Hallo iedereen, Ik ben 19 jaar, slik de pil maar heb ik ongeveer twee maanden geleden weleens vergeten. Twee maanden geleden moest ik ongesteld worden maar dat ging een beetje raar, eerst had ik gigantische krampen in mn buik en in mn rug, dat was 's nachts tijdens het stappen en toen ik zondags wakker werd lag er een soort draadvormig dingetje in mn maandverband dat vleeskleurig was. ongeveer 4 centimeter, vleeskleurig met een rood puntje. ik dacht dat ik een miskraam had gehad maar in de weken daarna volgde er niets. Nu ben ik de afgelopen weken niet aangekomen maar is mijn buik ongeveer net alsof ik al een paar maanden zwanger ben, verder kom ik nergens aan, ook mijn borsten zijn iets groter geworden maar ik kan er nog geen melkklier in voelen dus dat zal wel niet zoveel betekenen. een paar weken geleden heb ik een test gedaan maar die was negatief. ik heb die gedaan tijdens het slikken van de pil, zou het kunnen dat het daardoor negatief was? ik ben van plan om snel weer een test te doen alleen ben ik nog bezig met mijn strip dus ik ben bang dat het dan weer negatief is ondanks dat ik toch zwanger ben. heel verhaal. ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben nog helemaal niet aan kinderen toe, heb wel een vaste vriend maar ik zit pas in het tweede jaar van de opleiding dus voorlopig wil ik dit echt niet. Ik hoop echt dat ik niet zwanger ben maar ik zie er dus wel zo uit.
een zwangerschapstest wordt niet beinvloed door de pil. als je zwanger bent maak je dat speciale zwangerschapshormoon HCG aan. voor de test is dat hormoon nodig om m positief te laten worden. morgen testen, dan weet je het.
Hoi, Zoals Samantha zegt gaat een zwangerschaps test om HCG. Dus je zou nog een test kunnen doen maar ik denk niet dat je zwanger bent. Daarbij als je nog niet aan kinderen toe bent let dan AUB goed op je pil,, want de baby zal niet kijken of jij er aan toe bent. Heel veel succes!!
Ik ben het helemaal eens met Dikkebuik dat als je er niet aan toe bent kinderen te krijgen om welke reden dan ook let dan goed op je pilgebruik. Je weet zelf vast ook wat er kan gebeuren als je onregelmatig slikt en ook nog eens vergeet Ik zou nog maar een keer gaan testen om uit te sluiten dat je zwanger bent. Maaar stel je bent t wel wat dan??? idd een ongeboren baby weet niet of je er al aan toe bent of niet. Je zou toch wat zorgvuldiger met je pil moeten omgaan, zat meiden die zooo graag mama willen worden bij wie t niet lukt dus voortaan maar goed bijhouden
Meiden, ze vraagt toch alleen maar of ze zwanger kan zijn?! Ik denk niet dat je zwanger bent, je test was negatief. Wil je dit zeker weten? Dan kan je er gewoon 1 doen terwijl je nog aan de pil bent. De pil heeft geen invloed op een zwangerschapstest.
ja dat vraagt ze idd en krijgt toch als tip/advies nog een test te doen voor de zekerheid? maar ze geeft zelf aan de pil paar x vergeten te zijn en dan is t toch niet erg dat iemand je even aangeeft voortaan beter in de gaten te houden zodat ze zelf niet meer in deze situatie terechtkomt waarbij ze zich niet goed voelt ? Mijn bericht was ablsoluut niet kleinerend of aanvallend bedoeld, maar gwn tips gegeven waar ze vast wel wat aan heeft en wilt ze de tips niet dan niet toch?
Ja klopt,, maar wij geven gewoon een goed bedoeld advies om te zorgen dat ze NIET zwanger word, Omdat zoals ze zegt er niet klaar voor is. Want als ze dan wel zwanger word terwijl ze niet wil,kan of om wat voor reden dan ook, Wier word er dan de duper???? Juist! Ik zie hier niks verkeerds aan en heb ook niet het gevoel dat we met rotte tomaten aan het gooien zijn. Verder bedoel ik ook tegen niemand wat persoonlijk en bedoel ik dit niet kwetsend.
Tuurlijk bedoelen jullie het als advies, maar als 19 jarige, weet je echt wel dat je voorzichtig moet doen met het slikken van de pil. Ze is gewoon niet slim bezig geweest, en ik neem aan dat ze dat donders goed weet. Dus wat ik bedoelde te zeggen was, dat het goed bedoeld advies was, alleen niet was waar ze om vroeg.
Ook ik denk niet dat je zwanger bent. Als je je pil vergeet te slikken kan dat invloed hebben op je cyclus. Althans bij mij was dat wel zo. Ik was dan 1 dagje "ongesteld" gewoon wat bloederiog slijm een daarna niet meer dus wie weet is dat bij jou ook het geval. De pil beinvloedt de uitslag van je test niet.
als je de pil een paar keer vergeet...heb ik ook weleens gehad..had ik hem 2 a 3 dagen niet geslikt...dan kan je raar ongesteld worden...meestal wordt je meteen wel ongesteld maar niet echt vloeien zegmaar...ik had vooral bruinverlies een week...daarna maar ff gestopt met de pil om weer gewoon ongesteld te worden...en daarna weer netjes begonnen met de pil...denk dus ook niet dat je zwanger bent maar dat je lichaam een beetje in de war is omdat je een paar keer de pil bent vergeten...je zou nog voor de zekerheid kunnen testen als die negatief is denk ik dat je gewoon niet zwanger bent..je zou ook even met de pil kunnen stoppen en je gewone ongesteldheid af kunnen wachten maar dan wel dat je vriend een condoom gebruikt uiteraard..
Ik denk ook niet dat je zwanger bent, ik vraag me dan wel af wat voor vleeskleurig ding je in je ondergoed had?
kan gewoon een stolsel zijn...ik had echt vieze (sorry) bruin/zwarte stolsels...gewoon omdat je hormonen dan in de war zijn wegens verkeerd pil gebruik..
en stop altijd een condoom in je portomonee!!!! verliefd, en de lust kan een last worden, mag je jezelf maar ook zeker een kindje niet aan doen! ga eerst lekker genieten van je jonge leven meis!
Ik denk ook dat je niet zwanger bent, maar dat je lichaam idd gewoon in de war is doordat je de pil niet hebt geslikt zoals het hoort. Maar alleen een test kan je zekerheid geven. Maar meis, zorg dat je niet meer in zo'n onzekere situatie komt als nu. Ik ben toen ik 18 was ook 1 keer de pil vergeten. Ik bleef slapen bij m'n (nu ex-)vriend en was vergeten de pil in m'n weekendtas te stoppen. Hij had geen condooms in huis en dom, dom, toch seks gehad. Ik weet nog goed dat ik, gelijk al, zo bang was dat ik zwanger zou zijn. Ik voelde me ook heel stom, omdat ik heel goed wist dat het niet slim was. Tot overmaat van ramp bleef m'n ongesteldheid ook nog, 2 dagen, uit, omdat ik zo in de stress zat.
Ik sluit mij bij de rest aan, ik denk ook niet dat je zwanger bent. Je zou voor de zekerheid nog een test kunnen doen. Succes!
Nou ik wist ook dondersgoed dat ik voorzichtig moest zijn maar ben m ook wel keer vergeten hoor! Ben nu trouwens gewenst zwanger en heb het over 7 jaar geleden ofzo. Maar vergeten is menselijk dan ben je niet gelijk onvoorzichtig
Ik zou nog even een test doen met ochtendurine. Als je je verder niet goed voelt, zou ik ook even naar de huisarts gaan en je verhaal voorleggen. Er zijn ook andere mogelijkheden voor anticonceptie, waardoor je er minder aan hoeft te denken. Succes!