denken, misschien is het helemaal geen probleem.

Neetjes komen idd later uit en zijn soms moeilijk te zien/vinden. Vaak zitten die nog in de nek of achter de oren.

15. flerk

flerk Niet meer actief

Evelien, ik vind ook dat je het genuanceerd hebt hoor. Het kwam in het begin wat anders over.
    Tja, de normale behandeltijd bij luizen is nou eenmaal twee weken: je ontdekt de krengen, je behandelt het haar, je kamt het dagelijks en verwijdert als het kan nog 'van alles', af en toe de natkammethode (aanrader!), na 1 week een herbehandeling en daarna nog een week kammen. Dan pas kun je zeggen dat alles weg is. Dus misschien mikt jouw kapper daar wel op.
    Na een eerste behandeling lijkt het of alles weg is, maar helaas, sommige eitjes gaan nog uitkomen en je hoeft maar 1 vrouwtjesluis te hebben en die kan nieuwe eitjes leggen. (serieus, ze hoeft maar 1 x bevrucht te worden en kan dan, wanneer ze wil, eitjes leggen.... zohee)
    Succes ermee, het is gewoon heel vervelend.

16. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik heb jaren in een salon gewerkt en heel wat luizen en neten gezien. Ik kan kwaad worden als mensen er zo laconiek over doen. Het is zeer vervelend om als kapster tegen te komen. Je mag de klant idd niet aannnemen met hoofdluis, maar soms ontdek je het pas als je al begonnen bent, vooral als het er maar een paar zijn. Met lotion behandelen werkt het effectiefst en anders evt. cremespoeling erin en kammen met een netenkam (geen luizenkam!) Dit dagelijks herhalen.

17. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    zoals jij zegt doen wij ook heb gisteren alles in de was gegooid, haar haar gewassen met shampoo en daarna op de natmethode dus met crèmespoeling gewassen. vanavond ook weer met crèmespoeling gedaan.

ik hoorde van een vriendin die had van een kapper gehoord om voor het slapen heel veel van die gele gel in je haren te doen en de volgende ochtend te gaan kammen zo kam je de neten makelijk mee kan dit kloppen?

18. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    yep ik had ook al gepost van heel veel conditioner ofzo erin te doen dan blijven ze makkelijker plakken maar kan evengoed met gel maar geen te straffe dan want dan kamt het moeilijk . maar zo krijg je de neten wel makkelijker te pakken hoor . succes ermee , weet dat het een heel vervelend werkje is ! hopelijk zijn ze snel weg! grtjs

19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik doe ter preventie paar druppeltjes tea tree olie achter de oren en in de nek van me dochter. Tevens altijd haar haar in een staart met een beetje haarlak. Naar horen zegge houden ze ook niet van zwitsal haarlotion, maar daar weet ik het fijne niet van.

Deel Deze Pagina