Mijn ex en ik zijn bijna gescheiden. Het is/was de bedoeling dat wij ( ivm co-ouderschap ) beide 1 kind op adres nemen ivm toeslagen etc niet dat we elkaar de helft moeten gaan overmaken. Echter begreep ik net van de advocaat dat er sinds 1-1-2015 dingen zijn gewijzigd en stuurt ze me net een email waar dit in staat: [FONT="]het gaat meer over de huidige regelgeving m.b.t. de kinderbijslag en het kindgebonden budget, samenhangend met de inschrijving. Ik snap daar niet zoveel van en kan er op internet niks over terug vinden. Wie weet dit toevallig en snapt wel wat er mee bedoeld wordt? En kan mij daarmee uit de brand helpen? [/FONT]
Ik denk dat ze bedoeld dat welk kind er bij jou ingeschreven jij daar de kinderopvangtoeslag van krijgt, kgb en kinderbijslag Kind wat bij je ex staat ingeschreven krijgg bovenstaand voor het desbetreffende kind. Eigenlijk precies wat jullie willen. Per 1-1 krijg je een belastingteruggave bij het kgb. Het is een beetje lastig, aangezien dit maar een stukje uit de mail is.
Klopt inderdaad maar dat had ze ons al uitgelegd dus ik schrok een beetje hahaha. Maar idd de eenouderkorting zit verwerkt in het KGB