4w3d echo gehad -> niet goed, wat denken jullie?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by linnywonderbaby, May 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Hallo,

Ik heb zeer vroeg in de zwangerschap positief getest (nu 9 dagen geleden) en naar mijn berekening zou ik 20 april een eisprong gehad hebben, nu dus 4w3dagen zwanger. De testen worden donkerder en het hcg leek me goed op 3w5d HCG 187.

Vandaag kreeg ik echter fel steken in mijn vagina en heb ik bloed verloren, niet veel. Het was helderrood maar volgens mij een gesprongen ader. Ik heb nadien naar de arts gebeld en mocht gaan.

Hij deed een echo en zei dat het er niet goed uitzag (hij denkt wel dat ik 5 weken zwanger ben omdat ze van een cyclus v 28 dagen uitgaan maar eigenlijk was mijn cyclus 4 dagen later maar soit.

Hij zei dat ik een miskraam ging maken omdat hij geen vruchtje zag maar wel een 'massa' in de baarmoeder. ik weet niet wat ik er van moet denken. Hij dacht dat de massa bloed was...
    Ik heb het helemaal gefilmd. ik zie een dooierzakje, dat had hij niet gezegd.

Hij sprak meteen van een curretage, maar dit heb ik echt afgewezen. Ik heb ooit een miskraam gehad met een dokter die meteen curretage wou, WAT ALS het toch nog goed zou zitten en ik een gezond babytje af laat zuigen.. nee ik wacht nog af.

Ik heb mijn bloed verder laten prikken en volgens hem gaat dat hcg echt niet gestegen zijn.

Ik vertrouw het niet, ik vertrouw op mijn vruchtje... het moet goedkomen!

Ziehier de foto
    https://www.dropbox.com/lightbox/home?select=eerste%20echo%204W3D.jpg

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Wat vreemd! Het is helemaal niet raar dat je met 5 weken nog geen vruchtje ziet! Meestal pas vanaf 6/7 weken zie je iets zitten, dus ik zou ook zeker niet laten curreteren.. Lijkt me dat een arts dat ook hoort te weten!! Eerst nog maar eens een weekje of 2 weekjes afwachten, nog eens een echo en mocht hij dan nog niks zien dan is het wss idd mis.. Hopelijk komt alles goed meid! :)

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Vreemd op 4/5 weken is het normaal dat je nog geen vruchtje ziet. Ook lijkt mij een curettage overbodig aangezien je lichaam zichzelf gewoon reinigt na een miskraam in de eerste weken, nouja volgens mij in de meeste gevallen en anders heb je altijd eerst nog pillen.

Vind het een vaag verhaal, zou het inderdaad eerst een paar weken afwachten.

4. linnywonderbaby

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Gelukkig is hij niet mijn gynaecoloog maar de gynaecoloog van wacht. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak met mijn dokter. Hierop wacht ik nog, dan ben ik 5 weken en 3 dagen zwanger.

Morgen bloedwaardes herbezien, heb net nog een test gedaan en die is nog steeds donker...

Zo snel wordt je van je roze wolk afgeduwd ! Ik hoop dat het allemaal snelle conclusies zijn...

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Eens met de bovenstaande reacties!
    Ik zou ook afwachten want hier zag ik pas een inimini puntje met 6wk.

Ik zie overigens geen foto;)

6. kniks

kniks Actief lid

Jan 6, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eeb echo gehad, pas 2 weken later bij de meting 6.5 week zagen we wat. Ik was dus ook 4.5 week bij de eerste echo. Was ook niets op te zien behalve een klein stipje.

7. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Waarom ga je niet naar een VK ?

8. linnywonderbaby

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Ik woon in belgie, daar gaat men naar een gynaecooloog indien zwanger.
    Ik zit in de stress, nog 2,5 u en ik mag bellen...

9. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik kan je foto niet openen, maar niet erg. Op 4w is er inderdaad nog niet veel te zien. In w5 zie je een zwangerschapsring en met veel geluk een klein stipje en in Gent zeggen ze dat je bij 6 w en 3 d een kloppend hartje moet kunnen zien. Ik zou niet te vroeg gaan voor de echo, zeker als de hcg waarde goed zit. Duim voor jou dat het allemaal goed is.

In Belgie kom je inderdaad direct bij een gynaecoloog terecht en eigenlijk zien wij geen vk, denk wel dat je daar achter kan vragen, dat weet ik niet.

10. linnywonderbaby

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
  11. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

Jan 23, 2013
    553
    1
    18
    Volgens mij kan je bij dat termijn nog helemaal niks zien op een echo behalve verdikt baarmoederslijm, toch?

Hoe dan ook, sterkte meis

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    met dat termijn zie je idd verdikte baarmoederslijm!

had dat met 5.5 week en week later een garnaaltje met kloppend hart

Hoe moeilijk het ook is zou zeker wachtten tot 6 a 7 weken.

Hoe kunnen hun van een cyclus van 28 uitgaan? is bij iedereen anders.

Hoe dan ook, succes en sterkte!
    je echo ziet er wel goed uit, zo zag mijne met 5.5 week ook uit ze zagen wel een beginnende zwangerschap

13. linnywonderbaby

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Hcg is van 2 mei (187) naar 7 mei (768) gestegen.
    Het ziet er voorzichtig wel goed uit.

Die arts wou al een curretage plannen...

14. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voorzichtig goed uit???? Dit is heeeeeel goed!!!! Enne ik heb ook bloedverlies bij mijn tweede gehad en het monstertje van 2 loopt nu gewoon rond....

15. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    sorry dat ik het zeg!

hij mag van mij weer terug in de schoolbanken
    wat een uitspraken zeg

Je HCG is mooi gestegen en met dat termijn zie je amper wat

Wat een l*l om al een cuuretage te plannen zeg

16. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Wat? Niet normaal zeg die arts. Ik zou toch overwegen om nog eens een hartig woordje te spreken met die man .

17. Stando

Stando Bekend lid

Apr 5, 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb je naar je eigen gevoel geluisterd, ik hoop dat je een fijne en goede zwangerschap tegemoet gaat!

18. linnywonderbaby

Dec 11, 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
  19. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik weet nog niet eens precies hoe ik hier netjes op moet reageren.....op de gyn dan he. Kijk als je zo iets zou gebeuren bij 8 weken ofzo dan kan ik dit begrijpen, maar toch niet bij 4 a 5???!!!!! Dan ga je toch niet zo maar gelijk om een curettage roepen?

Meis wat goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd!!!
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!!

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Sorry maar voor 4wk en een paar dagen vind ik het een hele duidelijke echo!!
    Wat een kl*tzak zeg!!

Het ziet er positief uit Linny dus ik hoop dat je volgende echo nog beter is en je een mooi spartelend baby'tje ziet ;)

En 1 goede raad: neem een andere gynaecoloog!!
    Ik zou me niet meer "veilig" voelen bij hem hoor.

Share This Page