Vraag aan de ervaren ovu testers :-)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Meiski, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Voor de ervaren ovu testers :D

Deze maand ben ik begonnen met ovu testen. Omdat ik denk dat ik verkeerd zit met mijn eitje... Nu heb ik maandagavond een dikke positieve test gehad... dinsdagavond weer een dikke positieve test. woensdagavond had ik een licht streepje dus ga er vanuit dat mijn ei inmiddels is geweest. Nu teste ik voor de zekerheid net weer en nu is het streepje bijna weer net zo donker als de controlestreep.. lichter dan de testen van ma en di maar wel weer stukke donkerder dan gister. Hoe kan dit?? Is dit normaal? Is mijn ei nu wel of niet geweest? Ik heb hier geen ervaring mee dus ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen. :) Thanks alvast...

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Of je ei wel of niet geweest is kan ik vanaf hier niet zien.. (ook niet als je voor me zou zitten trouwens);)

Maar ik heb dit zelf ook vaker gehad, soms wel tot 4 dagen positieve ovulatietestjes.. Er zijn verschillende mogelijke theorieën.

Je kan bijv. door stress nogmaals LH-stof aanmaken, omdat je ei nog niet gesprongen is en dus nog gaat springen.

Het kan ook zijn dat je urine te geconcentreerd is, en je daardoor steeds een donkere streep hebt.

Verder weet ik het eigenlijk ook niet.. misschien nog andere meiden met ideeën ?

Misschien kan je ook dingen merken aan je lichaam waaruit je kan opmaken dat je ei gesprongen is ? (bijv. tempen, of ovulatiepijn, of veranderende afscheiding)

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik heb zelfs weleens ergens gelezen dat als je eisprong nadert en je ei springt niet dat je lichaam even later nog een poging doet. Maar wanneer dat later is weet ik niet. Ik neem aan niet binnen een paar dagen...

4. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Thanks voor de reacties. Ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn ei is geweest en afwachten :)

5. MamaVlindertje

MamaVlindertje Actief lid

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hier ook een vraag aan de ervaren testers. Over 1 maand beginnen we met klussen vor ons 2de kindje. Nu zou ik graag beginnen met ovu testen. Maar weet eigenlijk niet hoe en waarneer ik ze moet gebruiken. Heeft iemand tips. PB's mogen ook altijd.

X Veerle

6. MamaVlindertje

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan over 1 maand weer voor een baby. Nu wil ik graag na mijn menstruatie beginnen met ovu testen om het allemaal precies te weten.
    Maar ik heb al een dochter, nooit ovu testen gebruikt en dus geen ervaring.

Wie kan mij helpen? Welke moet ik gebruiken en wanneer?

X Veerle

7. MamaVlindertje

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zie nu opeens mijn bericht wel staan. Net niet, sorry dan voor mijn dubbele vraag.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Je hebt keuze uit heel veel qua ovulatietestjes.. maar als je goedkope en goede wilt..zou je die van zwanger&kids kunnen bestellen. Heb er zelf goede ervaringen mee, en zo ook met Sensitest trouwens...

Wanneer je ze moet gaan gebruiken staat ook in de bijsluiter.. bij een cyclus van 28 dagen begin je doorgaans rond dag 11.

Hier is nog een topic over ovulatietestjes.

Groetjes

9. MamaVlindertje

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Slunae, ik ga kijken.

Deel Deze Pagina