Positieve ovulatietest ondanks imlanon?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door JenniferM, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster (kinderdagverblijf)
    Zuid-limburg
    Hallo dames!

Ik snap er helemaal niets van! :(
    Volgens mij is de ovulatietest positief of niet?
    Sinds augustus 2013 heb ik de implanon.. Ben om de 4,5 à 6 weken hevig ongesteld met veel buikpijn en dan ongeveer 1,5 week ofzo pfff (nooit gehad met pil of zonder hormonen) maar verder heb ik vrede met de implanon :D

Maaarrrrr... Vorige maand "dacht" ik vruchtbaar slijm te hebben.. Echt dat rauwe eiwitachtige, draadjes trekkerige spul :$ ik dacht nog dat kan toch niet en zal wel toeval zijn maar wel de dag opgeschreven.. Dit was op een dinsdag ochtend.. En 2 weken laten op maandag avond werd ik ongesteld?! Ik dacht nog nee joh dat kan helemáal niet!

Dus had het idee om voor de zekerheid met ovulatietesten te kijken of ik zeker weten geen eisprong heb. Dat ging allemaal goed tot vandaag!
    Uhm.. Wil dit nu zeggen dat mijn implanon niet goed werkt?
    Hij is door de beste gynaecoloog van het ziekenhuis gezet( volgens verpleegkundige daar) Ik voel hem elke dag en zit volgens mij echt gewoon prima..

Iemand een idee?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,9 KB
      Weergaven:
      9
  2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen idee,vind het onderstaande alleen op Google.
    Het zou de eisprong remmen en zorgen dag het eitje niet springt.
    Dus wellicht doet je lichaam wel een poging maar springt er geen ei. ;)

Werking
    Het progestageenhormoon in dit implantatiestaafje remt de eisprong en voorkomt dat een eicel vrijkomt tijdens de cyclus. Bovendien maakt het de slijmprop in de baarmoederhals moeilijk doordringbaar voor zaadcellen.
    Artsen schrijven als eerste keus meestal een anticonceptiepil voor waarin een oestrogeenhormoon gecombineerd wordt met een progestageenhormoon. Door de combinatie met oestrogeen heeft u minder kans op tussentijds bloedverlies.
    Het implantatiestaafje bevat geen oestrogenen. Daarom adviseren artsen het implantatiestaafje aan vrouwen die geen oestrogenen mogen gebruiken of daar te veel bijwerkingen van ondervinden.

3. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Zuid-limburg
    Okee thnx! Dan maar hopen dat die niet springt hihi

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Anders morgen even je ha bellen,denk dat hij je wel kan vertellen of het mogelijk is dat er wel een eisprong plaats vind.
    Heb je altijd dan een lange cyclus?
    Vind cd 25 wel laat voor een eisprong,wat natuurlijk wel mogelijk is;)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze is om de 4.5 weken tot 6 weken ongesteld, dus dan kan CD 25 prima kloppen.

Met een ovulatietest spoor je overigens alleen de LH-piek op (welke voorafgaat aan een MOGELIJKE eisprong) en niet de eisprong zelf.

Een positieve ovulatietest is geen garantie voor een daadwerkelijke eisprong.

Wil je echt zeker weten dat je ondanks de implanon geen eisprong hebt, dan zou je vanaf CD 1 kunen temperaturen. Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken. Dit dan invullen op FertilityFriend.

Zie ook:

http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/381356-positieve-ovulatie-test-maar-geen-eisprong.html

Hoe betrouwbaar is een ovulatietest? [Archief] - Zwanger Worden .NU

6. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Zuid-limburg
    Sinds de implanon duurt het wel langer ja.. Had eigenlijk gehoopt helemaal niet meer ongesteld te worden.. Nu verschilt het heel erg soms na 4, 5 a 6 weken en heel af en toe al na 2 weken dus het is niet echt te voorspellen helaas.. Maar zal het idd eens navragen bij ha 😉

Deel Deze Pagina