ben ik wel zwanger? ik heb namelijk nergens last van.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door countrygirl27, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. countrygirl27

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Hoi

Ik ben nu 6 weken zwanger maar ik heb bijna nergens last van.
    Heb wel buikkrampen en pijnlijke borsten en tepels maar verder voel ik helemaal niks!
    Kan dit wel? Af en toe vraag ik me af of ik wel zwanger ben omdat ik echt nergens last van heb...en als ik die buikkrampen heb dan denk ik meteen dat het misgaat...
    Volgende week moet ik de verloskundige bellen om een eerste afspraak te maken. Ik kan niet wachten want zij kan dan zien of er daadwerkelijk iets zit in mijn buik en mij precies vertellen hoeveel weken ik nu echt zwanger ben. Pas als ik daar ben geweest en er zit echt wat in mijn buik, dan pas heb ik rust...tot die tijd maak ik me echt ongerust en ben ik heel bang voor een telleurstelling als ik toch niet zwanger blijk te zijn.
    Maar ik heb 2x een test gedaan en die waren beide positief, dus ben wel zwanger....en volgens dokter moet ik me geen zorgen maken hij zegt dat er veel vrouwen pas veel later kenmerken van zwangerschap krijgen...
    maar toch ben ik bang dat ik misschien toch niet zwanger ben...
    wat een rotgevoel en ik moet nog 4 weken wachten tot ik naar de verloskundige kan....
    Is er nog iemand die dit herkent?

gr Countrygirl

2. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    er zijn heel veel vrouwen die in het begin nog niets merken hoor
    en die posi testen zeggen een heleboel
    ook je buikkrampen is echt een teken er gebeurt zoveel in je buik

voor de rest is het idd gewoon afwachten en dat is heel erg moeilijk

veel succes en probeer te genieten ervan!

3. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 16 weken zwanger en heb ook nergens last van gehad (en behalve een groeiende buik nog steeds niet). Ik herken jouw gevoelens dus ook, want ik vroeg me precies hetzelfde af. En tot je de echo hebt gehad of het hartje hebt gehoord blijft die onzekerheid wel, helaas. Maar er zijn dus meer meiden die niet of nauwelijks merken dat ze zwanger zijn, en ze zijn het toch écht. De testen zijn zo betrouwbaar dat je er heus vanuit kunt gaan dat je daadwerkelijk zwanger bent, dan zegt mijn huisarts zelfs. Heb er ook twee gedaan omdat ik het niet kon geloven, en als je nog te veel twijfelt, kun je er altijd nog eentje doen.

4. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    ik ken jou gevoel
    ik heb tot week 26 helemaal geen kwaaltjes gehad echt helemaal niks
    pas met 26 week had ik ineens een nat tshirt begonnen mn tepels iets te lekken en toen sloeg de banden pijn telkens toen en de harde buiken en de moeheid en de zuurbranden ik ben nu gewoon een beetje afhankelijk geworden van anderen alleen boodschappen doen zit er niet meer in met de fiets en mn huis stofzuigen ook niet vandaag komt mn ma me weer helpen met mn huisje :(

dus meiss wat ik je voor tip kan geven geniet er van ! zolang het duurd voor je het weet heb je wel kwaaltjes hahahah

liefs ancie

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid geniet ervan zolang er geen last is van messelijkheid overgeven enzo. ik dacht ook van jeuh het gaat mij voorbij maar dat ik werd ziek met week 5.5 dus het kan bij jou ook nog komen.
    en het is nog steeds niet over de hele dag door overgeven maakt niet uit wat er in komt ik heb echt alles geprobeerd en alle mogelijke manieren om te eten vroeg opstaan in bed eten liggend eten laat opstaan eerst aankleden later pas aankleden nou niks helpt ik ben en blijf misselijk en alles komt er gewoon uit maakt niet uit waneer ik eet.
    dus meid geniet ervan dat je niks voelt!

liefs

6. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er pas achter toen ik inmiddels al 2 maanden zwanger was. Toen had ik ook helemaal geen kwaaltjes en ook de buik begon laat met groeien. Helemaal super als ik het vergelijk met nu want nu ben ik helaas kotsmisselijk. Wat ik hier mee wil zeggen is, geniet van de tijd dat alles nog zo goed met je gaat en maak je geen zorgen want er zijn genoeg vrouwen die tot ver in de zwangerschap niks voelen of merken. Succes en geniet er van!

Groetjes Deborah

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dat vind ik het vervelende van het begin. Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Ik had ook geen kwaaltjes, maar je voelt ook nog niks en je ziet nog niks. Het hartje is nog niet te horen en ook is er nog geen echo die het bevestigd. Die eerste weken vond ik altijd erg angstig. Maar die weken gaan voorbij en inderdaad mogen wij blij zijn, dat we niet zo ziek zijn als andere.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook helemaal nergens last van gehad, ik geloofde het ook niet, je bent dus echt de enige niet! :)
    Pas als je een echo hebt gehad ga je het beseffen, en dan nog, het blijft onwerkelijk, zelfs nu ik haar voel bewegen..zo bijzonder!

9. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    O wat heerlijk dat je nergens last van hebt! Ik begrijp je bezorgdheid, maar geniet er alsjeblieft van!

@sunlight.. Ik leef met je mee! Heb je al cola geprobeerd? helpt soms echt bij mij! Ik heb ook zetpillen van de dokter (emesafene) 's avonds inbrengen en 's morgens is het dan een beetje te houden.. Sterkte!

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey meis!
    Ik ken het gevoel! Ik was gisteren voor het eerst bij de verloskundige om bevestiging te krijgen en die kreeg ik dus niet. Daarvoor is de echo. Apparatuur van de verloskundige bij ons konden pas met 11 a 12 weken het hartje horen en dan willen ze je niet onnodig ongerust maken als ze het dus nu al gingen proberen.
    zo raar, krijg je allemaal spullen mee, terwijl je eigenlijk nog niks weet. Probeer nu zsm een afspraak met de echoscopiste te maken maar die kun je maar 1 half uur in een week bellen, ook al zo raar...

11. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    @ CONTRYGIRL

Jeetje jou verhaal wilde ik net gaan posten hahaha

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben, kan ook pas 30 maart naar de VK..
    Maar ik voel me ook totaal niet zwanger en wil zo graag ZIEN dt het echt zo is!
    Ben zo bang dat het niet goed is ofzo...

12. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    ps mijn banner klopt niet hoor, ik heb geen idee hoever ik ben!

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik herken julllie gevoelens helemaal!

Toen ik na 9 maanden proberen een positieve test in handen had kon ik het niet geloven. Heb denk ik wel 10 testen gedaan :oops: !

Mocht met 10,5 week naar de vlk en kreeg toen meteen een echo. Was zo bang dat er niets te zien zou zijn. Vooral ook omdat ik helemaal geen klachten had. Maar gelukkig, er zit toch echt een kindje in mijn buik!

En helaas zijn daarna de zorgen nog niet voorbij hoor. Maakte mezelf zo bang dat het toch niet meer groeide ofzo.

Je moet echt proberen je niet zo druk te maken. Is niet makkelijk, maar geniet er van dat je je goed voelt. Sommige vrouwen voelen zich zo beroerd.

En gefeliciteerd natuurlijk!

X Suzie

14. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    Hoi Suzie,

Moest je ook zolang wachten met naar de VK te mogen?
    En hoever was je bij je 1e echo?
    En hoever dus toen je postief teste?
    Ben erg benieuwd haha

Groetjes en bedankt voor je geruststelling, alleen het duurt nog zoooo lang! hahaha

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Ja het duurt idd allemaal maar lang. Ik teste positief toen ik precies 4 wkn was dus moest 6,5 week wachten voordat ik naar de vlk kon :( . En als je zo onzeker bent is dat echt heel lang!

Was bij de echo 10,5 week zwanger. Was voor die echo zo zenuwachtig. Zo bang dat je daar dan ligt en er gewoon niets zit. Maar die angst zal iedereen wel hebben denk ik.

Heb je al een afspraak staan bij de vlk? Kzou als ik jou was zo snel mogelijk bellen dan kun je beginnen met aftellen naar die dag :D .

XX

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hihi, ik was ook zo onzeker na de testen.. (zeker omdat mijn ouders en vrienden vonden dat alleen posi testen niet genoeg waren om jezelf zwanger te vinden :( )
    ben naar de ha gegaan en die deed geen test meer...omdat zij er gewoon vanuit ging dat ik zwanger was en me ook als een zwangere behandelde ging ik het pas geloven.

maar toch, na de echo met 11,5 week geloofde ik het pas echt! het blijft heel bizar!

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ook ik voelde niets, zelfs nog niet een spatje misselijk ofzo, ik was ook al 10 weken toen ik voor het eerst testte. ;)

18. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    Ja ik moet 30 maart, over 4 weken...
    Maar bne zo bang dat ik me nu zwanger reken, en helemaal blij ben, en dat ik straks zie of hoor dat er niks is ofzo...

En Kisbaba... was dat je 1e posi test? Of zowiezo je 1e test?
    Of daarvoor steeds negatief?

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dames.... een positieve test = een positieve test.
    Ook hier een zwangere zonder kwalen.... nog steeds relatief "kwaalloos"! Heb eigenlijk alleen last van maagzuur en een beetje last van harde buiken.... maar dat mag ook als je de 35 weken voorbij bent.

Maak jezelf niet al te gek/druk door allerlei horrorverhalen te lezen op internet, het gaat nl vaker goed dan fout! Ja, en er zijn gewoon dames die totaal geen klachten hebben en toch een heel gezond kindje op de wereld mogen zetten. Wees blij dat je vooralsnog geen klachten hebt! :)

20. countrygirl27

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Hoi Hoi

vervelend he, haha
    ik moet volgende week verloskundige bellen en dan kunnen ze me eindelijk de bevestiging geven dat ik echt zwanger ben want dat heb ik nodig! ben zooo bang dat ik toch niet zwanger ben....wordt er gek van haha, maar we moeten niet te veel stressen, is ook weer niet goed voor de baby. Ben blij om te lezen dat er meerder meiden zijn die niks voelen en nergens last van hebben, is dus normaal....maar je ik zal blij zijn als ik mijn eerste echo krijg en als ik een buikje begn te krijgen pas dan heb ik rust, haha

x countrygirl

Deel Deze Pagina