Help kan dit wel?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jokie1979, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jokie1979

Jokie1979 Lid

18 okt 2013
    28
    0
    0
    Fulltime mama
    Etten-Leur
    Hallo allemaal,

Ik ben al behoorlijk lang lid en lees graag mee over allerlei tips en dergelijke.
    Nu heb ik ook hulp nodig.
    Ik ben 29 weken zwanger van een kleine prinses. We hadden vanaf dag 1 dat we wisten dat we zwanger waren 2 jongens namen gehad en 1 meisjes naam waar we helemaal weg van zijn.
    We willen haar Sophie gaan noemen.
    Nu het volgende haar achternaam begint met een M.
    Kan dit wel of moeten we echt opzoek naar een andere naam? Daar hebben we al naar gekeken, maar we kunnen niets vinden dat we zeggen JA.

Groetjes Jolanda

2. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Waarom zou dat niet kunnen?
    Waarmee leg je de link?

3. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

#3 bloemetje95, 1 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2015
    Vanwege SM. ;) Vind t gewoon kunnen, alleen als initialen niet

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.709
    113
    zie ook niet het probleem?

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Het zou niet mij eerste keus zijn, maar als je echt geen andere naam kunt vinden zou ik er wel mee kunnen leven. Het is geen Sophie S..., wat ik écht niet vind kunnen.

6. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Oh dat is voor mij niet het eerste wat binnenkomt

7. Jokie1979

Jokie1979 Lid

18 okt 2013
    28
    0
    0
    Fulltime mama
    Etten-Leur
    Ik had er zelf ook niet bij stil gestaan totdat iemand vroeg of we al een naam hadden. Ik heb altijd een naam ingedachten gehad, maar die begint met een M dan wordt het M M en dat vind mijn partner dus echt niet mooi. En de naam vond hij niet zo.
    Dus degene zei dan kun je ook geen naam met een S nemen. Dus ik vroeg waarom niet. Nou dan krijg je S. M.

Mijn partner en ik zeggen ook tegen elkaar hoevaak zet je je initialen op papier?

8. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Tja mijn zus haar voornamen beginnen met een S. M. Op zich heeft zij hier weinig last van. En dat vind ik toch wel een stukje vervelender dan dat de intitoalen van voor en achternaam samen sm vormen. Maar als jullie het echt een probleem vinden, waarom dan geen tweede voornaam erbij? Dan kan je toch de naam geven die je wilt terwijl je toch de initialen verandert.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Precies! Een tweede naam! Sophie Anna M. S.A.M. (Ik verzin Anna dus ff erbij)

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.161
    113
    Zou niet mijn keus zijn, waarschijnlijk zou ik er een mooie tweede naam bij zoeken. Maar omdat vaak alleen de letter van je voornaam als initiaal wordt geschreven en je achternaam voluit (bijvoorbeeld S. Meijer) vind ik het niet een heel groot probleem

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hoevaak zullen de initialen worden opgeschreven als S.M.? Meestal zal het S. Volledige achternaam zijn en niet enkel de eerste letter van de achternaam. Het zou mij dus absoluut niet tegenhouden.

12. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou het ook geen probleem vinden. M. M. kan ik me voorstellen door de alliteratie als je het achter elkaar uitspreekt, qua initialen vind ik dat ook niet storend.

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik kan me geen situatie voorstellen dat je met je met S.M. wordt aangeduid. Als je dochter later crimineel wordt misschien Sophie M. Of in een brief S. Machternaam. Ik begrijp wel dat je niet voor M. Machternaam gaat, want dat klinkt vaak niet zo mooi als je het voluit zegt.

14. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Icm achternaam inderdaad niet. Maar beginletters van de voornamen bij alle post.
    Tenminste ik werk daar en kom vaak SM (achternaam) tegen. Denk elke keer toch wel weer van SM? .. seriously? ;)

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja beginletters wel, dat zou ik ook niet doen, maar dat bedoelt ze niet dus ik zie hier geen probleem.

16. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    S. Als naam en M als achternaam... Ik zie het probleem zelf ook niet want wanneer schrijf je nou alleen de eerste letters op?

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb als kind mijn naam wel vaak als MB afgekort (1e letter voornaam 1e letter achternaam), en moest op de basisschool ook wel eens werkjes maken met die lettercombinatie. Dus ik zou er in eerste instantie ook niet voor kiezen. Een 2e naam helpt hierbij dan ook niet echt, als ze alleen voor- en achternaam gebruiken. Hmm, lastig..
    Nu ik erover nadenk: ook op de middelbare school, met het kunstvak en bij techniek bijvoorbeeld!

Hier staat Zophie trouwens op het lijstje, die heb ik al van kleins af aan op m'n lijstje staan omdat ik een tof t-shirt had waar deze naam op stond, maar kan me voorstellen dat het voor jullie geen optie is ;)

18. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou het geen probleem vinden. Die link ga ik pas leggen als er echt op gewezen wordt. Een tweede naam is wel een optie, maar meestal word je op school gewoon met roepnaam en achternaam aangesproken. Bij officiële instanties wordt de afkorting S.M. eigenlijk niet gebruikt.

Maar waarom zou je het laten om je favoriete naam te geven, omdat de initialen niet fijn zijn? Vind dat een slechte reden..

19. Jokie1979

Jokie1979 Lid

18 okt 2013
    28
    0
    0
    Fulltime mama
    Etten-Leur
    Dank jullie wel voor alle meningen. We zijn er in ieder geval overuit dat het helemaal niets uitmaakt qua initialen. En we zijn echt weg van de naam. Dat is dan toch het aller belangrijkste!!!

20. misa

misa Niet meer actief

Ik zie het probleem niet. Je gebruikt de initialen toch nooit zo? Een achternaam schrijf je altijd voluit. En mocht in de toekomst een initiaal/paraaf nodig zijn, dan kan ze toch iets anders bedenken als ze dat vervelend vind. Of je geeft een tweede naam, vind ik sowieso mooier (meerdere namen).

Deel Deze Pagina