Ik moet ook af en toe zuchten als ik weer zo'n topic voorbij zie komen. Aan de andere kant schrijven ze het van zich af en is het natuurlijk aan mij de keuze of ik hem net zo snel weer dicht klik op dat ik een reactie geef. Hoop doet leven zeggen ze. De topics met: overtijd, negatieve test, wat nu oid open ik niet eens meer, gewoon omdat ik er toch niks zinnigs op te zeggen heb. Maar ik herken het gevoel wel en vind het vervelend voor ze.
Wat ik altijd zo geinig vind zijn die topics met een soort omslachtige manier van dezelfde vraag. "ik heb daar en daar en daar last van... wat zou het toch kunnen zijn??" Maar het topic staat dan wel onder de pijler "zwanger worden" Haha!
euh oke, sorry voor mijn woordkeuze hoor. Maar ik vind het gewoon net zoiets als waar dit topic over gaat. We kunnen niet in de glazen bol kijken. Vaak als ze de gyn of vk bellen zeggen die ook dat ze het niet weten en dat je het af moet wachten. Maar ook omschrijven ze het vaak dan zo dat ze het antwoord zel al weten: Ik heb vandaag weer een test gedaan en die is ietsje lichter dan gisteren. Maar die van vandaag is niet met ochtendurine etc. OK daar heb je dus al een reden waarom hij lichter kan zijn En alle topics open je omdat je een vraag hebt, je je zorgen maakt, je iets wilt weten of wat dan ook, daarom is het een topic. Dat schrijf ik er ook onder!!
Waarom is dat grof? Als iemand zenuwachtig is en met zijn of haar benen wiebelt vind ik dat ook irritant, is dat ook grof?
Ach ik word ook gek van de tuurtesten topics, waarop ik soms echt met geen enkele mogelijkheid een streepje kan ontdekken en dat iedereen (of nou ja het meerendeel) maar roept: Ja ik zie een streepje hoor. Ik lees ze dus gewoon niet meer
Eén of twee van die topics is ook niet erg, wat er irritant aan is, is dat de topics met vragen die wel goed beantwoord kunnen worden, worden ondergesneeuwd met "ben ik zwanger" vragen. Met steeds weer hetzelfde antwoord "ga eerst testen". Je kunt soms al in de titel lezen dat de TS bedoelt: "zeg alsjeblieft dat ik zwanger ben, ik wil het zo graag." Tuurlijk, dat willen we hier (bijna) allemaal, maar dit is gewoon niet de manier waarop je zekerheid krijgt. En zeker niet 200 keer per maand.
Irritant is het idd als iemand een topic opent om iets te vragen of om advies te krijgen maar het eigenlijk zelf allemaal wel weet dat is wel irritant @ukkie ik snap wel watje wilt zeggen alleen als iemand onzeker is over een mk kan ik het best begrijpen dat je een bevestiging zoekt en liever wilt horen dat het allemaal wel goed zit. Die topics waar jij hey verder over hebt die ken ik ook ja 😉 maar ach, toen ik pas op het forum kwam hier kon ik ook "stomme" dingen vragen... @buttefly wat "wat is er grof" ? Als jij topics van bange meiden die onzeker zijn en bang zijn dat ze misschien een mk krijgen, irritant vindt, vind ik grof...jij níet.? Ik heb toen ook veel vragen gesteld en ik was onzeker en snapte de wereld niet meer. En wat was ik blij met alle hulp van andere meiden op het forum. Je bent er toch ook om elkaar te steunen...
Mij hoor je niet over meiden die bang zijn dat ze een MK krijgen. Daarin zal ik met mijn twee MK toch echt een van de laatste zijn. Ik heb het over de 'Ben ik zwanger?' topics die verschijnen waarin dames een "Ja je bent zwanger" verwachten omdat ze allerlei vage symptomen hebben die net zo goed op een aankomende menstruatie zouden wijzen. Voor NOD kan niemand hier op het forum voorspellen en op of na NOD alleen als er al een test gedaan is kunnen we adviseren maar zo lukraak maar afgaan op allerlei vage symptomen, nee..
Mensen zoeken hier een uitlaatklep op een forum. Als je je irriteert gewoon die topics skippen en niet antwoorden zou ik je willen adviseren. Ik heb ook een topic hier geopend, omdat ik een paar dagen na dpo van alles voelde wat ik normaal niet had. En ja als je in je 'echte' leven dat nergens kwijt kan dan is het heerlijk om dat hier wel kwijt te kunnen en een soort van 'herkenning' te zoeken. Ik bleek toen inderdaad zwanger (helaas mk met 8 weken). Ik vond het fijn dat ik hier terecht kan en dat wil ik ook blijven kunnen op dit forum!
Ik had het ook niet over een miskraam. Ik snap dat je dan steun wil, ervaringen, iets of iemand om je aan vast te houden. Maar die 'ben ik zwanger' topics hebben echt gewoon geen nut, omdat ze volgens mij alleen worden geopend om valse hoop te krijgen en jammer genoeg vaak een nog hardere teleurstelling daarna.
Word er ook altijd heel moe van. Inderdaad, we hebben geen glazen bol hier?! Doe gewoon een test. T is zo simpel eigenlijk
Het is een zwangerschapspagina! Het heet zelfs zo. Dus waarom mogen meiden dan niet hun onzekerheid delen en vragen of een ander misschien nog suggesties heeft of dat hun gedachten juist zijn? En iedere situatie is anders. Leef en laat leven. Volgens mij verplicht niemand je tot lezen van die topics. Ik word een beetje moe van die zeur topics. 'Zwangere onderwerpen in de lounge' foei! 'Ben ik zwanger-topic' mag niet. 'Schoonmoeders-topic': not done etc etc etc Laat ieder zijn ding doen. Beheer bemoeit zich wel met de rest
Oke maar jij reageerde op iets van mij wat ik grof vond, jij vroeg waarom het grof was. Ik vond iets wat Ukkie zei grof niet wat jij zei
Ja, maar er wordt helemaal niet op mijn woorden ingegaan, dus vandaar! Ik dacht dat vrouwen hier over hun gevoel en twijfels ect. terecht konden?