Angstige weken komen eraan!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gypsy, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gypsy

Gypsy Lid

17 jan 2009
    7
    0
    0
    huisvrouw en paardenfokkerij
    Lommel
    Hoi hoi,

Nou voor mij gaan er een paar angstige weekjes aanbreken, ik ben vandaag bij mijn gyneacoloog geweest gelukkig was alles goed met de baby wel een sterrenkijker maar dit kon tijdens de bevalling nog wel enigzins draaien (mijn eerste dochter was ook een sterrenkijker).
    We zijn al enkele weken bezig om mijn man welke de ziekte van crohn heeft en geopereerd moet gaan worden zo snel mogelijk te laten helpen.
    Eerst hebben we geprobeerd of hij hier in Belgie geholpen kon worden in het ziekenhuis in overpelt, maar omdat hij een te complex geval was wilde men dit hier niet doen en zou hij naar leuven doorverwezen worden. Nu ligt zijn geschiedenis helemaal in het radboud ziekenhuis in nijmegen en qua kilometers maakt het niet veel met leuven dus is er besloten om hem gewoon in nijmegen te laten helpen.

Tja, meestal is er een wachttijd van 4 tot 6 weken er is nu een spoed operatie van gemaakt hij had de situatie uitgelegd dat ik hoogzwanger ben en als leugentje om bestwil had hij de uitgetelde datum al naar begin maart geschoven. Nu word hij de 25e februari geholpen... ik knijp hem wel een beetje hoor ik heb dan alleen de zorg over onze drie dochters en onze 10 paarden en dan ook nog aardig zwanger met de nodige klachten o.a. s'nachts niet slapen veel spierpijn in liezen, benen, armen. veel last van mijn buik regelmatig duizelig en buiten adem noem maar op dus het word echt een moeilijke tijd en dan nog maar afwachten hoe lang mijn man in het ziekenhuis ligt. Hij word opnieuw geopereerd aan zijn stoma de vorige keer lag hij 13 dagen in het ziekenhuis normaliter rekent men ongeveer een week..

Nu had ik aan de gyneacoloog gevraagd hoe hij de kans in schatte dat de baby vroeger zou komen de laatste twee dames kwamen allen zo rond 38.5 week, dit had niets te betekenen volgens hem maar zeker zijn kon je nooit.. nu dit kleintje ligt al met het hoofdje naar beneden en ligt al vrij diep in mijn bekken (pff een zeer drukke baby) dus ik ben nogal bang dat de kleine besluit eerder te gaan komen... dan zit ik wel even te kijken ik heb geen familie in belgie wel wat vrienden e.d. maarja het liefst wilt mijn man er natuurlijk bij zijn..

jullie begrijpen dat het een zeer onzekere en angstige tijd gaat worden en ik mag hopen dat alles toch goed komt en ik heb mijn man al gezegd dat hij zijn best maar moet doen om met een week uit het ziekenhuis te zijn, ook al kan hij dan nog niet veel doen dan kan hij in ieder geval mij naar het ziekenhuis brengen en bij de geboorte aanwezig zijn...

ik hoop dat diegene die dit lezen mij wat positieve energie kunnen zenden zodat ik deze periode kan doorkomen..

warme groet,
    Sandra

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Sandra.

Wat een verhaal en ik hoop van harte dat alles snel goed zal komen en dat de kleine besluit toch wat langer te gaan genieten van zijn warme tijd in jou.

Hopelijk kun je toch voldoende hulp en rust krijgen in deze tijd om van de laatste weken te genieten.

Heel veel sterkte en rust gewenst.
    Krissa

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Oh meid, dat zijn inderdaad moeilijke tijden. Ik kan niet veel meer doen, dan jullie veel sterkte wensen.
    Kan er niet toevallig familie bij jou komen logeren. Ik denk maar even mee.

4. Gypsy

Gypsy Lid

17 jan 2009
    7
    0
    0
    huisvrouw en paardenfokkerij
    Lommel
    Hoi Tacha,

Tja, mijn moeder zou normaal kunnen komen ware het niet dat zij met haar rug zit en een korset draagt veel kan ze niet doen en ik wil haar hiermee eigenlijk ook niet belasten. Mijn twee zussen hebben allebei ook een druk gezinsleven en verder heb ik geen familie waar ik op terug kan vallen.

Ik heb wel evt vrienden die ik mag bellen mocht het echt niet lukken met name de verzorging van de paarden.. (gelukkig heb ik een aantal pensionklanten die er geen probleem van maken om zelf hun stal te doen en evt de zware kruiwagens willen sjouwen)

We proberen er maar het beste van te maken, ben het boekje the secret aan het lezen en dit beurt me ook al enorm op...

dank je voor je berichtje,
    warme groet
    sandra

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dat gaat dan inderdaad niet echt werken. Moeilijk hoor, ik hoop dat je een beetje je weg kan vinden. Heel veel sterkte ook voor je man.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kleine troost: ik heb wel eens gehoord (en zelf ook gemerkt) dat je bevalling min of meer uitgesteld kan worden door stress en spanning. Als je dan meer relaxed wordt, doordat de stresssituatie voorbij is, komt het zomaar ineens op gang. Hopelijk werkt dat ook bij jou zo, dat je pas gaat bevallen als je man weer gezond en wel thuis is.

Sterkte in elk geval de komende tijd!

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wat een verhaal .. ik hoop voor je dat de timing allemaal goed uitkomt..
    en voor de paarden heb ik een tip miss. heb je er zelf ook al aan gedacht.
    Maar waarom zet je niet een advertentie of er 1 of 2 jonge meiden willen komen helpen met de paarden? de meiden zijn vaak al helemaal gelukkig als ze even mogen poesten en knuffelen en vinden het dan helemaal niet erg als ze in ruil daarvoor een paar stallen moeten mesten.

Deel Deze Pagina