ben ik zwanger?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by onzekere mama, Jan 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Ik zou zo snel mogelijk testen! En als je niet zwanger bent naar je HA gaan, als er nu verandering komt in je reactie op het staafje, en je bent niet zwanger, zou het misschien wel eens kunnen dat je staafje niet meer voldoende hormoon afgeeft waardoor je alsnog zwanger kunt worden!

2. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
  3. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    me huisarts heb niet echt verstand van het implantaat.
    want hij heb het er ook niet ingezet.
    ik moet in maart naar het ziekenhuis toe om het te laten verwijderen.
    wil nog heel even wachten met testen.
    ben een beetje bang voor de uitslag.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Maar hoe langer je wacht, hoe erger de onzekerheid en hoe langer de angst, niet? Ik denk echt dat je best zo snel mogelijk test, dan heb je tenminste geen onzekerheid! En bovendien, dit kan gewoon wijzen op het feit dat je staafje niet voldoende hormonen meer afgeeft waardoor je nu alsnog zwanger kunt worden!

Ik begrijp dat het heel moeilijk is en dat je je erg bang en onzeker voelt, maar ik zou je toch voorzichtig willen aanraden zo snel mogelijk een test te doen. Als hij negatief is ben je gerust!

5. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ja de arts zij toen dat het 3 jaar kon bijven zitten en dat hij dan daarna iets minder betrouwbaar word.
    24 maart is het 3 jaar dat hij er inzit.

6. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    kijk aan de 1 kant zou ik het best wel heel leuk vinden om een kindje er bij te krijgen.
    en ben ik bang voor een teleurstelling.
    maar aan de andere kant is het niet echt een goeie tijd aangezien de vader en ik niet echteen vaste relatie hebben met elkaar.

7. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Het zijn natuurlijk vooral theoretische onderzoeken die zeggen dat het 3 jaar voldoende beschermt, maar als je inderdaad zelf sterke hormonen hebt, of je staafje geeft nu wat minder hormonen af, dan is het mogelijk dat er toch iets mis kan gaan. Maar je moet het natuurlijk zelf beslissen, als je liever wilt wachten dan doe je dat. Maar het lijkt me het beste dat je zo snel mogelijk gewoon een testje doet!

In ieder geval zou ik de komende tijd wel extra voorzorgen (condoom) nemen! Als die lichamelijke tekenen duiden op het feit dat je staafje minder goed werkt, dan kun je maar beter geen risico's nemen!

Succes

8. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Maar die onzekerheid zal toch alleen maar blijven knagen zolang je niet test? Je kan dan wel niet terug, je weet het definitief en je zal altijd wel wat teleurgesteld zijn (of het nu negatief of positief is), maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. In ieder geval kunnen wij hier op het forum niet meer zeggen dan je steunen en aanraden te testen, alleen dat zal uitmaken of je zwanger bent of niet.

Het is in ieder geval niet zo dat je eerst een menstruatie zou gehad moeten hebben voor je zwanger kon worden.

Maar die lichamelijke kwaaltjes duiden wel op het feit dat er iets niet klopt, ofwel is je staafje aan vervanging toe, ofwel ben je zwanger (maar die kans is nog altijd kleiner denk ik)

Succes

9. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ik neem nu ook extra voorzorgsmaatregelen.
    tot dat het staafje er uit gaat.
    wil nog even wachten met testen omdat het bij me zoontje ook niet snel duidelijk was op de test.

10. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    mijn arts vertelde mij dat als ik niet ongesteld werd ik ook niet zwanger kon raken omdat ik geen eisprong heb.
    dus dacht ik ik verbeeld me de dinge gewoon.
    maar nu kom ik er achter dat dat niet echt klopt.
    maar na hoelang gaat een eitje zich nestellen in je baarmoeder?
    want wat ik nu voel had ik met me zoontje ook.
    ik ben wel blij met de steun en antwoorden van jullie.
    en denk er hard overna om toch volgende week maar te gaan testen.

11. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hoi zij werd volgens mij wel ongie maar minder dan normaal.
    En toen helemaal niet meer. Ik zou nog even afwachten en dan toch gaan testen want als je zwanger bent dan wil je dat toch weten lijkt mij
    Veel succes jennie72

12. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ja ik wacht nog heel even en dan ga ik testen.
    want ik wil het toch wel weten.
    maar wacht nog ff om er zeker van te zijn dat je het kan zien op de test.

13. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Heel goed laat je het even weten?
    jennie72

14. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ja is goed ik laat het je weten zodra ik iets weet. :D

15. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Wat ik bedoelde is dat je eigenlijk een eisprong kunt hebben zonder eerst een menstruatie te hebben gehad. Zo kunnen meisjes ook zwanger worden voor hun eerste menstruatie, je moet maar pech hebben dat je eerste eisprong op dat moment plaatsvindt. Stel dat je geen eisprong had tijdens het staafje, maar dat er een maand geleden toch een eisprong plaatsgevonden heeft, en het eitje is meteen bevrucht, dan zal er dus ook geen menstruatie plaatsvinden die je verteld dat je toch een eisprong hebt gehad.

Hoe oud is je zoontje nu?

Veel succes en moed! Hopelijk krijg je het resultaat dat je het liefste hebt!

Sandra

16. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ja dat kan.
    want vind het raar als ik geen eisprong heb waar kom dan dat oude bloed vandaan dat ik van de week had.
    vind het heel vaag allemaal.
    stiekem zou ik het wel heel leuk vinden weer een kindje.
    aleen weet ik dat ik hetallen zal moeten doen en datzou ik minder vinden?
    mijn zoontje is nu net 6 jaar.

heb jij ook kinderen of ben je er mee bezig?

17. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Hoi Onzekere mama,

Het is jammer als je eigenlijk graag nog een kindje wilt, maar dat dat niet gaat omwille van praktische redenen. Ik hoop dat je droom toch uitkomt, maar dan op een 'beter' moment!

Ik heb geen kinderen (ik studeer nog), maar we zijn er passief wel mee bezig. Ik probeer vooral om mijn lichaam beter te leren kennen en de kinderwens nog eventjes uit te stellen, maar we kijken er wel naar uit ;)

18. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    hoihoi,
    als ik zwanger zou zijn zou ik er super blij mee zijn en weet dat de vader er zeker zal zijn voor ze kind zo veel als hij kan.
    en weet dat het niet makkelijk zal zijn want hij heb ze leven daar en ik hier.
    maar daarom zal het bij mij zeker welkom zijn.
    maar als het niet zo is dat ik zwanger ben zal ik het wel jammer vinden maar zal het mischien wel beter zijn en ga ik alleen veder metm e zoon en laat ik me(vriend).
    maar in de toekomst zal erzeker nog wel en kindje komen :D .
    dus je ben een beetje info aan het inslaan over zwanger zijn en kindjes krijgen?
    over hoelang willen jullie gaan beginne met kinderen?

19. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    De meeste zijn hier allemaal al *bezig*

20. onzekere mama

Jan 28, 2007
    25
    0
    0
    mama
    rotterdam
    ooohhhhh oke.
    en ben jij ook bezig om zwanger te raken?

Share This Page