Cyclus compleet in de war: huisarts of niet?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nicole1982, 23 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    hoi :D meiden
    Een vraagje, misschien dat een van jullie dit ook meegemaakt heeft..

Ben begin juli '06 gestopt met de pil, heb toen de 1e cyclus na de pil 31 dagen gehad. Zo was mijn cyclus ook voor ik met de pil begon ( 8 jaar geleden), zo'n 28-31 dagen.
    Ik zit nu in mijn 2e cyclus na het stoppen met de pil, ben dus uitgegaan van 31 dagen cyclus, maar ben nu 1,5 week overtijd. Heb Vorige week getest, was negatief.
    Heb verder nergens last van, maar mijn ongie is ook nog nergens te bekennen. Mijn vriend zegt dat ik naar mijn huisarts moet gaan, omdat het nu erg lang duurt.
    Mijn vraag: Wanneer zijn andere dames naar hun huisarts gestapt toen hun cyclus zo raar deed.

bedankt!

nicole

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Na het stoppen met de pil moet je lichaam het allemaal zelf gaan doen en het kan even duren voordat dat allemaal goed gaat. Ik denk niet dat je huisarts nu veel zal doen en je zal zeggen dat je nog af moet wachten.

3. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik sluit me volledig aan bij Daphne! De huisarts zal waarschijnlijk aangeven dat je aan het ontpillen bent waardoor je cyclus eerst nog een beetje in de war is!

Liefs An :flower:

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ook ik denk dat het te vroeg is om naar de huisarts te gaan, want het ontpillen kan gewoon even duren (ook als je eerste cyclus was zoals je gewend was).... mijn huisarts zei dat het niet raar is als in het eerste jaar na stoppen afwijkende cycli zitten.... bij mij was het wat anders. Mijn 1e cyclus na de stopweek zeg maar duurde 6 maanden....

Overigens goed nieuws: wanneer je cyclus voor de pil zo regelmatig was als bij jou het geval was, dan zul je (normaal gesproken) na het ontpillen ook gewoon weer die zelfde regelmaat terug krijgen....

Probeer dus nog even je geduld te bewaren (ik weet hoe moeilijk dat is ;) )... mocht je over een aantal maanden nog niet ongesteld zijn, er zijn huisartsen die je dan wat voorschrijven om even de menstratie op gang te brengen zodat je je slijmvlies verschoont, maar dat is met 1,5 week nog niet nodig hoor...

Succes (en hoop op snelle duivels voor je, of dat je te vroeg getest hebt -dat er te weinig hormoon in je urine-)

Chrizzzy

5. Linde

Linde Lid

20 mei 2006
    30
    0
    0
    Breda
    Ik denk ook dat je aan het ontpillen bent. Bij mij ging het ongeveer hetzelfde. Eerste cycles gewoon normaal. Geen zorgen denk je dan, maar daarna begint het pas. Vorige cycles alle symtomen van zwanger zijn, 3 weken overtijd en toen :evil: . Nu al meer dan 3 weken overtijd en nog steeds geen teken van :evil: :evil: . en niet zwanger
    Hoort allemaal bij ontpillen.
    Succes en sterkte, weet helemaal hoe je je voelt.

6. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Hoi meiden
    Bedankt voor jullie reacties :D ! Fijn om te lezen hoe anderen hiermee omgegaan zijn en wat jullie ervan denken!
    Heb nu voor mezelf wel meer rust.geen testen in huis, niet meer temperaturen enzo.gewoon maar even alles laten lopen zoals het gaat.Kan gelukkig nu ook beter mijn gedachten op andere dingen zetten! Ben nu druk aan het poetsen in huis en dingen voor mijn werk aan het ontwikkelen.goh productief ben ik zeg.

Lees dus nu 'passief' mee op het forum!

groetjes
    Nicole

7. huppel

huppel Lid

11 sep 2006
    25
    0
    0
    Het is niet makkelijk meid ik weet het !
    Die onzekerheid he! en die vragen.
    Ik ben vandaag 25 dagen overtijd en niet zwanger :rolleyes:
    Ik heb deze maand geen eisprong gehad denkt de dokter :(:
    Nu die onzekerheid maakt je soms zot he !
    Maar we blijven positief denken :p

Veel succes

Deel Deze Pagina