Even een vraagje. Net bij gynaecoloog geweest voor controle na miskraam. Nu blijkt er een cyste in mijn eierstok te zitten van 6 cm bij ??. Ze denkt dat het een eitje is dat niet gesprongen is. Nu hebben ze 17 dagen geleden ook echo gemaakt en toen was dat eitje 20 mm. Kan dit zo snel groeien????
Ja, dat kan helaas. Een follikel groeit op volle snelheid zo'n 2 mm per dag. Dus dan kan er in 17 dagen ineens heel wat bij komen. Over het algemeen verdwijnt een cyste uit zichzelf, vaak na een menstruatie. Heb je een hele grote zoals bij jou, dan kan het wat langer duren.
Nee maar ga wel met je mee lezen hier ook een flinke cyste in de li eierstok van 5 bij ... ? Moet vandaag ongesteld worden. Zwangerschapstesten negatief maar veel pijn aan de linkerkant. Voelt helaas hetzelfde als bij mijn eerdere bbz. Maar met een negatieve test ga ik maar uit van die cyste.
Hoi Carmiggel, Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor soort cyste het is, een endometriose cyste groeit door iedere menstruatie en boven de 2,5 cm verdwijnt die meestal(!) niet vanzelf. Endometriose cysten kunnen vrij snel groeien. Een cyste gevuld met vocht kan wel verdwijnen, volgens mij na een menstruatie. Hoop dat het gewoon vocht is en dat hij bij de volgende controle weg is! Sterkte ermee!
Heb ik jaren geleden ook eens gehad. Per toeval werd deze ontdekt tijdens onderzoeken voor mijn vele blaasontstekingen. Is vanzelf weg gegaan. Weet niet hoeveel tijd hiertussen zat.