verhuizing, werk en kinderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Louloute, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

Louloute Niet meer actief

Mijn man en ik gaan in januari verhuizen naar Frankrijk (mijn man is Frans en heeft daar een vast contract aangeboden gekregen). Nu zijn we in C2 maar ik vroeg me af, is het niet beter om een pauze te nemen nu?
    En de beslissing lijkt misschien zo makkelijk (ja, beter een pauze) maar toch is dit super lastig. Aan de ene kant is dit super duidelijk: want ik moet mn werk zoeken en misschien wachten totdat ik een vast contract krijg - maar hoe lang gaat het duren?
    Mijn twijfels worden ook versterkt doordat ik wat lichamelijke probleempjes heb (in het verleden ontstoken eileider links, ik weet niet hoe het daarmee nu gaat)
    We gebruikten ook 'voor het zingen de kerk uit gaan' als anticonceptie methode tijdens ruim een halfjaar en (tot mijn grote verbazing eerlijk gezegd) werd ik niet zwanger.
    Daarbij denk ik - wat is nou het 'ergste' geval? Ik word nu zwanger en moet dan als zwangere werk zoeken. Ja dit is misschien niet heel eerlijk tegenover mijn werkgever maar dan denk ik van, een vast contract krijg ik toch niet. Plus als het een jaar (of langer) duurt om zwanger te worden - dan ben ik heel blij dat we geen pauze hebben genomen.
    Oh ja en de verhuizing zelf vind ik niet erg - in het laatste 5 jaar meer dan 10x verhuisd. Ook een tijdje in het buitenland gewoond dus ik ben het al 'gewend'.
    Ik wil graag meningen (voor en tegen), misschien heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Toen wij verhuisden naar Ierland hebben wij geen pauze genomen. We wonen hier alweer bijna een jaar. Werken allebei en denk niet dat mijn werk het lastig vind als ik zwanger raak.

Er is altijd wel een weg te vinden persoonlijk zou ik geen pauze nemen

3. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hoi,
    Het leven zit vol dilemma's, maar ik zeg: als het goed voelt, ga ervoor! Je weet niet hoe snel of makkelijk het zwanger worden gaat, straks baal je dat je zo lang hebt gewacht. En mijn idee is: als het komt, dan deal je ermee.
    Maar dat is hoe ik erin sta.. :)

Deel Deze Pagina