heb zojuist de uitslag terug , ik ben een man van 32 jaar en ben dus na goed nadenken toch maar heen gegaan omdat ik toch graag kids wil en er dus alles voor over heb en dus trots opzij gezet hier de uitslag volume 3.0 ml mot A 30% mot B 17% mot C 3% mot D 50% conc sperma 0.3 abs.aant.prog.beweeglijk 0.4 normale morfologie 6% snap dat het er weinig zijn maar verder niet of spontaan mogelijk is hiermee over 2 maand nieuwe test graag hoor ik van jullie of ik moet balen of toch beetje hoop kan hebben
Ben geen arts, maar weet wel dat er maar ééntje nodig is voor het gewenste resultaat Kans is waarschijnlijk een stuk kleiner, maar wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Knap dat je dat gedaan hebt!! (Nu mijn mannetje nog) Maar wie laat jou met deze lab taal naar huis gaan?? Of heb je het opgestuurd en via een 'webwinkel' ofzo gedaan? Hier kan ik niet zoveel mee! Alleen 3 ml is volgens mij wel iets positiefs! Maar ik hoop dat hier iemand is die hier meer verstand van heeft. Succes!
wat mijn man had met die a b c d was A 0% B 0% C 4% D 96% de abcd staat voor. A is goed b is matig c is slecht en d is dood.. met deze ''score'' zou je misschien iui kunnen krijgen, maar ik ben geen arts.
thnx zal het daar gaan vragen en nee was gewoon bij de ha maar de assistent gaf uitleg de ha had geen tijd:S
Even googlen helpt vast. Heb je trouwens de uitslag op papier?? Daarachter staan de normaal/referentie waarden. ik kijk ff voor je; Mot A >25 Mot A+B > 50 Mot C Mot D Vergeet niet dat er zeer veel verschil kan zitten per keer, dus daarom nog een keer testen. De uitslag zoals je schrijft is niet echt goed, maar dit kan dus een moment opname zijn.
Wel raar trouwens als je alles opteld heb je geen 100 %? Mot A. is wel goed en dit zijn de snel beweeglijke zaadjes, lijken mij wel de belangrijkste. Het beste toch met een arts bespreken!
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze je zo naar huis sturen omdat de arts geen tijd had... we betalen genoeg zorgpremie en het zou fijn zijn als er even de tijd genomen wordt! Ik weet nog toen we de uitslag van mijn man kregen, dat werd heel goed uitgelegd en we waren er kapot van. Daar neem je als arts toch even de tijd voor! Wat ik eruit begrijp is dat er vooral weinig zaad is. Een kans op natuurlijke bevruchting is waarschijnlijk erg klein, maar er is wel goed zaad gevonden en daar kunnen ze wel het een en ander mee. Neemt niet weg dat het een zware weg kan worden, maar hoop is er zeker!
Jou sperma is ietjes beter dan die van mijn vriend en kijk is na mijn banner! Spontaan gelukt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Heel veel succes!
30% motiliteit (beweeglijkheid) in klasse A is prima. Het volume is ook goed. (Meer dan 2 ml) Morfologie (de vorm van de zaadcellen) is wel wat laag. (14% goed gevormde zaadcellen is normaal.) Die 0,3 als aanduiding van de concentratie begrijp ik niet helemaal. Normaal is meer dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter zaadvocht. Wellicht bedoelen ze dus 0,3 miljoen per mililiter en dat is dan weer erg weinig.