Ik begrijp wel hoe je je voelt TS, ik had dit ook echt niet leuk gevonden. Of het nu tijdens een verhuizing is of niet, je voelt je gewoon buitengesloten als zij met z'n allen uit eten gaan, en jij niet mee wordt gevraagd! Kun je het er niet met je vriend over hebben?
@TS: ik denk dat het je hormonen zijn. Ik zou er na een drukke dag klussen en sjouwen denk ik ook niet aan denken om jou te vragen hoe jouw dag geweest is. Als het je steekt dat ze dan met z'n allen even ergens gaan eten, zou je beter gewoon even kunnen zeggen: Jongens, ik heb hier ook een rotdag gehad, kleine wilde helemaal niet luisteren en niet gaan slapen en ik ben gesloopt nu, haal even wat afhaal en kom gezellig naar huis toe, want daar heb ik nu wel ff behoefte aan ook... Zij kunnen niet ruiken hoe jouw dag is geweest, dat moet je toch echt zelf even aangeven dan. Als ze dan nog steeds zouden zeggen van: Je redt je maar even en je ziet ons vanzelf wel verschijnen, zou ik daar wel echt boos om kunnen worden. Maar hierom niet hoor....
Dat is erg fijn, dat jij dat nog kon, maar ik zou dat NU al niet meer kunnen en dat zou ik eigenlijk de hele zwangerschap al niet gered hebben. Dus 't is erg gemakkelijk om te zeggen dat zwangerschap geen ziekte is, maar helaas gaat zwangerschap zeer regelmatig wel gepaard met allerlei zaken waar je je behoorlijk beroerd of uitgeput door kunt voelen.... Als je je zelf altijd erg fit voelt tijdens zwangerschap, vind ik het ronduit stuitend als je van een ander zegt dat het gewoon aanstelleritis is. Dan zou ik bijna wensen dat je je eens zou voelen zoals die ander zich voelt.... om eens even te weten hoe dat dan is en een wat beter inlevingsvermogen te kweken...
Jij hebt niet goed gelezen Ik vind het aanstelleritis als je met 12 weken al loopt te zuchten en puffen en nog geen handtasje op kunt tillen, die heb je er zat ! Ik heb er nl ook bijgezet dat het er aan ligt hoe je je voelt met 34 weken en dat het best kan dat het dan niet lukt. Maar wat ik wel vind is dat er ook een beetje een graad aan is met een beetje doorzettingsvermogen, als het echt niet kan dan kan het niet maar ook ik ben heus niet altijd fit geweest tijdens mijn zwangerschappen, ik heb bij de oudste heel erg veel last van bi gehad en dan wordt het al een stuk moeilijker, maar ik heb altijd zelf zoveel mogelijk en zolang mogelijk van alles gedaan. Ook al ging dat niet altijd van een leien dakje
Ts, ik snap je wel hoor! Ik had het zo bedacht... er hoeft niet gekookt te worden en 's avonds als het klussen klaar was kon er ook eten gehaald worden. Gezellig samen thuis eten. Kom op zeg!, jij hebt het net zo zwaar! Je bent hoogzwanger! En dan had je voor je kindje alleen iets gemaakt.
maar even on topic: Ik ga er vanuit dat zij er vanuit zijn gegaan dat de kleine moet slapen en daarom jou niet hebben meegevraagd. Ze hadden jou wel kunnen vragen niet te koken en dan iets af kunnen halen en dan gezamelijk wat gaan eten.
Dat handtasje voeg je nu toe, dat is uit hoe jij het omschrijft, totaal niet op te maken. Als je dat er direct bij had gezegd, zou ik dat idd ook als aanstelleritis omschrijven. En wat je over je eigen situatie beschrijft, vind ik eigenlijk ronduit onverstandig omgaan met je lijf.... Jezelf overbelasten bij BI kan voor blijvende beschadiging zorgen en dus ook eventueel blijvende beperkingen. Dat wil je echt niet! Beter wat te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg!
Ik snap dat het je steekt dat zij met elkaar ergens iets gaan eten. Maar, aan de andere kant, wees blij dat ze niet verwachten dat jij nog voor ze gaat koken. Misschien kan je in deze situatie beter kijken naar wat je niet hoeft te doen voor ze als dat je blijft kijken naar wat ze wel voor je hadden moeten doen. Verhuizen en klussen is voor iedereen een 'zware' periode. Zwanger of niet.
Ik debk dat het ook wel een beetje je hormonen zijn. Misschien hebben ze je ook niet gevraagd omdat jij thuis zit met je 2 harige dochter die op tijd naar bed moet. Wees blij dag jullie steaks lekker jn jullie huisje kunnen. Als het je erg dwars zit zal ik er morgen als het een beetje gezakt is wat over zeggen
Met niet meer willen tillen bedoel ik dat ze bij alles zuchten en puffen en nog geen boodschap kunnen doen, bij wijze dus geen handtasje willen tillen. En bij mijn laatste zwangerschap heb ik geen bi gehad, wel bij de eerste in erge mate, Ik heb bij de laatste 2 heeeeeeeeeeeel veel aan de oefeningen van Cecil Rost gehad en had er nauwelijks last van. overigens toen ik op die trap stond moesten ze hem wel met 2 man vasthouden voor de zekerheid Er moest hier echt behangen worden van mij en aangezien ik de enige ben die het hier kan .... Niks onverstandigs aan, tuurlijk was ik sneller moe en zo, maar het ging best.