waar aan denken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beckje, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Mijn vriend en ik willen binnenkort proberen zwanger te worden.
    eerst natuurlijk stoppen met roken, beginnen met foliumzuur en stoppen met de pil.
    maar nu vroeg ik me af, zijn er nog meer dingen waar ik van te voren aan moet denken? mag hij wel blijven roken *niet in mijn buurt dan natuurlijk?
    zijn ovulatietesten in 't begin handig? gezien 't een tijdje gaat duren voor mijn cyclus 't weer doet zeg maar?
    alvast bedankt!

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Roken kan de kwaliteit van zijn sperma verminderen en daardoor dus minder kans op een zwangerschap, dus als jullie het goed willen doen, dan allebei stoppen met roken!
    Mijn man is mede door het proberen zwanger te worden, ook gestopt met roken.
    Ovulatietestjes zijn altijd handig omdat je na het stoppen met de pil, vaak nog geen regelmatige cyclus hebt, en zo kun je misschien toch je ei spotten..

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    daar moet ik eens over nadenken :) en als ik ze neem? welke zijn goed?

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik gebruik ze zelf van Zwanger&Kids, en heb ze van Sensitest ook wel gebruikt, dus beide vond ik ze wel goed!

Gaan jullie voor een eerste kindje? Misschien kun je ipv Foliumzuur ook wel Etos Zwanger Worden pillen gebruiken, hier zitten alle belangrijke benodigheden in die je wel kunt gebruiken bij het zwanger worden!
    En helpt je cyclus te verkorten, soms, als je een heel onregelmatige cyclus hebt..
    Zit ook Foliumzuur in trouwens..

Zou je vriend wel willen stoppen met roken? :D
    Mijn man moest eerst wel even aan het idee wennen, maar is er ook al een maand of 8/9 af.. (helaas nog zonder resultaat)
    Succes!

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    me vriend weet 't niet echt... heb beetje gevoel dat ie er niet zo heeeel happig om is, maar wel gaat minderen *is ie zelfs al mee bezig* :D
    me cyclus was vroeger eigenlijk enorm regelmatig. toen ik een keer met de pil gestopt was kwam na 6 weken mijn normale menstruatie weer, dus denk dat 't wel goed komt maar die andere pillen lijkt me een goed idee. is inderdaad voor de eerste! ergens wel een beetje eng, maar wel heel spannend en mooi :D en dan maar afwachten wanneer de definitieve pilstop is. wil nog wel ff wachten

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik zou zelf niet gelijk met ovu testen in de weer gaan. kijk eerst eens hoe langje cyclus word en als je na 6mnd nog niet zwanger bent dan zou ik die dingen pas kopen. ovu testen zijn dure hobby;) en voor mijn gevoel pin je je helemaal op de testen vast. om goed inzicht te krijgen moet je namelijk s'morgens en s'avonds testen want je als je alleen bv s'avonds test kun je s'morgens wel de piek hebben gehad.
    Dus ik zou eerst de natuur de loop laten en als je regelmatig bent dan heb je erg grote kans dat je gewoon een eisprong hebt.

Succes met zwanger worden.

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik zou er juist in het begin niet teveel over nadenken, dat kan altijd nog. Laat het gewoon leuk beginnen. Er is nog tijd zat voor ovutestjes, tempen en al die ellende. Geloof me, het wordt er dan niet leuker op ;)
    Succes!

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    das waar ;) ik wacht 't gewoon af :)
    zijn er eigenlijk dingen die ik niet meer mag eten? rauw vlees weet ik maar verder?

Deel Deze Pagina