Hoi Porkie; Bij de eerste heb ik 1x ovulatie testen gebruikt en was ik zwanger denk dat het toeval was. Nu gebruik ik vanaf januari al ovulatietesten en nog niet zwanger. Dus dat weet je niet! Ovulatietesten weet je ongeveer wanneer je ei komt, maar 100% zekerheid dat hij ook daadwerkelijk springt weet je niet.
Bij mijn eerste zwangerschap, na 3 rondes zwanger met behulp van ovulatietesten. 2e zwangerschap na 1e ronde raak met ovulatietesten maar helaas is dit een miskraam geworden met 12 weken. Nu ronde 2 voor een 2e kindje. Hopelijk net zoveel geluk als andere keren.
Bij de eerste zwangerschap heb ik in de 3e ronde ovulatietesten gebruikt en ben ik ook meteen zwanger geworden. Nu zijn we bezig voor een tweede, inmiddels in ronde 5 met ovulatiestesten en nog niet zwanger.
Niet! Wat een zenuwslopende dingen! De hele dag ben je er mee bezig. 2 x per dag testen, temperaturen en dan MOET t gezellig worden met je man. Wat een ellende! Na 2 en een half jaar was ik t zat. Laatste ronde alles de prullenbak ingegooid en gezellig gemaakt wanneer ML en ik zin hadden en voila zwanger!
Tja ovulatietesten geeft zelfs geen garantie dat een ei ook echt springt. Gelukkig bij de meeste vrouwen wel hoor. Maar hier alweer ruim een jaar ovulatietesten en nog niet zwanger, ik weet inmiddels door zkh zelfs wanneer eisprong ongeveer plaats gaat vinden en zelfs dat geeft geen garantie op zwanger worden Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Hier vanaf het begin gebruikt en in ronde 2 en 3 zwanger. De testen gaven me vooral veel inzicht in mijn cyclus en de regelmaat, dus wellicht had ik ze daarna niet meer gebruikt
na 2 rondes een keer geprobeerd omdat mijn cyclus veel korter duurde. Het bleek dus inderdaad dat ik 2 dagen na mijn menstruatie mijn eisprong al had .... Ik was erna ook meteen zwanger. Nu is mijn zoontje 8 maanden en ben ik deze maand gestopt met de pil. Ik denk dat ik niet meteen zwanger raak maar ach... als het zo is dan is het meer dan welkom. Ben ook al met de ovulatietesten aan de gang... niet omdat gefrustreerd ben en zo snel mogelijk zwanger wil worden maar ik het wel handig vind om te weten waar mijn ovulatie zoiets is. Ach... het blijft altijd spannend maar het moet wel leuk blijven... word in het begin niet meteen gestressd als het niet lukt ook al heb je een positieve test. Stress kan er ook voor zorgen dat het niet lukt. gewoon lekker genieten... ik en mijn vriend hebben er nog steeds lol in!!