Trage stijging hcg?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Snoepieke, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week liet ik bloed trekken en vandaag (1week later) nog eens. Volgens de dokter is de stijging niet zo super. Moet volgende week nog eens terug.

4w 2d: hcg 150
    5w 2d: hcg 749

Wat zijn julllie ervaringen met een trage stijging?

2. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

25 feb 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    #2 trotseblonde, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    ik zou je graag willen weten, maar durf niet goed antwoord te geven aangezien dit bij elke zwangerschap niet hetzelfde is

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Mijn HCG steeg ook zo traag. HA maakte mij bang met miskraam, ik natuurlijk volledig in paniek. Ondertussen nog steeds zwanger en HCG waarden zijn nog flink gestegen, alleen een beetje trager dan normaal.
    Kijk ik wil niet hypocriet doen maar je ook niet bang maken. Het kan wijzen op een miskraam maar je het kan zeker ook gewoon dat het een beetje traag stijgt.
    Normaal moet het om de twee dagen minstens met 30 % stijgen, dus dit is bij jou zeker het geval. Nog geen reden tot paniek dus :) Geniet en veel succes! Jij houdt dat kleine wondertje gewoon heel dicht bij jou hoor!

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik kan niet precies zeggen hoe lang ik zwanger ben, maar ik had dat ook. Als ik even officieel kijk dan had ik de volgende lijst:
    3w6d: 50
    4w2d: 47
    4w5d: 123
    5w2d: 319
    5w5d: 945
    6w5d: 4294
    Dus eerst een daling en zeiden ze ook dat t mis zou gaan. Maar gisteren zagen we het vruchtje met waarschijnlijk ook het hartje. Iedere zwangerschap is anders en ook wij moeten er rekening mee houden dat het mis kan gaan. Maar het kan ook goed gaan en daar gaan we voor. Succes meid.

5. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het kan inderdaad altijd 2 kanten opgaan. Maar jullie geven me terug wat meer hoop.
    Het is in ieder geval al veel beter dan vorige keer.
    Toen was het op 4weken 195 en op 5weken 218. Dan was het natuurlijk direct duidelijk.
    Het blijft dus nog even spannend tot volgende week maandag en dan op 2 mei voor de eerste echo

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In principe verdubbeld HCG zich om de dag. Alleen er zijn meiden waarbij dit sneller of langzamer gaat. Vaak is het inderdaad zo dat als het langzaam stijgt dat het geen goed teken is, maar er zijn ook genoeg meiden waarbij het super langzaam verdubbelde, maar waarbij het toch goed zat en zit!!

Ik had zelf trouwens met 4 week en 3 dagen 196 en bij 5 week en 3 dagen 2689.

Er zit helaas voor je niets anders af dan afwachten en eventueel aan je ha vragen of je het nog een keer mag prikken.

Succes!!

7. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, bedankt voor je reactie! Wat een goede stijging had jij en proficiat met je zwangerschap.

Ik mag maandag voor een 3de bloedafname. Heb dan bloedafname gehad op 4w2d, 5w2d en 6w2d. Ben zo benieuwd naar het resultaat dan! Ik hoop dat alles goed blijft gaan!
    In november had ik op 1week tijd maar een stijging van 195 naar 218, dus toen was het direct duidelijk dat het niet juist zat. Nu is het traag, maar zeker wel gestegen. Dus daar probeer ik alle hoop aan op te houden.
    Maandag weten we dus meer...

8. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag voor een 3de bloedafname geweest, dus hopelijk is het hcg voldoende gestegen. Mag vanavond om half 8 bellen en ben 1 en al zenuwen :)

9. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    En? Wat is gebleken uit je bloedtest?

10. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nog eens gestegen, maar echt niet zoals het zou moeten zijn.
    4w2d: 150
    5w2d: 749
    6w2d: 1783

Vandaag echo gehad, vruchtje komt overeen met het hcg. Maar staat dus een week achter met groei. Komt overeen met 5w3d.
    Volgens gyn kan het nog 2 kanten op. Ofwel is het gestopt met groeien en is het miskraam en anders is het een beetje een lui kindje ;)
    Volgende week terug op echo om te zien of het nog gegroeid is en of er een hartje is.

Maar ik hou al in mijn achterhoofd dat het een 2de miskraam zal worden. Kan ik me mentaal al wat voorbereiden en moest het toch positief uitdraaien, dan kan ik alleen maar extra verrast zijn hé.

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Och meid, nu heb je nog steeds geen duidelijkheid/zekerheid! Zo balen! Ik duim voor jou dat het echt goed mag uitdraaien en dat je wondertje gewoon zijn tijd neemt om te groeien!!!! Hou je ons verder op de hoogte?

12. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dinsdag om 19u mag ik gaan voor een nieuwe echo, dus dat is dan het moment van de waarheid. Maar ik zal het je dan komen laten weten hoor. De gyn zei dat het al wel vaker is voorgekomen en dat het een week erna toch een kloppend hartje heeft. Maar het kan ook anders uitdraaien natuurlijk.

Gisteren avond dacht ik dat het zover was, want vlak voor ik ging slapen had ik bruin/rozig slijmverlies. Maar sindsdien is er niets meer te zien, dus het blijft nog even spannend

13. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals beloofd laat ik even iets weten.

zoals ik verwachtte is het voor een 2de keer misgegaan. Donderdag krijg ik een curretage. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, want vorige keer kwam het er natuurlijk uit. Volgens gyn is het onder volledige verdoving, maar zou het maar 10min duren.
    Ben een week thuis geschreven, maar als ik me maandag voel wil ik terug gaan werken. Want ben een slechte thuiszitter (teveel tijd om na te denken)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Snoepieke, wat triest voor je dat het opnieuw mis is. Wat een pech! Heb je de voor- en nadelen van een curettage goed doorgesproken? Want je kunt ook afwachten of voor pillen kiezen, hè...

Suus

15. Snoepieke

Snoepieke Lid

13 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam utrogestan om een innesteling te bevorderen. Die heeft goed zijn werk gedaan, want was toen van de 1ste keer zwanger. Maar deed zijn werk net iets te goed, want het houdt nu dit vruchtje op (het vruchtje is al 2weken gestopt met groeien)

Als ik nu stop met utrogestan, gaat het volgens gyn binnen paar dagen zelf op gang komen. Maar hij zegt dat ik door die medicatie dat ik heb moeten nemen, te veel bloedverlies ga hebben en ook te veel ga afzien van pijn en dat het dan misschien ook niet volledig gaat loskomen.
    Ik mocht natuurlijk zelf kiezen, maar hij is de expert en als hij zegt dat ik op een natuurlijke manier (dus stoppen met utrogestan) teveel ga afzien en teveel bloed ga verliezen, dan luister ik maar naar zijn raad en wordt het curretage.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat gek, daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb bij verschillende zwangerschappen en miskramen utrogestan gebruikt, en niet overdreven veel bloedverlies gehad bij de miskraam zelf. Is er geen tussenweg, dat je even kan aankijken wat er gebeurt of zo?

Wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik heb zelf verklevingen overgehouden aan de laatste curettage, en dat is geen pretje. De kans erop is niet supergroot, maar je moet wel weten dat het risico bestaat.

Suus

17. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Och meid, wat jammer! Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijk periode.

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    He wat balen snoepieke! Hier hetzelfde verhaal. Vruchtje liep n week achter, maar wel met n kloppend hartje. Gisteren bleek t echter al n week geleden gestopt te zijn met groeien. Nu gestopt met de utrogestan en ik wacht op de miskraam. Hopelijk komt het snel, het rommelt al wel.
    Sterkte meid.

Deel Deze Pagina