De laatste week heb ik nogal eens last van plotseling opkomende darmkrampen. Ze zijn er even en verdwijnen ook weer (auw, auw). Maar nu vroeg ik me af of (voor)weeen kunnen lijken op darmkrampen? Heb namelijk niks verkeerd gegeten en mn ontlasting is ook goed. Kan niet zo goed voelen of het echt mn darmen zijn.
Ik vind voorweeen meer lijken op menstruatiekrampen/steken...Echte weeen kunnen wel lijken op darmkramp omdat die vaak hoger in je buik te voelen zijn!Is je buik ook hard als je die kramp krijgt?
Die darmkrampen zoals jij ze beschrijft heb ik ook gehad, de afgelopen week. En ik ben niet zwanger, dus weeën zullen het bij mij niet zijn. Zolang er geen regelmaat in komt, je geen bloed verliest, je baby goed beweegt, denk ik niet dat er iets aan de hand is. Voor de geruststelling mag je natuurlijk altijd je vk bellen. Overigens: in mijn 2e zwangerschap kreeg ik rond 31 weken ook flinke darmkrampen. Daarna verloor ik de slijmprop. Dat had gelukkig niks te betekenen; blijkbaar was de baarmoedermond geprikkeld geraakt door m'n darmen. Ik verloor geen bloed, kreeg geen weeën en alles werd weer rustig in m'n buik. Dochter werd pas na ruim 40 weken geboren. Waarmee ik maar wil zeggen: mocht je flink veel slijm verliezen, moet je niet in paniek raken.
Ik heb het zo nu en dan ook... Dan moet ik het ook even wegpuffen en trekt het ook zo weer weg.. Wat het is geen idee...
Ja doet echt even zeer dan. Het zullen wel verdrukte darmen zijn denk ik. Want meestal daarna komt er ook aardig wat gas vrij, waar mn man jaloers op is hihihi