gyno of vk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Beste vk,

Ik ben alweer ruim 2.5 jaar geleden bevallen van mijn zoon.
    Dit was een zware bevalling die Anthony haast niet gered heeft (dubbele knoop in navelstreng,dysmatuur) gevolg vaciumpomp, hartslag bijna weg en bedoeling spoed ks maar ging zo hard persen toen ik dat hoorde dat ik een volledig reputuur had maar hij was er wel! 4dgn neonatologie en 5 dagen afdeling!
    Ik begon met het gewicht van 65 kilo en eindige op 105!
    Hoge bloeddruk,vocht overal en flinke oedeembenen.
    Nu dus de vraag zou ik bij de volgende zwangerschap er wijs aan doen bij de vk te lopen voor controle of raden jullie toch de gyno aan?
    Wil dolgraag nog een kindje (als het zo mag zijn) maar door de omstandigheden van deze zwangerschap ben ik toch een beetje bang!

Alvast bedankt voor t antwoord!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bizzy,

dat klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Wat je zou kunnen doen een volgende keer is gewoon de intake bij de vk te plannen en er dan met haar over te hebben wat je vragen, wensen, angsten zijn en dan bv een gesprek met de gyn aangaan. Dan heb je alle info en heeft de vk en de gyn je weer even gezien en dan kunnen jullie op basis daarvan een beslissing maken.
    De kans dat er weer een dubbele knoop in de navelstreng zit is heel klein, alleen hoge bloeddruk en forse gewichtstoename zonder suikerziekte ten grondslag en een totaal ruptuur, zijn op zich zelf staand allemaal geen redenen om onder de gyn te lopen, maar je hebt wel een heleboel dingen samen.
    Dysmaturiteit is sowieso wel een belangrijke; groeiecho's zijn zeker geindiceerd.
    De vraag is gewoon of de gyn in je zwangerschap meerwaarde heeft medisch gezien en wat je gevoel zegt en waar jij je op je plek voelt. Nogmaals, begin bij de vk en heb er tegen die tijd goed over.

Groetjes Brigitte

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bedankt voor het snelle antwoord!
    Ik zal er zeker goed over nadenken en met beide een gesprek voeren!

Deel Deze Pagina