Ik ben nu 7 weken zwanger en had gisteren voor het eerst last van misselijkheid. Gisteravond voelde ik me ook niet lekker, steeds het gevoel alsof er van boven iets uitmoest (sorry ), maar er kwam niets. Vandaag al de hele dag erg moe/lui en totaal geen trek in eten..... Is dit herkenbaar? Misschien gewoon een virusje, maar ik ben snel bang dat er iets niet goed is...
hier ook .. vandaag vrije dag en hele dag beroerd gevoelt heb 1 x gehad ik naar de wc gegaan ben omdat ik dacht dat er iets uit moest .. maar alleeb wat maagzuur hele dag in bed gelegen mannetje is nu aan t koken maar ik ga alleen gebakken aardappels eten ik heb er alleen ook de hele dag al hoofdpijn bij .. al 2 paracetamol geslikt maar t helpt niet straka maar douchen meestal helpt dat
Ooh, das helemaal vervelend dat je er ook nog hoofdpijn bij hebt. Maar iig herken jij mijn gevoel dus... Vanochtend even naar de tandarts en supermarkt geweest, daarna thuis alleen maar een beetje op de bank gehangen. Net 2 broodjes met komkommersalade gegeten, moet niet denken nu aan een warme maaltijd. Een douche is idd altijd wel erg fijn. Al kon ik gisteravond aan niets anders dan mijn bed denken.
Ik eet heel weinig. Hele dag steen in mn maag gevoel nergens zin in. Brood vind ik vreselijk nu, zo droog, niet weg te krijgen.
Gewoon brood hoef ik idd ook al even niet meer, ben sowieso al niet zo'n broodliefhebber (harde broodjes uitgezonderd) en vind het nu helemaal niet lekker. @Theebeeb: wat eet jij dan ipv brood? Vooral op t werk vind ik t lastig. Nu koop ik steeds maar een hard broodje in de kantine.
Ik hou ook zowieso niet zo van brood maar wel van harde broodjes en croissants! Ik eet op het werk wel 1 stuk brood met wat salade en dan moffel ik mn andere boterham wat weg stiekum in mn tas. Mn darmen doen zo raar. Borrelen rommelen etc. is dat normaal nu al?
heeeel herkenbaar. mijn eetlust was tijdens de zwangerschap ook ver te zoeken, in de eerste weken dan, tot ongeveer 16 weken... cornflakes was eigeijk ver het enige wat ik wegkreeg... na die tijd ben ik alles gaan eten wat ik maar tegenkwam. alles wat los en vast zat at ik op haha. eerste 3 maanden ook steeds doodmoe (om 19u savonds al liggen slapen op de bank) maar na n tijdje wordt dit wel minder meestal..
Klopt Behappy, eigenlijk moet je proberen goed te blijven eten, maar vandaag lukte me dat echt niet. Grappig dat je ook niet zo'n broodfan bent, Theebeeb. Ik heb al een paar keer brood weggegooid op t werk, dan at ik alleen t plakje kaas er vanaf. Omdat ik dat wel zonde vind, doe ik de moeite niet meer om t mee te nemen naar t werk. @Melodios: wel fijn, die herkenning. Moe ben ik ook steeds wel. Vandaag was ik vrij en heb vanmiddag 1,5 uur op de bank geslapen. Nu ga ik gauw naar bed, want ik merk dus, ondanks dat ik vandaag niet heb gewerkt, dat ik wel al erg moe ben.
Hihi lekker meis dat je er van kan genieten. Ik ben een enorme snoeper en lekkere eter dus ik hoop dat het niet zo snel opknapt. Ik moet zo werken maar ik krijg werkelijk niets door mn keel. Wat eten jullie sochtends?
@Behappy: lijkt me ideaal als je gek bent op brood. Boter op mn brood vind ik al helemaal niet lekker... @Theebeeb: voor ik uit bed ga, eet ik 2 kale matzers, zodat ik al iets in mn maag heb zitten voor ik onder de douche stap. Wat ik daarna nog eet is verschillend. Vanochtend heb ik melk met chocoladeschelpjes (zit foliumzuur in!) Gegeten. Soms eet ik een banaan en een mueslireep... Op t werk eet ik in de pauze een hard broodje met kaas en wat druiven.
Pff, ben nu op t werk en heb er weer last van. Echt zo'n gevoel alsof ik moet spugen. En dan ga ik zo met 2 collega's lunchen in de kantine, fijn...
Hallo meiden, Ik ben ook steeds wat misselijk, ik eet om de paar uur een cracker of beschuit of een banaan. Soms een kopje bouillon en soms heb ik ineens zin een vette hap, patat of brood met gebakken ei, haha Sinds een week kan ik geen koffie meer drinken, terwijl ik toch dagelijks wel 3 of 4 kopjes dronk!
Ja, heeeeeel herkenbaar. Ik heb de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap heel weinig eetlust gehad en was constant moe. Ik sliep soms wel 12 uur per dag. Na week 15 was de moeheid weg en kwam mijn eetlust geleidelijk weer terug. Ik lees het ook veel hoor, dus is vast volledig normaal
Ik begin smorgens met 3 beschuitjes met aardbeienjam en kopje thee. Ook eet ik de hele dag door crackers en zuigsnoepjes waar ik zin in heb. Smiddags tegen een uur of 4 begint het echt een uitdaging te worden om voedsel en vocht binnen te houden. Savonds probeer ik te eten, vlees krijg ik echt niet weg. Mijn misselijkheid begint vooral met koude rillingen en slijmvorming. Ik ben nu 3 weken al kotsend beroerd en doodmoe. Hopelijk is het snel weer voorbij. En gelukkig heb ik er af en toe ook betere dagen bij zitten. Maar word er toch ontzettend moe van.
Ik ben sinds een week doodmoe, dat begint al na het opstaan. Niet misselijk, maar heb de hele dag gevoel dat ik iets moet eten. Lege maag voelt verschrikkelijk. Heel raar.
Erg fijn, al die herkenning! @Jo84: een hongergevoel is idd ook niet prettig. Proberen over de dag verspreid te eten. Dus eerst ontbijt, dan een paar uur later een koek of een stuk fruit, vervolgens iets later de lunch, een paar uur naar de lunch ook iets van een koek of een stuk fruit en 's avonds je warme eten.
Als ik sochtends wakker word eet ik eerst een paar droge biscuitjes en ga later van bed. Ben dan echt minder misselijk. Soepstengels vind ik trouwens ook lekker dat eet ik voor dat ik naar bed ga. Anders word ik snachts wakker van een knorrende maag. Ik zie dat jullie best al vroeg echos hebben gehad. Wat fijn! Hier krijg je dat pas rond de 10e week ongeveer.