Gestopt met microgynon 30 en nu ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door twigger82, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twigger82

    twigger82 Fanatiek lid

    4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    He hallo

    Ik zal me even voorstellen
    Ben een meid van 25 jaar met een zoontje van 5
    Op mijn 19e ben ik zwanger geworden door de pil heen.
    Nu willen we er graag een 2e bij dus ben ik sinds 13 Dec 07 gestopt met de pil, en de 17e had ik gewoon netjes mijn menstruatie.
    Heb goed last van ontpillingsverschijnselen
    Erg humeurig, misselijk de hele dag door (veel overgeven)
    Ik weet niet wanneer mn menstruatie weer op gang gaat komen maar dat zien we vanzelf wel hihi

    Hebben jullie ervaring met stoppen van microgynon 30
    Deel het dan aub met me

    Groetjes :D
     
  2. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik had ook deze pil, was 17 november gestopt en 20 november netjes ongesteld geweest maar daarna niet weer :confused:
    Dus een testje er tegenaan gegooid en ja ik was zwanger ;)
     
  3. twigger82

    twigger82 Fanatiek lid

    4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    :D :D :D
    Kijk dat zijn de leuke berichten hihi
    Gefeliciteerd dan nog :D
    Ik ben echt heel erg benieuwd hoelang het bij mij gaat duren
    Zit nu op dag 19 van de cyclus (ja welke haha ?)
    ben wel vreselijk misselijk sinds een week :confused: en moet heel vaak plassen
    Maar het is even afwachten.
    Als je sommige berichten leest over andere pillen wordt je daar niet echt vrolijk van.

    maarja geduld is een schone zaak
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik ben gestopt met dezelfde pil. had al gelijk prachtige cyclussen van 27-28 dagen. als ontpillings verschijnsel had ik alleen krampen volgens mij.
     
  5. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ook ik had deze pil, ben in oktober 2007 gestopt en heb nu 2 cyclussen van 35 en 37 dagen achter de rug, redelijk netjes dus ;)
    Heb best wel veel ontpillings verschijnselen gehad; misselijk, moe, buikkrampen en stemmingswisselingen.

    Veel succes in ieder geval! ;)
     
  6. Ik ben augustus 2006 met die pil gestopt omdat ik hem al 13 jaar slikte en ik mijn lichaam wilde reinigen (toen nog niet om zwanger te worden). Maar ik kan me geen ontwenningsverschijnselen herinneren. Mijn eerste cyclus was 29 dagen en sindsdien altijd tussen de 24 en 29 geweest.

    Heel veel succes met zwanger worden!

    Liefs
    Kim
     
  7. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Al bijna 6 jaar geleden gestopt met Microgynon30. Kan me eigenlijk geen ontpillingsverschijnselen herinneren. Wel had ik meer zin in sex toen ik gestopt was en wat stemmingswisselingen. Maar cyclus kwam netjes op gang en mooie keurige cyclussen.
     
  8. wannaBmum

    wannaBmum Fanatiek lid

    17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He Twigger! Welkom op het forum!
    Ben sinds augustus gestopt met microgynon30. heb het heeeeeel lang gebruikt. Eerste twee cycli last van misselijkheid vanaf midden van de cyclus. Gelukkig wel meteen regelmatig rond 26-28 dagen ongesteld. Nu in de vijfde ronde. Voor het eerst vanaf 1 week na eisprong last van ongi-achtige krampjes. hopelijk een goed teken, maar ook als dat niet zo is heb ik er alle vertrouwen in!
    Onze beurt komt zeker!
     
  9. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    ik ben ook gestopt met mirogynon, ik heb last van stemmingswisselingen, en ik had in mn vorige cyclus hele pijnlijke boobs. Nu niet meer gelukkig!
    als het goed is word ik over anderhalve week weer ongesteld, ik ben benieuwd :)
     
  10. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Mijn lichaam heeft wat meer moeite gehad toen ik stopte met Microgynon30. Hopelijk nu de cyclus weer een beetje op de rails.
    Ik had ook erg last van zere borsten en was misselijk de eerste twee maanden.
     
  11. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Op 7 mei 2002 gestopt na 8 jaar de pil te hebben geslikt. Netjes 2 dagen later ongesteld geworden, en dat was ook direct de laatste keer!
     
  12. Niet meer actief

    Dan ben jij superlang niet ongi geworden zeg Ylana..
    Gelukkig ben je in die jaren toch zwanger geraakt.
     
  13. twigger82

    twigger82 Fanatiek lid

    4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    ik denk dat ze bedoeld dat ze meteen zwanger was ;)
     
  14. Niet meer actief

    Zou ook kunnen, maar na de bevalling word je toch wel weer ongesteld?
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik ben in jan 2007 gestopt met microgynon 30 (heb ik een jaar of 7 geslikt). Ontpillingsverschijnselen had ik niet, gelijk een cyclus van 27-28 dagen. Ik kreeg wel weer m'n oude menstruatie terug: met veel bloed en veel kramp. Met pil kon ik nog net mini-tampons gebruiken, zonder pil had ik aan de normalen nog niet genoeg.

    De eerste paar maanden hebben we condooms gebruikt. Daarna 2 maanden zonder voorbehoedmiddelen en toen zwanger geraakt. Eigenlijk in ronde 2, dus.

    Succes!
     
  16. San1986

    San1986 Lid

    12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hi,
    Ik ben 1 dec gestopt met de de pil microgynon 30. 4 dec werd ik netjes ongesteld ( zoals altijd ) uiteindelijk 29 dec weer ( cyclus van 26 dagen dus ). Erg netjes.
    Ik heb 6 jaar deze pil geslikt ( vanaf 15 tot 21 jaar ).
    Ik had zelf niet zo veel last van ontpil verschijnselen, gelukkig maar.

    Eigenlijk zouden we wachten tot maart, want we gaan eind feb. op winterport. Maar we konden allebei niet meer wachten. Dus in dec nog met condoom gedaan en vanaf nu gaan we er gewoon voor. dus onze eerste ronde dus.

    Nu maar hopen dat het snel raak is, ik kan echt niet meer wachten. Maar goed, heb geduld!

    Ik ben ook begonnen met femnatal.
    Ik kan niet wachten om het iedereen te vertellen. Ik ben zelf 21 en mijn vriend 22 dus nog vrij jong, maar we zijn er allebei zo klaar voor. We hebben een huis, beide een auto, beide een full-time baan!

    Ik zit nu nog op één dag op school, maar in juni 2008 haal ik mijn diploma, en omdat ik mijn opleiding volg via mijn werk, krijg ik automatisch een vast contract. Dus dat is wel mooi.

    Succes iedereen. :D
     
  17. tazzy01

    tazzy01 Nieuw lid

    3 jan 2008
    1
    0
    0
    Wat een herkenning is dit.

    Ik ben sinds vorig jaar januari gestopt met microgynon 30. Deze heb ik 13 jaar geslikt. Vanaf die tijd ben ik soms ontzettend misselijk en heb veel last van stemmingswisselingen en soms ontzettende krampen. In september had ik ook weer ontzettende krampen en ben toen naar de huisarts gegaan. Waarschijnlijk is het een vroegtijdige miskraam geweest. Maar vanaf die tijd heb ik problemen met de ontlasting. Afgelopen woensdag heb ik een onderzoek van de darmen gehad en gelukkig hebben ze niets kunnen vinden. Doordat ze alles aan het onderzoeken waren was het beter om niet zwanger te worden. Ik hoop alleen dat ik nu heel snel zwanger wordt want ik kan bijna niet wachten.

    [​IMG]
     
  18. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik heb microgynon 3 jaar geslikt en ben afgelopen mei ermee gestopt. Na 42 dagen ongi geworden. Had heel veel ontpillingsverschijnselen die eerste cyclus. Nu is mijn cyclus nog steeds niet op orde. Maar als ik al jullie positieve verhalen lees, zal dat wel niet meer van de pil komen ;)
     
  19. twigger82

    twigger82 Fanatiek lid

    4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    klopt helemaal :D
    het duurt even maar je krijgt het vanzelf weer terug van moeder natuur ;)
     
  20. Aowyn

    Aowyn VIP lid

    16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoi Twigger!
    Ook ik slikte de Mic. 30 en heb na mijn ongesteldheid in Okt. niet meer geslikt. En vanaf December een beetje geprobeerd maar vanaf nu al serieus aan het klussen. Ik slikte hem van mijn 15e tot aan mijn 24ste. Verder heb ik niet veel last van was even misselijk en meer zin in seks :) Verder heb ik niet zoveel en voor zo lang last van zere boobs :) Ik had gewoon een 28 dgn cyclus met de pil en nu de laatste 2 waren 30 dgn. Na al die verhalen hier van vlak na het stoppen zwanger hoop ik dat dat ook voor ons mag gelden ;) Veel succes en welkom!
     

Deel Deze Pagina