Ben ik weer met auto geklaag. Garantie kwestie vraag.

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 14 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Alle losse matten eruit halen, vochtvreters erin leggen. Eventueel even zo'n elektrisch kacheltje erin en aanzetten.

Ik had laatst ook lekkage in de kofferbak, heb alles eruit gehaald en gedroogd. De mat heeft een week staan drogen.

2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #82 Mammavan5, 16 nov 2023
    Laatst bewerkt: 16 nov 2023
    Wij hadden dit ook bij aanschaf van een busje.
    Na amper 2 weken begon de ellende ermee
    We hoorde getik bij de motor de dealer gebeld en die zei dat het erbij hoorde en normaal was.
    Het getik werd steeds erger op een gegeven moment hoorde je 2 straten verderop als mijn man kwam aanrijden.
    Wij zijn toen zelf naar de officiele dealer hier gegaan en om advies gevraagd.
    Hij heeft een rapport opgesteld en er kwam uit de dat de motor eigenlijk kapot was maar dat de verkoper dit geweten moest hebben.
    Hadden hem weer gebeld maar hij weigerde er iets aan te doen.
    We hebben toen een advocaat erop gezet en we hebben uiteindelijk wel ons geld terug afgezien van €250 verlies.
    Maar liever dat dan reparatiekosten wat meer als €1000 zou kosten.
    Je hebt het niet over een occasion van 2500 maar van 25000 dan verwacht je wel meer dan een auto met zulke gebreken .

Onlangs wederom gehad weer auto gekocht met 3 maanden garantie erbij van de dealer.
    Bleek de koppelingspomp kapot tijdens het rijden bleef de koppelingspedaal ingedrukt en kreeg je met geen mogelijkheid omhoog.
    De dealer gebeld die hebben de auto opgehaald en wel gemaakt waren wel de auto 3 weken kwijt.
    2e keer kregen we een leenauto van hun dus in dit geval wel netjes opgelost.
    Je hebt meer rechten dan wat de dealer je doet geloven.
    Stel sowiezo een aangetekende brief op dat je de dealer in gebreke stelt.
    Dan weet je zeker dat de brief aankomt en kunnen ze niet het excuus verzinnen dat de brief"kwijt" is met de post.

Voor de rest succes met alles want het is gewoon rot.
    Heb je eindelijk een auto heb je er nog niets aan.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Haal je niet een autotrust garantie en een bovag garantie door elkaar? Welke garantie hebben jullie genomen? Want als je een normale BOVAG garantie hebt heb je niets met autotrust te maken.

Je kunt wel een autotrust garantie afsluiten bij een BOVAG bedrijf maar dat is geen BOVAG garantie. Maar met een BOVAG garantie heb je volgens mij niets met autotrust te maken.

https://autocoach.nl/inspiratie/garantievormen-auto

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit probleem hebben wij nu ook. Waar kwam/ komt bij jullie de lekkage vandaan?
    Hier ook een doorweekte mat en die heb ik eruit getrokken. Wilde nog het reservewiel eruit halen maar lukte me niet ;)
    Man is nu in het buitenland en als die terugkomt gaat die verder kijken. Ik lees ook dat het via de achterlichten kan komen?
    Is niet zo lang geleden vervangen.
    Bij jullie wel opgelost?
    Wij hebben wel een oudere auto maar wil er nog wel 2 jaar mee blijven rijden maar moet geen roestbak worden ;)

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Deze garantie. En we hebben volgens de rechtsbijstand inderdaad best wat rechten, maar de garage kan dit wel lang rekken en wij hebben zo snel mogelijk die auto nodig (zoon is ook niet goed ter been). Screenshot_20231116-215239_OneDrive.jpg

6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Zou dit ook aangeven in de ingebreke brief die je gaat versturen.
    Je hebt de auto noodzakelijk nodig vanwege de gezondheid van je zoontje.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als je de netwerkgarantie hebt moet je dit idd via Autotrust afhandelen en hoeft het niet bij je verkoper. De garage die het beoordeeld heeft zegt dat dit niet onder de garantie valt? Of de verkoper?

Wat een ellende zeg.........

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Ik zou voor mezelf wel afwegen hoeveel tijd en energie het me waard is om hierin te steken ten opzichte van de kosten.
    Kun je hem ondertussen wel laten maken (betalen en later terugvorderen)?
    Als ik hier nog maanden over moest stechelen en daardoor geen goed vervoer zou hebben zou de keuze voor mij eenvoudig zijn. Dan pak ik die rekening en wens ik heel veel slechte karma voor de desbetreffende dealer. :evil::p
    Maar als jij het het waard vind en er verder weinig last van ondervind zou ik me er ook helemaal in vast bijten.
    In ieder geval is het een ontzettende vervelende situatie en wens je nogmaals succes met de afhandeling.

dreumesje vindt dit leuk.
  9. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Autotrust heeft de reparatie afgekeurd op basis van artikel 2.21 (de accu), maar het is veel meer dan alleen de accu. Dus het bedrijf waar we hem hebben gebracht was het ook niet eens met het oordeel, maar heeft ook geen zin in gedoe met Autotrust.

10. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Er wordt geadviseerd om niks voor te schieten. Ik wil hem ook graag gemaakt hebben, maar die 581 euro is het minimum, er komen waarschijnlijk nog kosten bij om het interieur schoon te maken en los te halen. En het is nog zonder btw. Dus dat even voorschieten en daardoor waarschijnlijk kwijt zijn vind ik best een risico.

Het liefste wil ik helemaal niks meer met de garage waar de auto vandaan komt te maken hebben natuurlijk.

11. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.893
    3.069
    113
    & Als je alleen de accu zelf betaalt dis de gerage dat er af haalt? En de rest wel indient? Dan zou je het moeten kunnen omzeilen. Dat bepaald artikel.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou dan voor de accu vervangen gaan nu, deze toch zelf betalen zodat je iig kunt rijden.
    Nu zonder vervoer zitten en wachten tot de garage doet wat hij moet doen lijkt mij ook onbegonnen werk.

Vochtvreters erin, als je rijd goed verwarming aan. En de rest dan even afwachten..

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat vochtvreters bij een continue waterlek in je auto weinig tot niks doen.
    Wij hebben een lekkage in de achterbak en dat blijft ook gewoon nat totdat het probleem is opgelost.
    Ik vraag me af of er tot die tijd geen mogelijkheid is voor vervangend vervoer.
    Misschien zou ze daar eens naar kunnen informeren.
    Ze zijn met deze aankoop natuurlijk hartstikke bedonderd want ik heb een donkerbruin vermoeden dat de garage allang wist van deze mankementen. Ook een goede leer om nooit een auto te kopen bij een garage die niet aan te rijden is binnen een half uur.
    Wij hadden destijds problemen met onze auto na aankoop maar die garage zit een kwartier verderop en dan stond er een fiets klaar of ze boden een tijdelijke auto aan om mee te rijden.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Goed nieuws! Mijn man heeft vanochtend toch nog eens met de garage gebeld om te laten weten dat we inmiddels weten wat onze rechten zijn en wat ons door de rechtsbijstand is geadviseerd, maar dat we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen. Hij had nu iemand anders aan de lijn en diegene belde later op de ochtend terug met het voorstel om alles voor maximaal 120 euro te laten maken en voor 25 euro extra kunnen we een leenauto krijgen.

Eerst zien dan geloven, maar daar zijn we maar mee akkoord gegaan. Want dan kunnen we de auto dinsdag brengen en donderdag weer halen. Hopelijk dus nog maximaal 1 week zonder auto.

Ik heb de klacht bij Bovag nu in de wacht gezet en mijn ingebrekestelling brief wel getypt maar niet verzonden.

Alleen de auto nog even zien te starten met bijvoorbeeld startkabels en dan moet mijn man in 1x door zien te rijden.

Ik heb niet veel vertrouwen in de garage, maar ik hoop toch dat ze dit netjes en vooral ook echt en goed gaan oplossen.

dreumesje, wendy339, Eppo82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.733
    4.900
    113
    Je kunt de accu ook opladen met een acculader: https://www.amazon.nl/URAQT-Auto-acculader-Intelligente-Auto-onderhoudslader-LCD-scherm/dp/B084ZJY8ZQ/ref=mp_s_a_1_3?crid=156PQG864TI7G&keywords=accu+oplader&qid=1700239321&sprefix=Accu+o%2Caps%2C134&sr=8-3

16. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Loufoque vindt dit leuk.
  17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ik had bij het veranderen van de achterlichten het afdichtrubber vergeten om te zetten van de oude naar de nieuwe o_O (lampen zijn 2e hands en bij 1 zat maar een rubber op).

Als goed is is het nu opgelost. maar zal van de week weer even kijken of het daadwerkelijk droog blijft. Mijn auto is van 2000, dus ook niet zo´n nieuwe, maar het jaartal vind ik zelf niet belangrijk.

Hopelijk is het bij jullie ook snel opgelost! Zou idd zonde zijn als hij begint te roesten.

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Fijn dat er nu stappen ondernomen worden. Hopelijk wordt het ook goed opgelost!

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hopelijk is het bij jullie opgelost.
    Mijn man gaat eerst eens naar de achterlichten kijken. Ik heb zo'n vermoeden dat het daar vandaan zou kunnen komen.
    Ik hoop het maar. Is altijd zo lastig om zo'n lek te achterhalen.
    Bedankt voor de tip.

dreumesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina