Hallo allemaal, ik heb een vraag waar ik onzeker over ben. ik begon op 21 aug met hevige diarree met koorts. het leek op een buikgriep. ik heb hierbij ook diarree remmers geslikt maar deze hielpen niet. de diarree hield aan tot dinsdag 26 aug. ik heb tijdens deze dagen niet overgegeven maar de diarree ging de hele dag door. ik slik ook de pil en ik was tijdens die periode in de 1e week van mijn strip. 23 aug. heb ik ook sex gehad (onveilig). bestaat er een mogelijkheid dat ik zwanger ben? en moet ik nu wachten tot deze strip afgelopen is (nog 1 week) of kan ik nu al een test doen? groetjes marina
als het goed is is de pil minder betrouwbaar als je aan de diarree bent geweest! weet niet zeker! Je kunt een test doen als je al overtijd bent! Als dat niet het geval is zou ik even wachten tot dat je weer ongie moet worden! Succes en hou je ons op de hoogte? Liefs Maaike
ik wacht gewoon nog even af denk, ik moet officieel 13 sept. ongi worden dus dan hoop ik daar maar op. ik hou julie zeker op de hoogte, maar ben toch een beetje nerveus. ik had al vaker gehoord dat de pil minder betrouwbaar was met diarree, maar nooit meer bij stil gestaan tijdens het vrijen, want k dacht dat het onderhand wel over was, totdat ik de volgende morgen moest rennen naar de wc. ik heb pas bijna 2 maanden met mijn nieuwe vriendje en dus een evt. zwangerschap is totaal niet gepland en ik zit nog op school in me laatste jaar. groetjes marina
Het is zelfs zo dat als je een paar dagen (of zelfs 1 dag) flinke diarree hebt gehad, je de dagen daarna ook niet goed beschermd bent door de pil. Dus ook al was je diarree toen wel over geweest, dan was het nog steeds niet veilig. Er is namelijk tijdens diarree een redelijk grote kans dat de werkzame stoffen niet in je lichaam opgenomen worden, dus dan werkt het hetzelfde als dat je de pil helemaal niet geslikt zou hebben. Je kunt pas testen als je over tijd bent. Anders zijn de testen niet betrouwbaar, en kunnen vals-negatief aangeven. Succes!