Erge (menstruatie)pijn!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Es86, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb afgelopen woensdag positief getest:D

Nou heb ik vanaf zondag al menstruatiepijn. Vanaf dinsdag word ik zo'n 3/4 keer per nacht wakker door een pijnaanval. Ik heb altijd al last van erge pijn voor mijn menstruatie, maar er 's nachts wakker van worden is nieuw voor mij. Als het goed is ben ik nu ongeveer 4 á 5 weken zwanger.
    Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben in het begin.. Maak me toch een klein beetje zorgen. En dat slechte slapen is ook verre van ideaal :(.

2. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Ik heb dat ook gehad toen ik 4/5 weken was... paar nachten last can gehad en daarna niet meer. Waarschijnlijk gewoon het "schuiven" en "plaatsmaken" in je buik.
    ik heb er nu dan ook geeb last meer van en dinsdag een mooi kloppend hartje gezien :)

3. patries88

patries88 Lid

10 mrt 2011
    88
    0
    6
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Komt helemaal goed hoor.
    Ik heb er nog steeds last van.
    Net weer 1 weg gepuft ;)

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik had de eerste weken ook menstruatie achtige krampen die nog net wat vervelender waren dan echte menstruatie krampen, dus zolang je geen bloed verliest niets om je zorgen over te maken:). Gefeliciteerd:)

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb ook heeeeeel veel pijn gehad de eerste week! Kon niet werken omda ik de pijnen echt weg moest puffen en s nachts was het inderdaad ook heel heftig, het trok vaak wel na 10 minuten weer weg gelukkig... Na een week werd het langzaam minder en nu heb ik gewoon bandenpijn en andere pijntjes, maar ik word niet s nachts meer wakker.
    Het kan er dus echt bijhoren. Echt, het zweet brak me dan uit soms van de pijn...

6. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had dat ook, soms zo erg dat ik twijfelde of ik wel zwanger was en niet gewoon ongesteld moest worden.
    Er gebeurt heel veel in je buik, eigenlijk helemaal niet raar dat dat soms best pijn kan doen.
    Zo lang je niet bloedt is er waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken!

7. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, bij mij waren het felle pijnscheuten die weer wegtrokken. Dat ik echt even stil moest blijven staan en wachten tot het weer afnam. Had ik voornamelijk in week 4 en 5.

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier ook inderdaad, zelfs in combinatie met bloedverlies steeds. Erg beangstigend maar toch echt bijna 33 weken zwanger nu.

9. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!! Toch wel geruststellend dat ik niet de enige ben die dit heeft..
    Gisteravond in de auto hele erge kramp gehad, was best eng! Maar vannacht voor het eerst in 4 nachten door kunnen slapen..

Verder heb ik eigenlijk geen extreme kwalen. Een beetje weeïg gevoel heel de dag en last van m'n onderrug. Borsten doen alleen pijn als ik erop duw haha.

Vind het in ieder geval erg spannend allemaal!

10. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff had beter niet kunnen zeggen dat ik weer door kon slapen. Zit nu al voor de 3e keer vannacht beneden. Heb echt hele erge krampen:(
    Weet me echt geen houding te geven en niks helpt.

Vraag me dan toch weer af of dit echt wel normaal is...

11. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    ik heb er ook de hele week last van gehad en sinds gisteren is ht weg.dat ik nu niks meer voel daar denk ik pok van hmm.mqar ja het is gewoon afwachten nu.borsten doen wel erg pijn.maar misselijk nee.wel last van darmen.

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Afgelopen dinsdag positief getest. Veel menstruatiekrampen die soms best pijnlijk waren. Sinds gister (zondag) is het ineens helemaal weg (oke misschien nog vaag in de verte), maar ook mijn tepels doen geen pijn meer.

Ik ben nog zo kort zwanger en ik maak mij nu juist zorgen door de vermindering aan klachten. ..

Koop anders voor je buik een kersenpittenkussentje. Warm deze lekker op in de magnetron en je baarmoeder zal zich wat ontspannen.

13. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zwangnie!

Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd :)

Wat een onzekerheid hè! Echt heel frustrerend..
    Ik heb een kruik, maar dat helpt eigenlijk ook niet. Waren die krampen bij jou ook zo hevig?
    Ik denk dat als ik niks meer zou voelen het ook vreemd zou zijn inderdaad.. Wanneer moet je voor het eerst naar de vk?
    Ik zie dat je een bbz hebt gehad..wat naar! Hoe kwam je erachter dat het een bbz was?

Sterkte met de onzekerheid!

14. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Es,

Bij mama apps scoorde ik mijn menstruatiepijnen afgelopen zaterdag een 7/8. Dar schrok ik zelf van, want dat vind ik hoog! Daar kun je dus je symptomen noteren en een rapport cijfer geven. Maar sinds gister is alles bijna verdwenen... Ik ontwaar nog geen bloed en dat geeft moed.

Die bbz is een lang verhaal. Ik was anderhalve week overtijd en had negatieve testen. Ineens begon ik uit het niets te braken op een avond. Dat vond ik zo vreemd dat ik nogmaals testte en zag een streepje. Vol ongeloof de volgende ochtend weer getest en zag opnieuw een licht streepje, maar bij het afvegen ontdekte ik ook bloed. Dit was 3 dagen voor ik ging bacpacken in Singapore/Maleisië. ..Vooral de bloedingen bleven aanhouden, teststreepje werd duidelijker, maar had ook krampen (minder heftig dan afgelopen weekend). Verder de gebruikelijke zwangerschapskwaaltjes... en bleef bloed verliezen. Dat was het voornaamste. Eenmaal thuis de gyn gebeld en 2 dagen later een echo: bbz.

Klachten bbz:
    -langzame opbouw hcg
    -bloedverlies
    -lichte buikkrampen

Maar meis trek je hier niet te veel van aan. Bbz schijnen niet veel voor te komen. Houd moed! Bij echte twijfel zou ik als ik jouw was je huisarts raadplegen, daar zijn ze immers voor.

Ik heb gewacht tot na mijn NOD en bel zo de gyn voor een afspraak. Ik zal naar verwachting de 24ste denk ik een echo krijgen.

15. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat heftig zeg! Ben je toen geopereerd? En dan kon je backpack reis niet doorgaan denk ik?

Ik ben vrijdag bij de HA geweest. Die heeft me iets gegeven voor obstipatie, en daar heb ik nu geen last meer van. Maar de buikpijn wordt er dus niet minder op.
    Net weer gebeld, en moet toch weer komen straks.. Dus ik ben benieuwd.

16. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Goed van je dat je zo voor jezelf zorgt!

Ik ben dus wel degelijk op reis gegaan. Ik had mijn huisarts gebeld, maar die gaf aan dat ze dacht dat het oud bloed was van de innesteling.... Ze wilde geen bloedtest doen! Daarbij wilde ik graag geloven dat er niks aan de hand was en als ik wel een mk zou krijgen, dan kon ik dat toch niet tegen houden. Zo dacht ik vlak voor vertrek, maar vertrok ook met een enorme knoop in mijn maag.

Ik ben vrijwel direct na mijn echo geopereerd en is mijn linker eileider en vruchtje verwijderd. Het vruchtje is toen onderzocht door de patholoog anatoom en dat vertoonde geen afwijkingen. Geen idee hoeveel ze op dat termijn al kunnen zien. Mijn hcg was 13000, dat hoort bij een zwangerschap van 6 weken, maar je maakt minder hcg aan bij een bbz en was dus waarschijnlijk al 8/9 weken.

Ik ben benieuwd wat de arts zegt en voor je kan doen! Succes!

Oja en ik durf de gyn niet te bellen, bang dat ik de goden verzoek...

17. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    Hey es, ook ik had vele krampen in het begin..
    Het kan normaal zijn maar als het echt blijft aanhouden zou ik gewoon even je gyn opbellen voor raad.. Het kan altijd ook zijn dat het wijst op iets anders.. Wil niet doemdenken ofzo maar bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb je ook erge pijn en het is gwn gevaarlijk als het zo is dat je eileider kan springen,
    Ik zeg niet dat het zo is, want wss is het gewoon de zwangerschap zelf, het vruchtje die plaats maakt om te kunnen groeien.

Ik had bij mijn 2de wangerschap ook hele erge krampen en ben toen naar spoed gegaan om zeker te zijn. Alles was goed bij 6w, maar helaas is het op 8weken mis gegaan, toen klopte het hartje niet meer maar dat had niets te zien met die pijn. Ik was na de echo wel meer gerust..

18. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Es86 hoe was het bij de huisarts? Kon hij nog iets voor je betekenen?

Ik heb gebeld hoor en ik mag 21 februari komen voor de echo!

19. Es86

Es86 Lid

3 okt 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je hebt gebeld Zwangnie! Wel jammer dar het zo lang duurt hè;). Hoeveel weken zou je dan ongeveer zwanger zijn? Ik mag 26 februari voor de eerste keer! Dan ben ik ongeveer 8 weken, en volgens mij is dat best vroeg, of niet?

Ik moet morgen weer terug, dan gaan ze m'n urine controleren op een evt blaasontsteking. Ergens hoop ik dat dat het is.. Dan weet ik iig waar het vandaan komt!
    Heb vandaag best vaak een pijnaanval gehad, maar gek genoeg nu vanaf 6 uur al niet meer! Hopen dat ik door kan slapen vannacht..

20. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je, lekker slapen is zó fijn! Een blaasontsteking zou een verklaring kunnen zijn. Al verbaasd het mij niets als het wel gewoon je baarmoeder is. Hopen dat ie dan langzamerhand klaar is met aanpassen en wennen en het snel stopt!

Ik mocht al komen op 18 februari, maar op dat moment moet ik werken. Ruilen is mogelijk, maar vaak heel lastig op korte termijn. Daarbij ga ik dan allerlei vragen krijgen en dat wilde ik niet.
    Dus werd het 21 februari en dat is al drie dagen eerder dan ik dacht ;) De ene app zegt dat ik dan 6,1 dag zwanger ben, maar de ander rekent weer iets anders uit. Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 5 weken en 6 dagen (dus net geen 6 weken) zwanger. Het zal er om hangen of er al hartactie te zien zal zijn, maar daar ben ik nu op voorbereid.

8 weken is zeker snel! Hebben ze dat bewust zo gepland? Krijg je met twaalf weken dan opnieuw een echo?

Ik ben benieuwd hoe het je verder verloopt! Misschien moeten we maar ergens een kletshoekje openen ;)

Deel Deze Pagina