Ik heb vorige week een oproep gekregen voor de griepprik wegens gezondheidsredenen. Ik zit zooooo in dubio of ik het wel of niet zal doen. Huisarts en VK zeggen dat het geen kwaad kan voor het ongeboren kind maar dat het wel bij het kind komt.. ze kunnen me niks aanraden, ik moet de beslissing zelf nemen. Risico voor mij is dat als ik flink ziek word (vooral na de bevalling, want dan is mijn lichaam waarschijnlijk al een stuk minder dan een gezond lichaam) dit best wel gevolgen kan hebben voor mijn gezondheid. En ik wil wel met 100% van mijn kind kunnen genieten... Wie heeft hetzelfde? Of wie heeft hem ook gehaald? Nu of jaren hiervoor? Ik kan namelijk echt geen beslissing nemen.... Guusje
Hier geen griepprik, maar ik zit even naar je trouwdatum te kijken, dan ben ik uitgerekend dus da's over 3,5 week. Ben heel benieuwd naar je dikke buik als jullie gaan trouwen! Dan ben je zelf ruim 36 weken zwanger? Dapper!
Hai, ik heb lichte astma en heb de prik donderdag gehaald. Ik zit er niet over in. Zwangeren over de hele wereld krijgen de griepprik zonder nadelige gevolgen voor het kind. Hier is in ieder geval onderzoek naar gedaan in Amerika. Zoek het anders op op internet. Daarbij zit je niet in het 1ste trimester, je baby is dus al af en gevormd en moet nu vrijwel alleen nog groeien. Die mexicaanse griep gaat ook deze winter weer terugkomen en die wil ik gewoon niet. Heb al zo snel last van astma als ik gewoon verkouden ben dus....ik zou zeggen, gewoon doen. Succes met je besluit. Charlie
oke top meiden, dit maakt het wat makkelijker voor mij! thanks! Maaruh..., de mexicaanse griepinenting geven ze nu toch niet? Ik heb ook nog niet gehoord dat ie weer komt dit jaar... vorig jaar wel tegen ingeent.
yep, dan ben ik 36+2... We maken er ook geen groot feest van hoor, alleen trouwen en voor de familie bij ons thuis een taartje met bubbels, voor mij alc.vrij natuurlijk! En heb ook geen echte bruidsjurk, heb een mooie tuniek gekocht, met witte broek en witte pumps, hoop dat ik het over 3 weken allemaal nog pas! haha... Vorig jaar zomer gaan we een echt feest geven, dan pas ik ook (hopelijk) weer in mijn leuke jurkjes en kan ik een borrel meedrinken! Ik zal wel een paar foto's laten zien als we getrouwd zijn!
Alle verwachte griepvirussen voor komend seizoen zijn opgenomen in de griepprik dit jaar, zo ook de mexicaanse griep. Hij is niet opeens weg. Je kan het nalezen op RIVM - Home Charlie