Hai meiden! Tijdens de 20 weken echo en tijdens de pretecho ging ons meisje zich (volgens mij) een paar keer overstrekken. Ze rekte zich dan helemaal uit zei de echoscopist en deed haar hoofdje helemaal naar achteren. Nu weet ik niet of dit normaal is, dat hoop ik wel (in die zin dat het na de geboorte over is en dat het er nu bij hoort) Overstrekken is namelijk (in elk geval ná de geboorte) een teken dat ze zich niet prettig voelt.... Iemand nog meer een overstrekkend baby'tje opde echo??
Hmm nee, wel een meisje dat haar benen enorm uitstrekte maar heb niet gezien dat ze haar hoofdje naar achteren deed.. Maar hier kan 't natuurlijk ermee te maken hebben dat haar broer in de weg lag. Ik zou me er nog geen zorgen over maken, zeker niet als de echoscopiste niets gezegd heeft. Wellicht geniet ze gewoon van de ruimte die ze (nog) heeft! En als alles verder goed was (placenta, navelstreng, vruchtwater) zal ze zich toch niet ongemakkelijk voelen?
Ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken als de echoscopiste het heeft gezien. Dan had ze toch wel wat gezegd?
Bij mij precies hetzelfde: tijdens een van de echo's overstrekte de kleine zich: rug aangespannen, hoofdje in de nek. Ik maakte me ook een beetje zorgen, net als jij. Het is niet echt een normale houding voor een baby. Degene die de echo maakte, zei er niks bijzonders over, dus ik hoop dat het niet op iets afwijkends duidt.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar mensen zich allemaal druk om maken als ik heel eerlijk ben. Als er iets mis is of zorgwekkends is dan hoor je dat meteen van de ervaren persoon. Je kindje draaid ook rondjes in je buik dat doen ze straks na de geboorte ook niet. Overstrekken doen sommige kinderen wel en sommige kinderen niet als ze geboren zijn. Krampjes zijn een bekende reden om te overstrekken voor kleintjes maar die hebben ze niet in de buik.
Ik maak me ook geen hele erge zorgen, maar toch vroeg ik het me af. De echoscopist heeft er niets over gezegd, maar we hadden beide keren een ander. Het viel met op dat ze het beide keren deed namelijk. Het hoeft ook niet direct iets ergs te zijn ofzo...alles leek verder goed te zijn met het dametje Gelukkig maar!
Als ik net wakker ben vind ik het ook heerlijk om me effe helemaal uit te rekken. En met mij is verder ook niks mis hoor.
ik heb een foto van de guo echo waarop ons mannetje zijn hoofd helemaal naar achter gooit. vind het gewoon een mooie foto maar heb me nooit afgevraagd of het normaal is of niet..
hmmm ok dank meiden...dan zal het wel in orde zijn. Misschien heb ik zo'n hele pittige tante in mijn buik die nu al driftig is haha!! als ze mijn karakter krijgt...dan vind ik het wel een beetje sneu voor mijn vriendje...PAAAPPAAAAA Schoppen kan ze in elk geval al wel erg hard
Ik dacht juist dat het fijne van zo'n forum is dat je je twijfels kan uiten en dat je twijfels ontkracht of bevestigd worden. En ik ben blij om te lezen dat er meerdere aanstaande moeders zijn die hetzelfde meemaken. Gelukkig ben ik nu gerustgesteld (niet dat ik me enorme zorgen maakte, maar toch), dankzij de bijdrage van de mede forummers. Thanks!
Heeft die van ons ook een keer gedaan hoor! Ik heb er nooit bij stil gestaan of het normaal was of niet. Na het rekken en strekken ging ze weer normaal liggen en dat was voor ons een teken dat alles goed ging