Hallo allemaal, Sinds afgelopen donderdag weet ik dat zwanger ben. Totaal niet gepland en onverwacht, maar wel gewenst! Nou heb ik dus geen idee hoe lang, omdat ik mn eerste dag laatste menstruatie niet precies heb bijgehouden. Wel heb ik al ruim 2,5e week klachten (ik riep steeds: laat me maar, ik moet ongesteld worden ) en kan het niet anders of bevruchting moet 27/28 april of 7 mei zijn geweest. Test met CB gaf zaterdag aan: 2-3 weken na bevruchting en dus 4-5 weken zwanger. dat zou goed overeenkomen met 7 mei... Dan ben ik vandaag 5 weken zwanger en 3 weken na bevruchting. (Althans, reken je vanaf de bevruchting of + die 2 weken?? Dat vraag ik me steeds al af..) Weekend van 27/28 valt dan denk ik af.. vooral omdat ik (volgens mij, sorry ik heb het dus niet bij gehouden!!) 19 april nog ongesteld was.. Iemand hier enig idee?! Mn testen knallen iig en ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Dan zou ik misschien ook gelijk door gaan naar het ziekenhuis voor een echo om de duur te bepalen, maar ben bang dat dit nog veel te vroeg is en dan helemaal geen nut heeft?? Op dit moment alleen af en toe last van mn buik, vaak plassen en lichtgevoelige borsten en tepels. Oh.. en ik slaap niet!!! Weet niet zeker of dit juist topic is, maar wist niet waar anders te plaatsen! Een hele fijne zonnige dag vandaag voor iedereen! Groetjes!
Hey Demi, ow wat grappig dan zijn wij evenlang..ik ga nu ook mijn 5e week in.. ook 7 mei moet volgens mijn berekening de bevruchting plaats hebben gevonden...ik weet zelf ook niet hoe lang ik zwanger ben..maar gerekend vanaf mijn laatste dag van mijn 'menstruatie' (ik had vorige maand een miskraam gehad en dan rekenen ze vanaf die dag zeg maar....) dus het zit zo, probeer ongeveer na te gaan wanneer je ongesteld bent..tel dat naar Nu en zover ben je zwangen ongeveer.. hoop dat ik je zo goed op weg heb kunnen helpen!! fijne zwangerschap meid..en geniet ervan!! ik heb woe mijn e afspraak bij de verloskunde...erg spannend..oja als je het echt niet weet hoe lang je zwanger bent, dan wordt je vanzelf wel verwezen door de verloskune als je je eersteafspraak hebt..succes.. hou me op de hoogte.. lieve groet..
Hoi Boeboe, Dank voor je reactie en jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!!! Volgens mij klopt dat terugrekenen vanaf 'bevruchting' naar eerste dag laatste menstruatie niet helemaal, omdat de één een cyclus van 28 en de ander van 40 dagen heeft.. betekent niet dat die persoon van 40 dagen dan ineens al 2 weken langer zwanger is natuurlijk. Maar goed, probleem blijft dat ik het allemaal niet zeker weet! Dus al zou ik willen.. Zou wel leuk zijn als we gelijk op gaan! Heel veel succes woensdag, laat maar weten hoe het gegaan is. Ik houd je op de hoogte! Groetjes
o ja daar heb ik niet over na gedacht..die van mij is natuurlijk gewoon stipt 28 dagen, na ja morgen heb jij ook meer duidelijkheid bij de dokter.. ja we houden elkaar op de hoogte...