Wanneer naar huisarts?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sarah11, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben in oktober 2010 gestopt met de pil. Ik heb vanaf dat moment mijn cyclus bijgehouden en deze blijkt onregelmatig te zijn:
    41
    36
    39
    37
    34

Ik heb een keer met een ovulatietest gewerkt en deze liet zien dat er een LH piek zat, maar betwijfel of er wel een eisprong heeft plaatsgevonden.
    Kunnen jullie mij antwoord geven op deze vraag. En hoe lang moeten we het gewoon nog proberen voordat we naar de huisarts gaan. Iedere maand is weer een teleurstelling wanneer mijn menstruatie doorkomt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Sarah11

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik zou het nog even de tijd geven. Ben eind december gestopt met de pil en niet heel regelmatig vooralsnog variërend van 27 tot 34 dagen. Heb zelf geen ovulatietesten gebruikt dus weet niet of ik wel eisprong heb.
    Vaak hoor je dat het best een tijd kan duren voordat je cyclus weer regelmatiger is.
    Als je het te lang vindt duren zou je even langs de huisarts kunnen gaan.
    Hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben!

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    ik ben ook in oktober gestopt en in mijn handtekening kun je mijn cyclus zien.
    meestal moet je een jaar proberen voor je naar de dokter kan of je moet echt kunnen aanttonen dat er iets is. maar opzicht is je cyclus niet zo heel onregelmatig hoor. en waarom denk je dat je geen eisprong hebt?
    als je je echt zorgen maakt dan kun je gaan temperaturen. hier op het forum staat daar veel informatie over als je niet precies weet hoe het werkt.
    de dokter zal je zowiezo zeggen dat je moet tempraturen eerder zal die jouw niet verder helpen zeker omdat je eigelijk nog niet echt lang bezig bent.
    succes verder.

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Sarah11 ik zou niet twijfelen maar gewoon bellen ;) wie weet hebben hun nog wel tips. Op gesprek komen is altijd beter dan niets, je kunt het in ieder geval proberen. Succes!

5. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi sarah,

je kan gerust naar de dokter gaan... ALLEEN ligt het helemaal aan je huisarts wat hij er mee doet! bij mij is het namelijk zo gegaan, ff lang verhaal maar dan weet je hoe het bij mij zit...
    ik ben in januari 2008 gestopt met de pil netjes 3 maanden 'met' gedaan ( omdat ik op internet had gelezen dat dat beter was omdat dan de pilhormonen uit je lijf zijn) en daarna was ik de 2e maand zwanger, ik werd in die periode ook gewoon regelmatig ongesteld... en dus vrij snel zwanger, fijne zwangerschap en een hele lieve zoon gekregen na een prima bevalling! nu vonden wij in juni 2010 dat ik wel weer met de pil kon stoppen... en toen gebeurde er helemaal niks, ik werd niet ongesteld en de vele zwangerschapstesten wezen constant uit dat ik niet zwanger was... in september dacht ik, ik ga maar eens naar de dokter, die reageerde zo verschrikkelijk belachelijk ( ik wil er nog even bijzeggen dat ik nooit naar de dokter ga, anders zou je nog kunnen denken dat de dokter dacht daar heb je haar weer met haar kwaaltjes) hij zei: tsja je bent of zwanger en de testen wijzen dat nog niet uit, of je bent niet zwanger en zal wel snel ongesteld worden :( nee daar heb je wat aan, op deze manier kan ik zelf ook wel dokter worden :$ toen ik om een bloedtest vroeg zei hij doodleuk, ik snap dat het leuk is om te weten of je zwanger bent of niet maar dat is niet de normale gang van zaken... ik ga daar niet aan meewerken :(:$:x ik kom daar toch niet voor mijn lol?! ik wilde gewoon weten waarom ik ineens niet meer ongesteld werd en daar kreeg ik geen antwoord op :( uiteindelijk heeft hij ( zoals hij het zei) een uitzondering :$ voor mij gemaakt om bloed te laten prikken, toen ik kon bellen voor de uitslag deed de assistente ook al zo achterlijk, nee hoor, je bent niet zwanger en je zult nu je met mij hebt gepraat wel snel ongesteld worden, hier moest ik het maar mee doen, je begrijpt dat ik gelijk heb besloten niet meer naar de dokter te gaan als ik iets heb.... ik ben in oktober nog 1 keer ongesteld geworden en dat was het weer... december was mijn man het zat, hij zei je gaat gewoon nog maar een keer naar de dokter en als die weer zo acherlijk doet gaan we de zorgverzekering maar eens bellen of dit normaal is... eind december heb ik dus maar weer ( om van het gezeur af te zijn) een afspraak bij de dokter gemaakt, dit keer bij de andere in onze praktijk, en tot mijn grote verbazing nam zij mij wel serieus, ze zei gelijk dat is niet goed, ga maar bloed laten prikken om te kijken of het je schildklier is en als dat niet zo is ga ik gelijk een doorverwijzing voor de gynaecoloog schrijven, het was niet mijn schildklier dus 7 januari zat ik bij de gyn. ik blijk pcos te hebben en ben nog steeds onder behandeling...
    ik wil hier dus maar mee zeggen, als het je niet lekker zit ga gewoon naar de dokter, je ziet vanzelf hoe er wordt gereageerd!

groetjes riniti

6. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties. Het is bij mij mijn onzekerheid of het allemaal zo mag zijn om zwanger te worden. Je hoort veel verhalen dat het allemaal niet lukt, maar ook verhalen dat mensen vrij snel na het stoppen met de pil zwanger raken. De wens op een zwangerschap wordt met de maand groter en iedere menstruatie is dan een teleurstelling.
    @hip1983: omdat mijn cyclus gemiddeld op de 37 dagen ligt is de kans aanwezig dat er geen sprake is van een eisprong (wat ik op verschillende sites heb gelezen) vandaar mijn onzekerheid hierover.

We wachten het de komende maand(en) nog even af, mocht het dan nog niet lukken gaan we naar de huisarts.

Groetjes
    Sarah11

7. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hoi Sarah,

vervelend he, die onzekerheid. Op zich denk ik dat je nog geen concrete aanwijzingen hebt dat er iets mis is, maar als je gevoel dat zegt is het erg naar (weet er alles van). En helaas heb je ook nog geen bevestiging dat alles goed is.
    Aangezien je er toch al best wel mee bezig bent, zou ik dus echt zeggen: ga temperaturen! Dat kan je namelijk echt gerust stellen dat je wel een eisprong hebt. Als je dat weet, heb je misschien ook meer rust om nog ff verder te klussen. Want dan is je cyclus wel wat lang, maar ook weer niet zorgwekkend onregelmatig.
    Ik vond dat in elk geval wel erg fijn. En neemt het je geruststelling niet weg, heb je in elk geval al wat voorwerk gedaan voor als je wel naar de dokter wil/ moet.

Maar volg je hart er in elk geval bij... Mijn motto is ook altijd: "nee heb je, ja kun je krijgen" en "vragen staat vrij". Wat je arts er verder mee doet is aan hem/ haar, toch? En wachten kan natuurlijk ook altijd.

Succes ermee!

8. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    oja: en laat je niet gek maken door alle verhalen. Het is precies zoals je zegt, de verhalen dat het snel ging, of juist niet lukt, die hoor je. Dat betekent niet dat die andere dingen niet of minder voorkomen!

En zeker op zo'n forum als deze overheersen de minder succesvolle verhalen. Want iedereen die in tel zwanger is, blijft veel minder lang hangen (of gaat niet eens op een forum, deed ik eerst ook nog niet).

Dus pas op dat je je wereldbeeld niet te veel laat kleuren hoor! Veel mensen zijn gewoon een paar maandjes bezig en dan lukt het.
    Ter bevestiging: mijn zus heeft er 6 maanden over gedaan. Is de eerste keer dat ik dat opschrijf, want het is niet echt een interessant weetje... snappie?

9. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)

succes meid, het is idd zo wat vasca schrijft... ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook niet op een forum gezeten en was toen zo zwanger... dus de mensen die hier zitten ( over het algemeen) zitten hier ( ik kijk naar mezelf) omdat ze er steun aan hebben... en mensen tegenkomen met dezelfde problemen... maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat dan maar heeft! laat je vooral niet gek maken, je zag het ook bij babyboom... bij de helft van de mensen lukt het makkelijk bij de andere helft niet dus het kan voor jou nog alle kanten op!!!

liefs riniti

10. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik denk dat je idd een langere cyclus hebt dan gemiddeld. In principe hoeft dat volgens mij niet verkeerd te zijn. Je hebt dan waarschijnlijkt een lange of korte fase voor of na je ei. Middels ovu testjes kun je dat goed in kaart brengen. Je kunt ook de komende 2/3 maanden ovu testjes gebruiken om te kijken of de piek rond hetzelfde aantal cyclus dagen ligt. Of er een eisprong heeft plaatsgevonden? Tja, normaliter wel..ik weet niet hoe mensen zonder eisprong reageren op een ovu test, lijkt me niet dat die positief testen.. Verder kun je het ook wel zien (wat slijmeriger van onderen, en vaak heb je ook wel wat andere kwaaltjes.).. Ik zou het nog even aankijken en dan eventueel na de zomer naar de huisarts.

Mijn cyclus liep van 24 dagen tot 31 dagen, dus daar was ook geen pijl op te trekken. Dat we in de mmm lopen ligt overigens niet aan mijn cyclus/eisprong.

Succes!

11. pantertje

pantertje Bekend lid

Dec 31, 2010
    531
    0
    0
    Ik zou misschien nog een maandje proberen en als je maar aan blijft denken gewoon een afspraak maken met de HA. Je hoeft niet per se tot een jaar te wachten. zelf ben ik na 9 maanden naar de HA gegaan, die heeft me gelijk doorverwezen. En voila , we zitten inmiddels op een jaar en 3 mnd, maar ik ben ondertussen al wel heel ver met onderzoeken in het ziekenhuis. Die onderzoeken kosten namelijk heel veel tijd. Het duurt vaak lang voordat ze echt met een diagnose komen..
    Ik ben dus achteraf heel blij dat ik op tijd ben gegaan. Maar zou gewoon op je gevoel af gaan.

12. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sarah,

Ik las je berichtje over het contact opnemen met de huisarts. Toevallig heb ik precies hetzelfde als jij.
    In oktober gestopt met de pil en als je mijn banner kunt zien, kun je ook zien hoe mijn cylcussen daarna gevarieerd hebben van 32 dagen tot zelfs 70 dagen en zo'n beetje van alles wat daar tussen zat.

Nu heb ik net een afspraak gemaakt bij de huisarts om volgende week eens e.e.a met haar te bespreken.

Ik ben er ook erg onzeker over wat dat betreft. Voor mij was het contact opnemen met de huisarts eigenlijk best een grote stap. Maar ik heb de afspraak nu staan en het lucht toch wel op, moet ik zeggen....
    Succes voor jou en ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt.

Groetjes,
    Elmo :)

13. Veroontje81

Mar 19, 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hoi Meid,

Ik zou er inderdaad ook niet al te lang mee wachten met een afspraak maken.
    Ik ben toevallig afgelopen dinsdag naar de HA geweest, ook omdat ik al 4 mnd een rare cyclus had.

Cyclus

33 dagen
    46 dagen
    35 dagen
    25 dagen

Ook geen knoop aan vast te leggen dus ja ...

14. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    huisarts bellen en je vragen voorleggen. Ik hoefde helemaal niet te temperaturen bv. maar het geeft je wel inzicht of je eisprong hebt.

15. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Wederom bedankt voor jullie berichten!
    @Veroontje81; wat is er uit het bezoek aan de huisarts gekomen (als ik dat vragen mag)? Ben erg benieuwd.
    @ Elmo: inderdaad spannend, succes en als je wilt, laat me dan weten wat het bezoek je gebracht heeft, misschien voor mij ook een reden om toch eerder naar de huisarts te gaan.

16. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Je bent pas 7 maandjes bezig, je cyclus kan ik niet bepaald erg onregelmatig noemen, dus denk dat een huisarts met 7 maandjes nog weinig doet hoor...

Men moet eens wat meer geduld hebben. Klinkt misschien hard, maar zo is het vaak wel. En tuurlijk is voor je gevoel elke maand er een teveel, maar in praktijk blijkt een jaar gewoon gemiddeld/normaal te zijn, dus om met een half jaar al te roepen dat het zo lang duurt en je naar de huisarts wil vind ik soms nog al storend... Lijkt wel of steeds meer mensen, steeds vaker, steeds vroeger beginnen te 'zeuren' dat het zo lang duurt en ze al naar de huisarts gaan. Soms met 4 maanden al :$

Dan heb ik echt zo iets van: mensen, heb toch eens gedúld. Je kan een kind niet eisen op een tijdstip dat jij wil. Een jaar is gemiddeld, dus wacht eerst dat eens af...

Share This Page