Eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by charity2010, Jun 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    #1 charity2010, Jun 14, 2011
    Last edited: Jun 14, 2011
    Hoi dames,

Ik zit een beetje in een twee strijd en weet niet zo goed wat ik doen moet.
    Na de miskraam op 17 mei zou ik volgends mijn normale cyclus vandaag ongesteld moeten worden.. Dat ben ik dus nog niet en heb ook nog geen tekens dat hij er aan zit te komen. Van dag 21 tot dag 26 (2 tot 6 juni) heb ik bruin/roze verloren. Het is niet helderrood geweest en niet veel dus in de eerste instantie zou ik niet denken aan een ongi maar toch twijfel ik (dan zou ik een cyclus van 21 dagen hebben gehad zonder ei). Sinds een aantal dagen heb ik last van waterig, wit slijm en volgends mij had ik vanmorgen het rauw uitrekbaar ei wit. Nu twijfel ik ook daar over omdat we gister hebben geklust en het misschien dus ook iets anders kan zijn? Ik heb nog ovutesten in huis voor één cyclus en ik wou die gaan gebruiken na mijn ongi maar nu denk ik eraan om ze vandaag te gaan gebruiken omdat ik misschien vruchtbaar slijm heb gehad? Wat kan ik het beste doen volgends jullie? Wil natuurlijk mn kans niet missen op een nieuwe zwangerschap en heb ook geen zin om volgende maand weer nieuwe testen te moeten kopen..

355fac Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon beginnen met testen
    en voor de volgende maand neiuwe kopen mocht het deze maand niet lukken.
    Dan heb je in ieder geval wat duidelijkheid en minder kans om een maand te missen

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Bedankt voor je reactie! Denk dat ik vandaag er dan maar mee begin. Zoals ik heb gelezen kan je het beste tegen de avond aan testen toch?

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Verder echt niemand???

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Volgens mij maakt het niet heel veel uit hoelaat je test
    als het maar steeds rond dezelfde tijd is
    Niet met ochtendurine en niet teveel drinken voor de tijd

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Nou heb net een ovutest gedaan en dit is het resultaat

View attachment 159442

Hij is nog nét niet zo donker als de controlestreep helaas.. En heb zelf echt een heel sterk gevoel dat mn ei er aan komt, rare buikpijn en vruchtbaar slijm.. Wat denken jullie, zou vanaf nu om de dag klussen voldoende zijn of toch dagelijks? Tot nu toe hebben we het om de dag gedaan. :)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Vindt de teststreep alweer iets donkerder.. Lijkt wel of hij qua kleur gewoon gelijk staat aan de controlestreep alleen qua dikte niet.. Wat moet ik hier nu van denken?!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou voor de zekerheid gewoon gaan klussen;)
    Om de dag zou prima moeten zijn maar zie je dat hij morgen wel knal is dan kan een keertje extra natuurlijk geen kwaad;)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Nou hoop dan maar dat ik vandaag een knaltest heb en dan zullen we zeker een keertje extra klussen :D!
    Vanmorgen was mijn themp wel 37 dus 0.4 hoger dan gister..
    Pff wat is dit toch weer spannend allemaal!

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Nadat ik gister een bijna positieve test had, heb ik vandaag weer een veel lichter streepje.. Hij zit er wel maar echt lang niet positief! Had ik dan toch één dag eerder moeten beginnen met testen? We klussen nu al 2 weken om de dag, dus ik denk dat we wel een kansje maken als ik mijn ei echt gemist heb.. Maar toch weer die twijfel! Mijn themp. was vanmorgen dus ook hoger dus ik begin echt de denken dat hij al geweest is.. Hoop dat iemand dit leest en kan helpen..

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Als je al twee weken om de dag klust, maakt het ook niet uit wanneer je eisprong precies is (geweest). Dan ben je hoe dan ook op tijd geweest. Omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn qua temperaturen, testen, voelen e.d. klussen wij nu ook gewoon de hele maand om de dag. Zo is het de vorige twee keren ook gelukt...

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Bedankt voor je reactie! Mijn themp was vanmorgen 37.1, gister 37 dus hij is al wel 2 dagen hoger.. Als hij morgen nog hoog is, en blijft kan ik er toch vanuit gaan dat mijn ei is geweest? Ik heb nog niet veel verstand van voelen aan de bmm, maar gister zat hij nóg hoger dan dat hij eerder zat..

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Zou ik dan ook pas over 2 weken een zwtest kunnen doen? En hoelang duurt een innesteling?

14. trotsemama2008

Jun 6, 2011
    86
    0
    0

Grootste kans op bevruchting
    Zonder rekening te houden met de dag van de cyclus of het moment van de eisprong heeft men de grootste kans op bevruchting wanneer men om de twee dagen, dus ongeveer twee tot drie maal per week seks heeft. Koppels die minder dan één maal per week vrijen, hebben veel minder kans dat de vrouw zwanger zal worden dan koppels die geregeld seks hebben. Men schat die kans op zo'n 16 % op zes maanden tijd. Bij koppels die zo'n drie maal per week vrijen zou die kans tot zo'n 50 % oplopen.
    • Mannelijk zaad blijft zo'n twee dagen vruchtbaar (gemiddeld ongeveer 48 uur), maar dat kan tot acht dagen gaan.
    • De vrouwelijke eicel is slechts één dag vruchtbaar.
    • De beste kansen tot bevruchting krijg je bijgevolg met volgend schema: om de twee dagen geslachtsgemeenschap vanaf vier dagen voor tot twee dagen na de verwachte eisprong.
    De kans op een zwangerschap neemt duidelijk toe naarmate een koppel geregeld seks heeft.

Seks per week Zwangerschap binnen 6 maand
    Minder dan 1 x 16%
    1x 30%
    2x 45%
    3x 50%

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja ik denk ook wel dat we een goede kans maken doordat we om de dag klussen maar ben gewoon heel benieuwd wanneer mijn ei nu is of was. Zodat ik ook weer wanneer ik een zwtest kan proberen. En wil ook graag weten wanneer je een innesteling kunt verwachten als het eitje bevrucht is en hoelang zoiets duurt.. Kan er op google niet veel wijzer uit worden.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou idd uitgaan van afgelopen dagen je ei en dan kun je doorgaans 2 weken daarna testen. Tenzij je, zoals ik bij Thirza had, een hele lange innesteling hebt, (kan tot 2 weken duren), waardoor het ook kan zijn dat je later positief test, (hoeft niet perse, ik zit sowieso laag in HCG, heb ik de vorige zwangerschap ook gemerkt).
    Mocht je een late innesteling hebben en normaal in je HCG zitten, dan zou je max 4 weken na ei een positieve test moeten hebben.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Innesteling kan varieren van een paar dagen tot wel 2 weken.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Bedankt voor je reactie! Ik heb veel goede moed dat het deze keer weer raak zal zijn :). Kan ook zijn dat ik dat gewoon te graag wil natuurlijk maar goed. Over 2 weekjes zal ik dan een zwtest proberen mits ik eerder niet ongi ben natuurlijk. Bij mijn vorige zwangerschappen tesste ik op de dag van NOD dik posi, heb nooit voor nod getest.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Vandaag themp weer hoog, 37.1. Dit is de 3e dag dus denk wel dat mn ei geweest is.

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

May 24, 2011
    4,082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je ei is geweest, en als ik het zo lees heb je goed geklust :) Dus duimen draaien en afwachten maar! Spannend :)

Share This Page