Hoihoi, Ik heb sinds 2 weken steeds jeuk en ik krab hierdoor mijn huid kapot Ik heb hier vooral last van op mijn billen, bovenbeen en onderkant van mijn buik. Ik had op internet gelezen over zwangerschaps- jeuk maar ik geloof niet dat ik daar last van heb want ik heb geen bultjes en/of blaasjes op mijn huid. Wie herkent dit? Maar vooral wie weet wat ik hier tegen kan doen?
Ik vind het alleen zo raar dat ik er voornamelijk last van heb op mijn billen haha En waarmee kan ik het het beste insmeren? Ik zag dat je speciale crèmes had voor je buik maar ik weet niet of dit dan is wat ik nodig heb
't zou ook met je lever te maken kunnen hebben, heeft een vriendin van mij 2 keer gehad tijdens haar zwangerschap. Misschien even via ha laten testen of lever nog goed werkt.
Ojee dat is niets ernstigs hoop ik? Ik moet donderdag weer voor controle naar de vk dus zal het daar eens navragen
Nee volgens mij niet echt, maar zij had het wel pas later in de zwangerschap, weet niet of het zo vroeg ook al kan.
Heb ik ook last van gehad in die termijn. Bij mij was het idd het groeien van de huid. Ik had het wel voornamelijk op mn buik en in mijn zij. Blijkbaar groeien jouw benen en billen nu ook mee Heb het toen ook aan vl gevraagd en die gaf aan dat het kan ook zijn dat je huid nu anders reageert op bepaalde verzorgingsproducten onder invloed van hormonen.
Laat het idd even testen. Het hoeft niks te zijn, en meestal is het niet de cholestase waar men op doelt (leverproblemen) maar voor je gemoedsrust is testen echt beter. Cremes mag je gebruiken; die speciale zijn voornamelijk tegen striae maar dat werkt niet hoor (binnenin je huid komt dat niet en je onderste huidlagen krijgen echt wel striae als er teveel druk op staat). Let wel op dat er geen vitamine a zit in cremes.
Dat is een goede tip!! Had ik nooit over nagedacht (ik smeer biocrème, daar zit dat naar mijn weten niet in). Ik zie dat nooit op de lijstjes staan, terwijl je via je huid veel opneemt.
bedankt voor de reacties! Ik ga zo even kijken voor een creme en zal het donderdag even aankaarten bij mijn vk
Ik heb de laatste 6 weken van mijn eerste zwangerschap jeuk gehad. Schijnt vaker voor te komen...je wordt er niet vrolijk van. Zwangerschapsjeuk is niet ernstig, maar ik moest wel onder controle van een gynaecoloog. Wat helpt....er is eigenlijk niets wat het tegenhoudt...sorry. Smeren met mentolgel was nog het prettigst. En koude natte doeken tegen de huid aanhouden. Succes!!
ik gebruik cocos body butter van traay , tweemaal per dag en ik was er vanaf ,, mijn huid neemt geen olie op kan bij jou precies het zelfde zijn en de oorzaak zijn van nog meer jeuk