Help, ik ben mijn cyclus kwijt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Michelle27, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle27

Michelle27 Actief lid

27 apr 2013
    186
    19
    18
    Vrouw
    Drenthe

Ik ben 1 april gestopt met de pil. Ik had door de minipil een erg onregelmatige cyclus. Ik was bijna 3 weken ongesteld! Toen dus met de pil gestopt en na 2 dagen hielt het vloeien eindelijk op.
    Omdat ik benieuwd was of mijn eisprong meteen op gang kwam heb ik een week na het stoppen met de pil een paar dagen ovulatietesten gedaan. En tot mijn verbazing had ik een donker streepje die naar mate de dagen lichter werd. Ik ga er vanuit dat ik mijn ei heb gehad. :)
    Toen een kleine week later had ik 5 dagen last van bruine afscheiding. Heel weinig. Ik had er ook menstruatie achtige krampen bij. Ik hoopte dat dit een innesteling geweest zou zijn. Een paar dagen na de spottingen kreeg ik behoorlijk pijnlijke tepels en veel doorzichtige afscheiding. Ik heb dit normaal nooit, die afscheiding.
    Het voelt soms alsof ik ongesteld geworden ben maar dan kijk ik en is er niks. (gelukkig maar):)
    Ik ben nu 2 weken verder en nog steeds niet ongesteld. Ik test me een ongeluk en iedere keer negatief. Mijn tepels doen nu iets minder pijn, alleen de afscheiding heb ik nog. En hele lichte krampjes af en toe.
    Een paar dagen geleden heb ik mijn laatste ovulatietest gebruikt en die gaf een streepje aan! Hoe kan dit?
    En zou het kunnen dat ik nu mijn ei heb? Of dat ik wel zwanger ben?
    Als ik uitga van een normale cyclus, wat ik ook had voordat ik ooit aan de pil ging, dan had ik vorige week ongesteld moeten worden.
    Ik snap er niks meer van! Vooral die afscheiding vind ik vreemd...
    Maar tot nu toe negatief getest:(

Ik word gek van die onzekerheid! Ik durf ook niks te drinken of eten wat slecht zou zijn voor het geval ik zwanger ben. Wat denken jullie? Ik weet niet meer wat mijn cyclus is...

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Vervelend he, die onzekerheid! De onregelmatige cyclus komt waarschijnlijk omdat je net met de pil bent gestopt. Je lichaam is dan vaak nog een beetje van slag.

Bij mij was het zo dat de eerste keer ongi zonder pil heel netjes op dag 29 kwam. Maar de maand erop heb ik 4 dagen heel weinig en donker gehad, en heeft het daarna ook niet meer doorgezet. De ha gebeld, maar zeggen alleen maar dat je moet afwachten en dat het komt doordat je nog niet zo lang met de pil bent gestopt.

Hopelijk wordt het voor je snel weer goed, of natuurlijk dat je alsnog zwanger bent, want dat zou natuurlijk helemaal top zijn! :)

3. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je consequent de ovu-testen blijft doen, zodat je ze goed met elkaar kunt vergelijken. Bij mij wisselen ze namelijk sterk: soms donker, maar dan de volgende dag echt weer licht. Een positieve laat dan soms nog wel even op zich wachten. Verder kan ik je helaas ook niet helpen, het blijft spannend allemaal.

Deel Deze Pagina