Nou naar ruim 16 maanden proberen en 2 miskramen hebben wij voor 3 weken terug een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts. Nou alles goed en wel er komt een semenonderzoek en als ik ongesteld werd moest ik weer bellen voor een nieuwe afspraak, want dan gaan ze mijn eisprong bekijken. Ik had zo gehoopt dat ik die afspraak niet hoefte te maken dat het ons deze maand eindelijk gegunt was, maaaaar mijn hele lichaam gedraagd zich naar het ongesteld worden wat nou dus zeker binnen 2 dagen gaat komen oftewel weer netjes volgens schema... Pffff ben benieuwd wat er ons allemaal te wachten staat had zo gehoopt dat de natuur gewoon zn gang was gegaan, maar naar zo een tijd ga je toch denken dat er iets mis is met je, of ben ik 1 van die stressvrouwen?? meer dames bekent met wat er nou allemaal gaat gebeuren als ze eenmaal met die onderzoeken beginnen? verhalen worden op prijs gesteld
Geen ervaring gelukkig. Maar wil je even heel veel succes komen wensen en dat het snel raak mag zijn!!
Weet hoe je jezelf voelt.... Bij onze eerste zwangerschap ook in de mmm gezeten. Semnonderzoek, ovulatie gevolgd met echo's, clomid gebruikt, iui in combi met clomid en pregnyl en begonnen voor IVF. Uiteindelijk je voor de echte start van de IVF zwanger! En dus op de natuurlijke weg, want we zaten tussen de laatste mislukte iui en begin van de IVF in. Geef de moed niet op en zoek zoveel mogelijk afleiding. Hopelijk heb ook jij snel een positieve test en word de mallemolen je zoveel mogelijk bespaard gebleven!
Hallo,, Wij proberen nu ook een anderhalf jaar om zwanger te worden, tot op heden helaas nog niet gelukt. Hier even dan mijn ervaring. Ik loop nu inmiddels 5 maand bij de fertiliteits kliniek. Dit omdat ik een ontzettende onregelmatige cyclus had en zo niet de kans kreeg om zwanger te worden. Toen we bij de kliniek aan kwamen gaan ze eerst een onderzoek doen voordat ze met het plan bezig gaan. Ze hebben bij mij een bloed onderzoek gedaan en wat vaginale echo's om te kijken of je een goed eitje aan maakt. En een semen onderzoek van je vent. Dit was bij ons gelukkig allemaal goed. Ik kreeg chlomid 50 mg om te zorgen dat ik weer regelmaat kreeg in mijn cyclussen. Dit helpt mij super goed. Nu 29 dagen cyclus. Ze houden elke maand voor mij bij hoe mijn eitje groeide, dit was erg fijn om te weten. Voor 2 weken terug heb ik een fertiliscopie gehad, dit was erg pijnlijk bij mij en zijn er achter gekomen dat allebei de eileiders verkleefd waren. Slecht nieuws dus. Blijkt dus dat wij het een jaar lang voor niks hebben geprobeerd. Er was gewoon geen kans. Nu is 1 eileider gelukkig door gespoten en de ander kon niet helaas.Ik moet het dus nu doen met 1 goede eileider en hopelijk zit mijn eitje vaak aan de goede kant. Als het eitje aan de slechte kant groeit is die maand voor mij niet nuttig. Behoorlijk slopend. Maar wat ik ondanks dit wel erg fijn vindt is dat de kliniek dit allemaal voor ons in de gaten houdt, elke maand krijg ik een vaginale echo om te kijken aan welke kant het eitje groeit zodat ik weet wanneer we kans maken. Het is dan wel erg jammer dat het niet op de natuurlijke manier kan, maar ook erg fijn dat je bij een proffesional met al je vragen terecht kan. Ik vindt ze bij mij ook ontzettend lief allemaal, ze nemen de tijd voor je en proberen er alles aan te doen om je een goed gevoel te geven. Tuurlijk denk ik elke dag nog shit gewoon een jaar veel stress gehad elke maand voor niks. En nu elke maand maar weer wachten aan welke kant je eitje gaat groeien. Maar als hun er niet waren geweest had ik dit nooit geweten. Ze nemen nu toch best een last van onze schouders af. Ik hoop dat jullie het straks ook als toch een beetje last van jullie schouders af neemt en het stiekem een beetje als prettig ervaren. Dat ze er voor jullie gaan zijn en dat ze aan een mooi plannetje voor jullie werken. Ze houden je nu wel in de gaten in ieder geval en dit vindt ik persoonlijk erg prettig. En ik behoor ook onder 1 van die stress vrouwen hoor haha,, zijn er vast veel meer van. Als je daar in de wacht kamer zit zie je wel dat je er niet alleen voor staat. Hel veel succes en hopelijk snel op positief bericht voor jullie !
Hee, Wij proberen nu ook 16 maanden om zwanger te raken. In de 16 maanden heb ik door een onregelmatige cyclus maar 8 keer een menstruatie gehad, waar van 4 keer door middel van medicatie. Een deze dagen ga ik weer menstrueren. Na veel onderzoeken bleek ik PCOS te hebben, een kralenkrans van ongerijpte eitje is mijn eierstokken. Ik heb eerst cyclus analyses gehad (iedere periode echo's om te volgen of ik een eisprong kreeg), daar uit bleek dat mijn ei maar om de 3 tot 4 maanden sprong. Toen hebben ze mij eerst medicatie gegeven om een menstruatie op de te wekken en zijn ze weer verder gegaan met cyclus analyse, ik had dus inderdaad geen eisprong, uiteindelijk ga ik binnenkort ronde 4 met een weer opgehoogde dosis clomid in. Vorige maand een VMK gehad en nu blijven mijn testen negatief, maar word ik nog niet hard ongi. Zodra deze begint ga ik weer verder met de medicatie. Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen de komende tijd. En dat je maar snel zwanger mag zijn van een mooi kindje
hey dames, Nou zitten we dan met ze alle toch vervelend als het niet lukt zoals het zou moeten. Misty1984: toch nog spontaan? nou dat is toch mooi om te horen dat het toch uiteindelijk beloond word. en Diet: Wat vervelend! ik geloof dat ze daar bij mij ook naar ging kijken omdat ik zoveel buikpijn heb continu zou daar iets mee te maken kunnen hebben. Maar toch idd dat je zo lang bezig bent geweest en er pas zoveel later achter komt dat het nooit zelf gelukt was, maar ook beter nog 1 kant die werkt als helemaal niks. En aan de ene kant ja het stelt me wel gerust dat ik mag gaan en dat ze gaan kijken of het wel allemaal goed zit maar aan de andere kant heb ik hier helemaal geen zin in. Infantum amor: Ai dat is ook echt vervelend allemaal maar toch goed dat ze er wel iets mee kunnen doen. Maar dames ondanks alles moeten we gewoon hoop houden en je moet maar zo denken ooit worden we voor dat lange wachten beloond met een klein wondertje! Maar bij mij deze maand nog niet kwamen de rode duivels mij net mededelen dus ga het ziekenhuis bellen voor de cyclus onderzoek helaas
ik heb gelukkig geen ervaringen met de mmm, wil jullie allemaal geluk wensen! ik hoop echt dat jullie snel een positieve test in handen hebben