Hallo allemaal, Wil toch even mijn gemoed gerust stellen, dus hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken. Sinds december ben ik gestopt met de pil. Gelijk weer volgens mij cyclus zoals voor ik de pil gebruikte eind december ongesteld geworden (5 dagen) en 3 jan. was daarvan de laatste dag. Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik seks gehad. Toen ik nadien op internet ging kijken zat ik ongeveer 2 dagen voor mijn eisprong. Daarop hebben we 2 dagen later (ook omdat we het leuk vinden) nogmaals gedaan, ook een beetje met de hoop misschien zwanger te worden. Is allemaal misschien nogal vroeg, maar je weet maar nooit he. Nu heb ik zowel vandaag als gisteren toen ik naar de wc ging 1 keer een beetje helder rood bloedverlies gehad. dit was alleen wanneer ik de grote boodschap deed beide keren. Dus niet bij plassen. Verder heb ik de afgelopen dagen steeds een wat opgeblazen, rommelend gevoel in mijn buik. Nu dus mijn vraag: zou dit iets kunnen betekenen? of ben ik gewoon teveel gefocust op zwanger willen zijn?
Hoi, Natuurlijk ben je veel gefocust op zwanger willen zijn!! Je bent toch een vrouw met klepperende eierstokken en geloof me, iedereen die hier komt is veel bezig met zwanger willen worden en blijven. Ik geloof niet in "te" veel ermee bezig zijn. Anders zouden vrouwen die in het ziekenhuis lopen, zoals ik, ook niet zwanger worden. En tja, het kan simpelweg twee kanten opgaan. Sommige vrouwen zijn echt meteen zwanger na het stoppen met anticonceptie, maar dat zijn er wel relatief weinig moet ik zeggen. De meeste vrouwen moeten eerst ontpillen. En ook al is je cyclus meteen regelmatig, dan kan ontpillen nog betekenen dat je allerlei zwangerschapsverschijnselen krijgt zonder dat je zwanger bent. Dus probeer jezelf niet gek te maken en wel sceptisch te blijven. Hopen doe je toch wel Afleiding zoeken is en blijft de beste remedie. Ik hoop voor je dat je snel een positieve test mag hebben! Groetjes Patricia
Dank je voor je snelle antwoord...merk gewoon dat ik me anders voel dan anders....maar ja net wat je zegt, kan ook nog ontpillen zijn. We zullen zien! mocht je menstruatie uitblijven dan hebben we afgesproken om 1 februari te gaan testen...
Het blijft ALTIJD spannend. Wat ik al zei, hopen doe je toch wel! Maar probeer jezelf niet gek te maken of blij te maken met een dode mus.. Want dan komt de klap hard aan als blijkt dat je lichaam je voor de gek heeft gehouden... Tis niet altijd makkelijk om vrouw te zijn
Haha nee je gaat ineens zoveel dingen bewuster voelen maar afijn vandaag weer ongesteld geworden...zou ook te mooi om waar te zijn he gelijk de eerste keer raak maare geen nood we hobbyen gewoon gezellig verder moet vooral leuk blijven he op naar de 2e ronde
succes meid! was na eerste ronde flink teleurgesteld, de rondes daarna wel wat nuchterder, komt vast goed. Zondag weer ongi, na vijfde ronde was toch wel weer teleurstelling. Flink gehuild en nu maar weer verder... 5 maanden valt nog mee zeg ik dan maar
Die rode duivels zijn altijd zo...:x:x:x Ik heb me aangeleerd om ervan uit te gaan dat ze komen. Ik ben al heel vaak teleurgesteld door mijn lichaam, dus neem niks meer serieus! Dat helpt mij wel En een voordeel van de rode duivels: chocola!!! (opgeblazen ben ik dan toch al en puistjes heb ik dan ook, dus....)
in de eerste maand dat ik gestopt was met de pil had ik erg veel last van mijn darmen...misschien dat dat bij jou nu ook het geval is...? bloedverlies kan volgens mij ook door eisprong komen...het hoeft niet elke maand al regelmatig te zijn natuurlijk..er zit niks anders op dan afwachten tot je vermoedelijke nod om dan eventueel een test te kunnen doen
Bloedverlies kan ook idd van een grote boodschap komen, of zelfs van sex Veel succes met de 2de ronde
Als ik het goed begrijp, ben je in december gestopt met de pil. Heb je alleen nog je pilbloeding gehad (dus datgeen wat je altijd in je stopweek krijgt?) of heb je je eerste natuurlijke menstruatie al gehad? Wat betreft het checken van je eisprong op internet of een app. Zoiets kan niet in je lichaam kijken! Dat gaat uit van een gemiddelde en er zijn maar weinig vrouwen die ook exact op dat gemiddelde hun eisprong hebben. Je ei kan veel eerder of zelfs veel later komen. Vooral als je net gestopt bent met de pil. Als je je eerste echte natuurlijke menstruatie na pilstop nog niet hebt gehad, dan weet je je eerste cyclus ook nog niet eens. Ook als je deze wel hebt gehad, kunnen je cyclussen eerst nog erg onregelmatig zijn, helaas. Mocht je niet zwanger zijn en willen weten wanneer je eisprong plaatsvindt, dan zou je ovulatietesten kunnen gaan gebruiken. Maar je zult niet de eerste zijn die direct na pilstop zwanger is. Gewoon af en toe even testen. Je weet maar nooit.
Ik begin toch beetje te twijfelen...ik ben in december gestopt met de pil, heb toen menstruatie gehad zoals altijd met de pil...en in januari was de eerste menstruatie zonder de pil...was ook gelijk veel heftiger als ik de afgelopen jaren gewend ben geweest...5 volle dagen hevig vloeien helderrood bloed en meer dan anders krampen en hoofdpijn... ongeveer half januari 11 en 13 om precies te zijn hihi heel veel lol samen gehad in de slaapkamer en paar dagen erna dus dat beetje helderrood bloedverlies en wat krampen etc...nadien niets meer... Nu had ik uitgerekend dat bij een regelmatige cyclus ik vandaag weer ongi zou moeten worden...was ik dus nu gisteren al...alleen heb mezelf eens even geobserveerd en de menstruatie is nu totaal tegenovergestelde...alleen wat donkerbruin/roze bloedverlies bij afvegen steeds...vandaag had ik dat dus ook nog en niet zoals anders ook bloedverlies bij plassen...heb ik ook tegen mijn vriend gezegd...voor nu houden we het er maar op dat het misschien nog van ontpillen komt? maar zit er serieus over te denken om misschien het weekend toch en zwangerschapstest te laten doen. of zou ik beter een weekje wachten? want dacht misschien is dit wel de innesteling? of is het totaal niets hoor kan ook, maar ja je weet het niet he... of stress?? heb vorige week vrijdag mijn verstandskies laten verwijderen. was chirurgische ingreep, wel bij onze eigen tandarts die dat mag omdat ie daarvoor heet gestudeerd de afgelopen jaren...sindsdien ook aan de brufen bruis...dus ja je weet het niet he....blijft toch spannend... ik houd het maar wel bij in een word documentje, zodat mocht het een keer raak zijn we het precies terug kunnen halen hihi
Nou hoef niet meer te gaan testen deze maand...vandaag zet de ongi verder door...helaas, maar erg is het ook niet...kan geen wonderen verwachten in de eerste ronde he op naar de volgende maanden!