Ben ik zwanger of niet

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sammoh, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb op 24 mei mijn laatste pil ingenomen. Rond 30 mei kreeg ik mijn cyclus. Alleen het was niet veel en de kleur was ook anders. En meestal na mijn laatste pil dat ik inneem word ik na 2 a 3 dgn ongesteld. En nu was het na 6 dgn. En heb ook sindsdien de pil niet meer ingenomen.
    Ik zit niet meer lekker in mijn vel. Ik heb last van stemmingswisselingen
    Maar ook echt dat ik een kort lontje heb en agressief word. In huilen uitbarsten. Mijn buik voelt heel warm aan. Mijn tepels zijn ook donkerder geworden vooral mijn knopjes. Ik heb obstipatie en voel mijn buik rommelen. Ik had een aantal dagen last van heel veel spugen.En ik ben nu effe echt de kluts kwijt. Dat ik niet meer normaal kan functioneren.
    Ik kan nog niet naar de dokter gaan,omdat ik afwacht wanneer ik ongesteld raak. Ook om een zwangerschapstest te doen weet ik ook niet wanneer ik dat moet doen. Wie kan mij hierbij helpen??

2. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Het kunnen effecten van de pil zijn. Ik lees dat je op dit moment de pil dus niet meer inneemt. Ben je bezig met zwanger worden, of vertrouw je een pil niet zo goed meer? Zo ja, gebruik je dan nog iets of doen jullie het onveilig? Het kan dat je zwanger bent geworden door de pil, de kans is vrijwel nihil, maar mocht je in de tussentijd ziek zijn geweest is de pil niet meer betrouwbaar, dus kun je gewoon zwanger worden. Als je denkt dat je door de pil heen zwanger bent geworden zou je nu een test kunnen doen. Ik denk niet dat je in de tijd dat je de pil niet hebt geslikt zwanger bent geworden, daar is het nu veelste vroeg voor.

3. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt voor uw reactie,
    Bij mijn laatste strip was er 1 pil in de goot gevallen. Dus die dag had ik geen pil ingenomen. Dus begon weer de volgende dag de pil in te nemen. Heb het wel onveilig met mijn partner gedaan. En ook mijn strip afgemaakt. Ik heb de pil nu bijna een jaar geslikt. Nooit eerder geslikt. En heb gelijk ook besloten het niet meer in te nemen aangezien ik ook een kinderwens heb. Alleen ik voel mij zo beroerd en heb trouwens ook diarree in de periode gehad en ook een week geleden en toen weer constipatie en ook nog heb ik van die Bobbeltjes op mijn tepels. Kan ik nu al een test doen. Ik word gekkk

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja. Als jouw klachten/symptomen komen van een zwangerschap dan heb je dusdanig veel hcg in je lijf dat een test dit moet uitwijzen!

5. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor uw reactie,
    Ik ga morgen een zwangerschapstest doen.

Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  6. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Kijk, dat veranderd inderdaad de zaak wel ja. In je beginpost was het niet erg duidelijk. Als je na 12 uur nog een pil had ingenomen, was er geen directe kans op zwangerschap. Na 12 uur wel, en zeker in de eerste week van je pillen strip. Je had eventueel een MAP kunnen halen. In week 2 en 3 is de kans wel aanwezig, maar erg laag op een zwangerschap mocht je de pil zijn vergeten. Met diarree werkt de pil niet voldoende, zeker wanneer dit drie uur is nadat je hebt overgeven of diarree hebt gehad. Maar goed, lees dat je een kinderwens hebt, en het dus bewust zonder voorbehoedsmiddelen gaat doen. Het kan dus zijn dat je inderdaad zwanger bent geworden maar als nog kan ik je daar geen antwoord op geven aan de hand van je symptomen. Een zwangerschapstest wel. Raad je aan Morgenochtend even met ochtendurine een test te doen. Action en Kruidvat eigen merk heeft goede, betrouwbare testen. Succes!

7. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw

8. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw
    Ik ga morgen gelijk een zwangerschapstest doen. Ook voor mijn gemoedsrust

9. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Toppie, inmiddels al getest?

10. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ben ook wel nieuwsgierig of je al hebt getest.

11. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Getest?

12. Sammoh

Sammoh Lid

12 jun 2018
    7
    3
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik zat vol spanning en niet lekker in mijn vel en heb gisteren een test laten doen en dat bleek negatief te zijn. En dat heb ik ook even laten bezinken alhoewel ik het raar vind dat ik bepaalde symptomen heb. Dus ik wacht af tot ik mijn maandelijkse cyclus krijg en als ik overtijd ben dan ga ik nog een test doen.

Danty88 en K00 vinden dit leuk.
  13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Je maandelijkse cyclus is niet je menstruatie. Je menstruatie maakt deel uit van je cyclus.

Als je nu gestopt bent met je pil dan kun je over 14 dagen vanaf se eerste dag van je ontrekkingsbloeding een eisprong krijgen. Kan ook langer duren. Daarna kun je weer 14 dagen later je menstruatie verwachten. Dat geheel is je cyclus. Om verwarring te voorkomen.

14. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Jammer dat je een negatieve test hebt voor nu, inderdaad even wachten tot je over tijd bent en dann nogmaals testen. Hopelijk dan wel een mooie positieve test!

15. Noa91

Noa91 Lid

5 jul 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Goedemorgen!

Ik slik al ongeveer 2 jaar geen pil meer. Mijn man en ik willen na de zomervakantie echt voor een kindje gaan, maar stel het gebeurt nu al, dan is het ook zeer welkom.

Wanneer wij seks hebben, gaat mijn man meestal voor het zingen de kerk uit. Niet de veiligste manier natuurlijk en er bestaat dan een kleine kans dat je daar ook zwanger van kan raken.

Nu was mijn vorige ongesteldheid apart, paar dagen donkerbruin bloed. en volgens mij 1 dag gewoon normaal. De 2/3 weken daarna had ik allerlei klachten/symptonen?.

- Ontzettend moe
    - Duizelig
    - Krampen/steken/bubbeltjes in de buik
    - Afscheiding wateriger
    - Opgezette darmen
    - Stemmingswisselingen
    - Misschien nog wel meer, maar kom er even niet op.

Nu is vorige week redelijk goed gegaan. Normaal word ik op de 30e of de 2/3e van de maand ongesteld. Nu is het 5 juli en ik ben nog niet ongesteld.
    Ik voel me al wel de hele week zoals ik me normaal ook voel tijdens een ongesteldheid (krampjes in de buik, sneller zere onderrug, en kan sneller wat kattiger zijn). Ook heb ik nu twee dagen elke keer steken in mijn borsten.

Nu had ik afgelopen maandag 1x lichtroze afscheiding. En dinsdag 1x donkerbruine afscheiding. Verder niet.

Iemand idee wat dit zo te betekenen heeft?
    Ik durf op de een of andere manier nog niet te testen. Ik hoop namelijk echt dat het iets is.

16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Het betekend of dat je een late eisprong had, of dat je zwanger bent.

17. louan

louan Niet meer actief

Je zult toch echt moeten testen. Kan van alles betekenen.

18. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw

Ik denk dat het zeker niet verkeerd is om te testen, het kan van alles betekenen maar je symptomen lijken op een beginnende zwangerschap. Succes!

19. Noa91

Noa91 Lid

5 jul 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik rij straks gelijk even naar de action om testen te halen, zodat ik dit morgenochtend kan doen.

Vind het wel spannend hoor!

20. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Succes, toen ik al een paar dagen overtijd was heb ik ook een Action test gekocht, ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en heb diezelfde avond de test nog gedaan, geen twijfel mogelijk, zwanger meteen twee duidelijke strepen.

Deel Deze Pagina