klopt dit??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by nieckje, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nieckje

nieckje Actief lid

May 2, 2011
    108
    0
    0
    als je een positieve ovulatie test hebt ben je dus 2 dagen het vruchtbaarst voor eisprong en dag 3 is dan normaal ook goed juist na eisprong.
    dus als je dag 1 en 3 zou "klussen" zou het kunnen lukken...
    klopt mijn berekening of ben ik verkeerd???

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee klopt niet.
    Posi test op dag 1, dat betekent binnen 48 uur je eisprong.
    Dus in de ochtend een posi test, dan diezelfde avond klussen en de avond erop!

3. nieckje

nieckje Actief lid

May 2, 2011
    108
    0
    0
    maar ze zeggen toch 12u na eisprong ook kans dus dat is toch dag 3 dan??? mss best alle 3 klussen dan.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik sluit me aan bij RoGiJuLi.
    Na een positieve test springt je ei binnen 24-36 uur.
    Dus je kunt de dag van je positieve test klussen en/of de dag erna.
    Dag 3 heeft geen zin meer.
    In elk geval niet om zwanger te raken, misschien alleen voor het lekker...

5. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    1,803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    de dag na je eisprong ben je ook nog vruchtbaar (24 uur) dus ik zou zeggen, benut elke kans en neem die dag er nog bij!!!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Als het echt waar is dat je zelfs 12-24 uur na je eisprong nog vruchtbaar bent, waarom doen ze (bijv. met iui), alleen sperma insemineren 24 uur NA ovu test, en niet bijv. 2 dagen daarna (dus 12-24 NA eisprong) ook nog een keer ????

Heb dat een keer gevraagd aan mijn gyn. en die vertelde dat dat geen nut had, omdat bevruchting NA eisprong slechts 1:1000 voorkomt en dus na eisprong insemineren geen invloed zou hebben.
    Beste is om zaad klaar te hebben liggen in de eileider vóór het eitje springt, zodat ze gelijk "allemaal kunnen gaan aanvallen" :)D) zodra het eitje vrijkomt.

7. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    1,803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant

dat snap ik ook wel, maar als je al je kansen wilt benutten. het is niet zo dat je dan niet zwanger kunt worden. en ze vraagt wanneer je kunt vrijen voor bevruchting. bij iui moet je natuurlijk het moment hebben met de meeste kans.

Share This Page