nod of net zwanger, hoe hoog tempratuur?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by OemRomaissa, Aug 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    hallo dames,

ik tempratuur nooit, en vrijdag is me nod
    vandaag had ik een heel vaag testje waar ik niet wijzer uit word.
    maar sinds 2 dagen is me tempratuur 37.3
    normaal zit hij rond de 36,5

ik vroeg me af wat jullie tempratuur was vlak voor je nod, of toen je net wist dat je zwanger was

2. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Vlak voor je NOD in je Luteale Fase (LF) is je temperatuur inderdaad hoger. 37.3 is dan niet raar.

De dag voor je NOD daalt je temperatuur meestal weer naar 36.5
    Als je op je NOD nog hoge waardes hebt dan heb je kans dat je zwanger bent! Ik duim voor je succes!

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier 37,37

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,961
    15,600
    113
    Nabij Utrecht
    Als je nooit temperatuurt moet je daar nu ook niet mee gaan beginnen en hier iets van proberen op te maken!

Mijn basale temp (voor eisprong) lag altijd op 36.4 en na de eisprong op 36.7.
    Tijdens mijn zwangerschappen was mijn temp rond de 37-37.1

Nu ken ik vrouwen waarbij voor de eisprong hun temp al op 36.9 zitten en na eisprong op 37.3.
    En ik ken vrouwen die een nog lagere temp hebben dan ik heb (met en zonder zwangerschap).

Tempen moet je ook niet overdags of 's=avonds doen, want dan is je temp altijd veel hoger omdat je dan in beweging bent geweest!

Als je wilt weten hoe jouw cyclus verloopt in temperaturen, dan moet je vanaf de 1e dag van je ongi elke ochtend (op het zelfde tijdstip) je temp meten VOORDAT je uit bed bent geweest.
    Dit doe je elke dag! (dus ook de weekenden).
    Daarna zal je een stijging van temp gaan opmerken die komt als je eisprong die dag ervoor is geweest. Je temp blijft dan hoog totdat je weer ongesteld gaat worden.
    Dan zakt hij weer tot de temp waarmee je de cyclus begon.

De temp die jij ineens vandaag had mag je dus niet aflezen en zegt voor 1000% niks over een eventuele zwangerschap.

ps. je zegt dat je nooit temperatuurt en aan het einde van je bericht zeg je dat je temp normaal altijd 36.5 is. Hoe weet je dat als je nooit temperatuurt?

5. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ja je hebt gelijk, maar als je zwanger wilt worden dan zoek je naar alles wat daar mee te maken kan hebben :D

ik tempratuur inderdaad niet in de zin van, elke ochtend tempratuuren. maar wel eens al ik me niet lekker voel of als het een keer moest van de arts, en ik weet dan altijd dat ik rond de 36.5 zit (maar dat is dan ook niet in de ochtend getempratuurd)

afwachten voor mij, ik ben in ieder geval nog niet ongi geworden

6. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    temp voor mijn ei was 36.2- 36.3 na mn ei 36.8-36.9 met een uitschieter op 14 dop naar 37.1 en een dip op 7 dpo.
    nu meet ik nog wel eens voor de grap, en kom steeds op 36.8...

7. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Het is bij iedereen verschillend omdat iedereen een andere normale temperatuur heeft.

ik heb normaal 36.3 en toen 36.5.
    Maar bij andere kan er wel een hele graad tussen zitten. Of kunnen standaard al een hogere temperatuur hebben. Maar las je dan toch tempt op je NOD kan je ook wel gewoon een testje halen op je NOd dan weet je het zeker.

Share This Page